Waarom ‘aandacht’ meer aandacht moet krijgen van online marketeers
Alles is ogenschijnlijk meetbaar geworden en sturen op KPI’s als CTR, conversieratio, VTR, likes en engagement is wat marketeers doen.
Alles is ogenschijnlijk meetbaar geworden en sturen op KPI’s als CTR, conversieratio, VTR, likes en engagement is wat marketeers doen.
Tijdens Emerce Lean Innovation Summit gaat Hans Voorn in gesprek met Aleksa Vukutic van The Startup Company over het bouwen van start-ups.
Sinds de uitbraak van COVID-19 is er één van de belangrijkste vraagstukken voor marketing specialisten: “Hoe moeten we als merk reageren op de crisis?”
Bij data-driven marketingactiviteiten wordt vaak de term ‘garbage in, garbage out’ gebruikt. Hiermee bedoelen we dat als je campagnes, rapportages, analyses of andere activiteiten baseert op data van lage kwaliteit, de resultaten daarvan zeer waarschijnlijk ook van lage kwaliteit zijn. Maar, wie is nu eigenlijk verantwoordelijk voor de datakwaliteit?
De Nederlandse economie scoorde in het eerste kwartaal van dit jaar beter dan het eurogemiddelde van -3,8 procent.
In een arbeidsmarkt waar professionals de banen voor het uitkiezen hebben, is de macht in het sollicitatieproces verschoven naar de sollicitant.
Technologische oplossingsrichtingen dagen bij aan het inrichten van een centraal klantbeeld.
De uitgaven voor digitale transformatie zullen de komende jaren 53 procent van de IT-budgetten uitmaken, zo staat in recent onderzoek van IDC.
De coronacrisis heeft niet alleen grote gevolgen voor de beroepsbevolking, maar ook voor het wervingsproces.
De tijden van gedachteloos de backlog van de HiPPO wegwerken zijn voorbij. Alles draait om meetbaarheid en data verzamelen.
Het CBS rapporteerde eind april de grootste daling in consumentenvertrouwen ooit. De boosdoener? Covid-19.
Google geeft retailers en merken een alternatief op Amazon om producten gratis te verkopen in organische Google shopping resultaten.
Een belangrijke graadmeter of consumenten nog wel bereid zijn aankopen te doen, is consumentenvertrouwen in bedrijven.
Misschien vraag je je af wat het beste is, Google Shopping of Google Zoekresultaten Advertenties. Het korte antwoord is, geen van beiden.
Tijdens Emerce Digital Marketing Live gaat Hans Voorn in gesprek met social media expert Kirsten Jassies over trends in social media als Instagram en Facebook.