More stories

Wat B2B-marketeers moeten weten: 5 B2B-marketing ‘must-haves’

Is er eigenlijk wel wat nieuws te vertellen over marketing voor B2B-ondernemingen? Hypes en marketingtrends in B2B komen vooral voort uit technologische innovatie en bovendien heeft een trend een lange adem, vanaf de fases inspiratie en ontdekking tot opkomst en hype. Dus, het is logisch dat we jarenlang over dezelfde onderwerpen spreken. Maar over deze onderwerpen moet je wel wat weten.

Online marketing

Handsfree bestellen: Zo automatiseer je het B2B-koopproces met voice-ondersteuning

Volgens Google-onderzoek “The Changing Face of B2B Marketing” maakt 42 procent van de B2B-klanten gebruik van een mobiel apparaat bij hun aankopen. Omdat het aankoopproces wijzigt, kun je inzetten op innovatieve technologieën om een perfecte aankoopervaring te bieden. Denk aan AI en M2M. Er is echter een technologie die zeker het verschil zal gaan maken op servicegebied binnen de e-commerce: voice.  

Voice

Een consistente één-op-één klantrelatie met leadnurturing

No matter what you do, don’t pass leads directly to the sales team aldus Jon Miller van Marketo. Je klant verandert en heeft veel meer macht, kan overal en altijd informatie vandaan halen en is digitaal volwassen. Hij schakelt moeiteloos van kanaal naar kanaal en is totaal ongevoelig voor (online) advertenties. Als marketeer heb je dus beperkte mogelijkheden om de aandacht van je klant te trekken en vast te houden. Hoe zorg je voor een consistente één-op-één klantrelatie? Met leadnurturing.

B2B Digital

T-Mobile stimuleert meer zakelijke IoT-proeven

T-Mobile Nederland neemt de kosten weg voor bedrijven die grote projecten willen draaien op het narrowband IoT-netwerk van de provider.

Internet of Things

Nieuw Emerce-event over marketplaces e-commerce

Op dinsdag 12 maart vindt in Amsterdam een Emerce Update plaats over e-commerce via marketplaces. Het programma van de eendaagse conferentie is rond en puur toegespitst op dit ene verschijnsel.

E-commerce

11 e-commerce trends die je tegenkomt op de Webwinkel Vakdagen

De Webwinkel Vakdagen vormen deze week weer een van de grootste e-commerce events van de Benelux. Deze 11 e-commercetrends kun je tegenkomen op de beurs. 

E-commerce

Chatbot ontwikkelen? Gebruik dit vijf-stappenplan

Uit onderzoek van Gartner blijkt dat 85% van het klantcontact in 2020 verloopt via conversational systemen of chatbots. Het aantal bedrijven die een chatbot inzetten als communicatiemiddel of als onderdeel van hun customer service strategie stijgt elke dag. Dit stappenplan biedt handvatten voor het ontwikkelen en inzetten van chatbots.

B2B Digital

Google begint uitrol SMS-opvolger RCS

Google is begonnen met het updaten van zijn Android Messages (Berichten), wat de mondiale invoering betekent van Rich Communication Services (RCS). Dat staat te boek als ‘de opvolger van sms’. Nederlandse operators staan niet te trappelen.

Dialogue Marketing

Conversie-optimalisatie: In drie stappen van een tevreden naar een converterende bezoeker

Conversie-optimalisatie is tegenwoordig een belangrijk onderdeel van marketing, van A/B testen tot growth hacking. Maar hoe maak je van een tevreden een converterende bezoeker? Deze whitepaper biedt handvatten en praktische tips voor conversie-optimalisatie. Lees daarnaast in deze whitepaper hoe Mediamarkt, Telfort en XS4ALL dit aanpakken.

B2B Digital

Tiffani Bova, Salesforce: Groei in B2B sales en marketing is een mentaal spel

Tiffani Bova is growth and innovation evangelist bij Salesforce. Met haar innovatieve benadering richt zij zich op het mentale spel van groeiend ondernemen, en ze onderzocht tien groeipaden voor business leaders die streven naar succes. Dit moet je weten over de verschillende paden naar succes en de rol van marketing- en salesprofessionals in B2B.

Online marketing

Stepstone koopt Studydrive

Online jobportal Stepstone heeft het Europees werkende Studydrive gekocht, een platform waar in Nederland tienduizenden studenten op zijn aangesloten.

Recruitment
Premium

Meer ruimte voor fabrikanten op Google Shopping

Fabrikanten krijgen binnenkort meer ruimte in Google Shopping om belangstellende kopers informatie over hun producten te geven.

E-commerce

Verklein je advertentiebudget in Google en Facebook

Afgelopen week publiceerde NRC een artikel over de groeiende weerstand tegen de duopolie van Google en Facebook op de online advertentiemarkt.

Online advertising

Een customer journey project kent geen einde, alleen een begin

Al sinds enkele jaren staat customer experience hoog op de agenda bij veel bedrijven zowel in B2C als in B2B. Uit eerder onderzoek blijkt ook nog eens dat de marketeer hierbij een spilfunctie kan innemen. In 2014 voorspelde de Economist dat over vijf jaar 75 procent van marketeers verantwoordelijk zou zijn voor totale klantbeleving. Of we al zover zijn is nog even afwachten.

Customer Experience

Emerce en spotONvision organiseren 10e B2B Marketing Forum

SpotONvision organiseert op 19 maart 2019 in Maarssen samen met Emerce de tiende editie van het B2B Marketing Forum. Het thema in dit jubileumjaar is ‘game changers in b2b’.

B2B Digital