More stories

Waarom ‘aandacht’ meer aandacht moet krijgen van online marketeers

Alles is ogenschijnlijk meetbaar geworden en sturen op KPI’s als CTR, conversieratio, VTR, likes en engagement is wat marketeers doen.

Online marketing

Aleksa Vutkotic (The Startup Factory): ‘We dromen van een Silicon Valley in het noorden van Engeland’

Tijdens Emerce Lean Innovation Summit gaat Hans Voorn in gesprek met Aleksa Vukutic van The Startup Company over het bouwen van start-ups.

Start-ups

Hoe heeft COVID-19 invloed gehad op de merk- en marketingstrategieën?

Sinds de uitbraak van COVID-19 is er één van de belangrijkste vraagstukken voor marketing specialisten: “Hoe moeten we als merk reageren op de crisis?”

Coronacrisis

Hoe borg en behoud je datakwaliteit voor je marketingactiviteiten? 

Bij data-driven marketingactiviteiten wordt vaak de term ‘garbage in, garbage out’ gebruikt. Hiermee bedoelen we dat als je campagnes, rapportages, analyses of andere activiteiten baseert op data van lage kwaliteit, de resultaten daarvan zeer waarschijnlijk ook van lage kwaliteit zijn. Maar, wie is nu eigenlijk verantwoordelijk voor de datakwaliteit?

Data

Zo benut je de kansen van de coronapiek binnen e-commerce

De Nederlandse economie scoorde in het eerste kwartaal van dit jaar beter dan het eurogemiddelde van -3,8 procent.

E-commerce platforms

De rollen zijn omgedraaid: zo beantwoord je de vragen van sollicitanten

In een arbeidsmarkt waar professionals de banen voor het uitkiezen hebben, is de macht in het sollicitatieproces verschoven naar de sollicitant.

Recruitment

De ideale technologie-architectuur voor een centraal klantbeeld

Technologische oplossingsrichtingen dagen bij aan het inrichten van een centraal klantbeeld.

Customer Service

Communiceer om te innoveren en evolueren: hoe culturele verandering organisaties transformeert

De uitgaven voor digitale transformatie zullen de komende jaren 53 procent van de IT-budgetten uitmaken, zo staat in recent onderzoek van IDC.

Marketing

De evolutie van het wervingsproces in tijden van corona 

De coronacrisis heeft niet alleen grote gevolgen voor de beroepsbevolking, maar ook voor het wervingsproces.

Recruitment

Focus op een effectief KPI-framework, waarbij de klant centraal staat

De tijden van gedachteloos de backlog van de HiPPO wegwerken zijn voorbij. Alles draait om meetbaarheid en data verzamelen.

Customer Experience

Onderzoek: 65% van consumenten gaat vakantiegeld dit jaar anders besteden

Het CBS rapporteerde eind april de grootste daling in consumentenvertrouwen ooit. De boosdoener? Covid-19.

Coronacrisis

Waarom verrijking van productdata essentieel is in je nieuwe Organic Google Shopping strategie

Google geeft retailers en merken een alternatief op Amazon om producten gratis te verkopen in organische Google shopping resultaten.

E-commerce platforms

Consumentenvertrouwen ten tijde van ‘het nieuwe normaal’

Een belangrijke graadmeter of consumenten nog wel bereid zijn aankopen te doen, is consumentenvertrouwen in bedrijven.

Coronacrisis

Maximaliseer je zichtbaarheid met Google Shopping én Google Zoekresultaten Advertenties

Misschien vraag je je af ​​wat het beste is, Google Shopping of Google Zoekresultaten Advertenties. Het korte antwoord is, geen van beiden.

Online marketing

Kirsten Jassies (social media expert): ‘Op social media is de regel te letten op interacties’

Tijdens Emerce Digital Marketing Live gaat Hans Voorn in gesprek met social media expert Kirsten Jassies over trends in social media als Instagram en Facebook.

Online marketing