More stories

Datavaardigheid is essentieel voor onze vrijheid

De datarevolutie is nog maar nauwelijks begonnen en nu al dreigen we de greep op dataverzameling en -gebruik te verliezen.

Data

Jan-Willem te Gussinklo (Marktplaats): ‘Hoe vind je de juiste balans tussen privacy en gerichte advertenties’

Tijdens Emerce Digital Marketing Live gaat Hans Voorn in gesprek met Jan-Willem te Gussinklo over privacy en de wrijving tussen consumenten en adverteerders.

Online marketing

In een wereld zonder third-party data kun je niet meer zonder Customer Data Platform (CDP)

Third-party cookies waren jarenlang de brandstof achter vele online marketingcampagnes. Dit bestaat straks niet meer. Hoe gaan we nu verder?

Online marketing

B2B webwinkel voor corona-artikelen

Keep Your Business Going is een eerste webwinkel gewijd aan producten die de verspreiding van het coronavirus in het bedrijfsleven moeten tegengaan.

B2B Digital

De optimale inrichting van data voor een centraal klantbeeld

Het doel van het hebben van een centraal klantbeeld is dat je de klant op het juiste moment zo goed mogelijk wil bedienen met relevante producten of diensten voor sales of service.

Customer Service

Janneke van den Heuvel (Aura Aware): ‘De eerste productierun van 10.000 stuks haalden we in één dag’

Het coronavirus houdt de wereld in zijn greep. Wat doet ondernemend Nederland nu de maatschappij – en zakenwereld – er (tijdelijk) anders uitziet? Janneke van den Heuvel, CEO Aura Aware en Trylikes, lanceerde binnen drie weken een slimme afstandsmeter: een apparaat dat het gemakkelijker maakt om 1,5 meter afstand te houden.

Innovatie

Hoe zet ik TikTok in voor mijn bedrijf?

Met al meer dan één miljoen gebruikers in Nederland kan het niet uitblijven dat TikTok een plek in het bedrijfsleven krijgt.

Marketing

Ingmar de Lange (Mountview): ‘Je moet nieuwe proposities altijd vooral simpel houden’

Tijdens Emerce Digital Marketing Live gaat Hans Voorn in gesprek met Ingmar de Lange van Mountview over waarom je nieuwe proposities altijd vooral simpel moet houden.

Online marketing

Zo stel je de ideale landingspagina op

In tijden waarin we zijn aangewezen op digitale kanalen, is het genereren van kwalitatieve leads nóg uitdagender geworden.

Online marketing

Personal Branding en CEO Profiling: waarom je koopt van de persoon achter het merk

De CEO van Tesla? Elon Musk. De oprichter van Apple? Steve Jobs. De president van de VS? Donald Trump. Dat weet iedereen.

Innovatie

Jeroen Bruckwilder (NN Investment Partners): ‘De uitdaging blijft hoe bereik ik nou mijn doelgroep?’

Tijdens Emerce Digital Marketing Live gaat Hans Voorn in gesprek met Jeroen Bruckwilder van NN Investment Partners over hoe je ook in de B2B-markt je doelgroep het beste kunt bereiken.

Online marketing

Adverteren op Pinterest: dit moet je weten

Sinds april vorig jaar is het in Nederland mogelijk om op Pinterest te adverteren. Een hoop marketeers grijpen die kans en gaan volle bak aan de slag voor hun klanten. Maar zetten zij wel de juiste stappen voor optimaal resultaat?

Social

De belangrijkste selectiecriteria voor een nieuw B2B Commerce platform

Steeds meer leveranciers van e-commerce platforms betreden de B2B Commerce markt. In hun promotie leggen ze sterk de nadruk op de specifieke B2B-functionaliteiten die hun platform biedt. Deze ontwikkeling maakt het updaten of vervangen van een e-commerce platform er niet makkelijker op. Daarnaast blijkt uit onderzoek van Forrester dat volgens 44 procent van de B2B-bedrijven “het ontwikkelen van beslissingscriteria” zeer of uiterst uitdagend. Wat zijn de belangrijkste eisen aan een modern B2B Commerce-platform?

B2B Digital

In drie stappen naar een weerbare supply chain 

Veel supply chains komen door de coronacrisis onder druk te staan en de gevolgen daarvan zullen nog lang merkbaar blijven, ook als de crisis voorbij is.

Logistics

Anke Huiskes (Aletta Angels): ‘Silicon Valley is een snoepwinkel’

Van Twente naar Silicon Valley: het is de route die Anke Huiskes (36) heeft genomen. In de VS was ze tot twee keer toe de eerste commerciële medewerker bij achtereenvolgens smartwatch-maker Pebble en women’s healthtech-startup Willow. Inmiddels is ze entrepreneur in residence bij Intellectual Ventures. En staat ze aan het roer van haar eigen female focused angel-investeerdersnetwerk Aletta Angels. “Netwerk is key hier in de VS. Dat heb ik ondervonden als geen ander” 

Strategy