More stories

Hoe Master Data Management werkt: de belangrijkste uitdagingen en voordelen

Master Data Management (MDM) staat voor het herkennen van de toegevoegde waarde van data en het en het beheren van master databronnen om één enkele bron van de waarheid te creëren. Dit helpt je bij het overwinnen van je belangrijkste data uitdagingen en zorgt daarnaast voor concurrentievoordeel. MDM is het kernproces voor het identificeren, definiëren, verzamelen, beheren, categoriseren, synchroniseren, samenvoegen, repareren en verrijken van master data volgens de bedrijfsrichtlijnen. Hoe je MDM inzet is afhankelijk van je specifieke doelstellingen en behoeften. Deze whitepaper beschrijft de belangrijkste uitdagingen en voordelen van MDM.

B2B Digital

Duurzaamheid op de huizenmarkt: Wonen-as-a-Service

De huizenmarkt in Nederland zit al jaren min of meer op slot. Dat gold eerst vooral voor de grote steden en de Randstad, maar het effect is ook steeds meer voelbaar in andere delen van het land. Het noopt tot nieuwe, duurzame oplossingen.

Sustainability

Wat is Master Data Management (MDM) en hoe benut je het potentieel?

In de wereldwijde economie van de 21e eeuw maken gegevens het verschil bij het creëren van geweldige ervaringen of slecht uitgevoerde bedrijfsprocessen. De noodzaak om één bron van waarheid te creëren, te beheren en te leveren, is de drijvende kracht achter digitale transformatie voor veel organisaties tegenwoordig. Een duidelijke datamanagement-strategie is het fundament van een optimale klant- en productbeleving.

B2B Digital

Datavaardigheid is essentieel voor onze vrijheid

De datarevolutie is nog maar nauwelijks begonnen en nu al dreigen we de greep op dataverzameling en -gebruik te verliezen.

Data

Jan-Willem te Gussinklo (Marktplaats): ‘Hoe vind je de juiste balans tussen privacy en gerichte advertenties’

Tijdens Emerce Digital Marketing Live gaat Hans Voorn in gesprek met Jan-Willem te Gussinklo over privacy en de wrijving tussen consumenten en adverteerders.

Online marketing

In een wereld zonder third-party data kun je niet meer zonder Customer Data Platform (CDP)

Third-party cookies waren jarenlang de brandstof achter vele online marketingcampagnes. Dit bestaat straks niet meer. Hoe gaan we nu verder?

Online marketing

B2B webwinkel voor corona-artikelen

Keep Your Business Going is een eerste webwinkel gewijd aan producten die de verspreiding van het coronavirus in het bedrijfsleven moeten tegengaan.

B2B Digital

De optimale inrichting van data voor een centraal klantbeeld

Het doel van het hebben van een centraal klantbeeld is dat je de klant op het juiste moment zo goed mogelijk wil bedienen met relevante producten of diensten voor sales of service.

Customer Service

Janneke van den Heuvel (Aura Aware): ‘De eerste productierun van 10.000 stuks haalden we in één dag’

Het coronavirus houdt de wereld in zijn greep. Wat doet ondernemend Nederland nu de maatschappij – en zakenwereld – er (tijdelijk) anders uitziet? Janneke van den Heuvel, CEO Aura Aware en Trylikes, lanceerde binnen drie weken een slimme afstandsmeter: een apparaat dat het gemakkelijker maakt om 1,5 meter afstand te houden.

Innovatie

Hoe zet ik TikTok in voor mijn bedrijf?

Met al meer dan één miljoen gebruikers in Nederland kan het niet uitblijven dat TikTok een plek in het bedrijfsleven krijgt.

Marketing

Ingmar de Lange (Mountview): ‘Je moet nieuwe proposities altijd vooral simpel houden’

Tijdens Emerce Digital Marketing Live gaat Hans Voorn in gesprek met Ingmar de Lange van Mountview over waarom je nieuwe proposities altijd vooral simpel moet houden.

Online marketing

Zo stel je de ideale landingspagina op

In tijden waarin we zijn aangewezen op digitale kanalen, is het genereren van kwalitatieve leads nóg uitdagender geworden.

Online marketing

Personal Branding en CEO Profiling: waarom je koopt van de persoon achter het merk

De CEO van Tesla? Elon Musk. De oprichter van Apple? Steve Jobs. De president van de VS? Donald Trump. Dat weet iedereen.

Innovatie

Jeroen Bruckwilder (NN Investment Partners): ‘De uitdaging blijft hoe bereik ik nou mijn doelgroep?’

Tijdens Emerce Digital Marketing Live gaat Hans Voorn in gesprek met Jeroen Bruckwilder van NN Investment Partners over hoe je ook in de B2B-markt je doelgroep het beste kunt bereiken.

Online marketing

Adverteren op Pinterest: dit moet je weten

Sinds april vorig jaar is het in Nederland mogelijk om op Pinterest te adverteren. Een hoop marketeers grijpen die kans en gaan volle bak aan de slag voor hun klanten. Maar zetten zij wel de juiste stappen voor optimaal resultaat?

Social