More stories

KNVB, Manutan, Bilderberg en Vacanceselect genomineerd voor DDMA Customer Data Award 2017

KNVB, Manutan, Bilderberg en Vacanceselect zijn genomineerd voor de DDMA Customer Data Award 2017. Deze onderscheiding beloont dit jaar voor de twaalfde keer de succesvolle inzet van klantdata in de customer journey.

Analytics

SciSports: veertien camera’s op het veld, negentigduizend voetballers, één potentiescore

Hoe goed is Lionel Messi precies, wat is nu de allerbeste formatie en welke voetballer is het beste in aanvallen? SciSports weet het. De data-intelligentie biedt klanten de laatste inzichten op het voetbalveld. Antonie Berkel – projectmanager bij SciSports – vertelt ons hoe het werkt.

Analytics

Is een DMP waardevol, en hoe kies je de juiste?

In dit artikel zal ik ingaan op drie belangrijke vragen over datamanagementplatformen (DMP), namelijk: Waarom zou je als merk een DMP aanschaffen? Wat voor verschillenden soorten DMP’s zijn er? En, als je besluit om de investering te doen: Hoe kies je de juiste DMP?

Analytics

The Valley zet fors in op data met Nominow

Creatief bureau The Valley ontwikkelde afgelopen tien jaar een dataproduct en zet dat nu apart met een nieuw label in de markt: Nominow. De oud-CTO van Webpower, Jerlijn Kasmani, wordt er de eindverantwoordelijke over het team, doorontwikkeling en productmarketing. Philip Kok: “We gaan het groot maken bij The Valley en daarbuiten tot wasdom laten komen.”

Online marketing

NetBooster Groep fuseert met dataspecialist Artefact

NetBooster Groep, in Nederland bekend met zijn label metapeople, is van plan te fuseren met Artefact. De bedrijven denken samen beter de internationale markt voor datagedreven online marketing te bedienen.

Analytics

Delph: slimme data-analyse als toekomstvoorspeller voor bedrijven

Belangrijke bedrijfsbeslissingen maken op gevoel? “Een grote fout”, zeggen de heren van Delph. “Harde data kunnen voorspellende waarde hebben bij besluitvorming in de marketing, campagne-voering, operationalisering en veel meer.” De start-up is pril, maar promising – oprichter Mark Verhagen vertelt waarom.

Analytics

Nieuwe editie Stuiveling Open Data Award van start

Prins Constantijn van Oranje heeft vorige week een nieuwe editie van de Stuiveling Open Data Award (SODA) geopend. Als Special Envoy bij Startup Delta riep hij in een videoboodschap tijdens de Accountability Hack mensen op hun toepassingen met open data in te zenden.

Analytics

Snap koopt expert in locatie analytics

Snap, het bedrijf achter Snapchat, heeft 200 miljoen dollar neergeteld voor Placed, een Amerikaanse expert op het gebied van locatie analytics.

Analytics

Apple koopt expert in kunstmatige intelligentie

Apple heeft 200 miljoen dollar betaald voor een expert in kunstmatige intelligentie genaamd Lattice Data. Zeker twintig programmeurs zouden zijn overgestapt.

Analytics

Nieuwe CEO voor Webtrekk

Analyticsbedrijf Webtrekk stelt Wolf Lichtenstein aan als nieuwe algemeen directeur.

Analytics

Bureau MeMo² en de Vrije Universiteit (VU) delen data

Bureau MeMo² en de Vrije Universiteit (VU) Amsterdam gaan onderzoeksdata delen. In de komende maanden zullen elf Masterstudenten communicatiewetenschappen afstuderen op de gegevens die MeMo² heeft verzameld met haar onderzoek naar de effectiviteit van (online) radio campagnes.

Analytics

A/B-testen met Adwords Concepten en Experimenten

Online adverteerders kunnen in Google Analytics en Google AdWords ontzettend veel ideeën opdoen voor mogelijke manieren om het marketingbudget te besteden, maar ook om verschillende strategieën te testen. Tegenwoordig is er ‘AdWords Concepten en Experimenten’, een nieuwe tool voor A/B-tests binnen Adwords.

Online advertising

Hadoop verkoper Cloudera beleeft beursdebuut

Big data-bedrijf Cloudera is vandaag naar de beurs gegaan. De koers lag zojuist iets boven de openingskoers van 15 dollar.

Analytics

Verplichte datadeling Google en Facebook geen goed idee

Onlineplatforms zoals Google en Facebook mogen zich verheugen in een groot en groeiend aantal gebruikers. Tegelijkertijd nemen de zorgen over […]

Analytics

SKO fuseert kijkcijfers online en televisie

Stichting KijkOnderzoek (SKO) is begonnen gecombineerde kijkcijfers te leveren voor online video en televisie. Uitgevers exploitanten en adverteerders krijgen zo goed zich op hun crossmediale bereik en in hoeverre tv en online elkaar aanvullen.

Analytics