More stories

Office Depot en Alibaba gaan Amerikaanse MKB bedienen

Office Depot en Alibaba gaan samen het Amerikaanse midden- en kleinbedrijf bedienen. Producten van Office Depot worden ook via de webwinkel Alibaba.com aangeboden. Ook krijgt Alibaba toegang tot het klantenbestand van Office Depot.

B2B Digital

Dit zijn de meest voorkomende problemen met Google Analytics (en de oplossingen)

Talloze uitgevoerde audits op de inzet van Google Analytics leveren interessante conclusies op. Bij organisaties van klein tot groot komen nog altijd een aantal veel voorkomende problemen voor.

Data
Premium

Rogier IJzermans (Born05):’Ik wil groeien met onze eigen strategie, niet die van een ander’

Oprichter Rogier IJzermans heeft Born05 uitgebreid met twee nieuwe bedrijven: Newborn en Airborn. Newborn investeert in startups en met Airborn richt IJzermans zich op de snelgroeiende voice-markt.

Digital Agencies

De vier succesingrediënten van B2B-e-commerce

Succesvolle B2B-e-commerce bestaat uit vier pijlers: effectieve klantsegmentatie, differentiatie, heldere doelstellingen en de juiste mensen, processen & technologie. Wie dit op orde heeft, behoort tot de top van de online verkopers, aldus Forrester. Veel van mijn B2B-relaties zien dit als het fundament van hun online groei.

Strategy

Auto1 opent b2c-autoportal

De Europese online groothandel Auto1 opent een b2c-portal waarmee het tweedehands auto’s wil opkopen bij particuliere eigenaren.

B2B Digital

‘Techies’ starten eigen sociaal platform

Een groep techenthousiasten onder leiding van Alex Raemaekers heeft een alternatief voor Facebook en LinkedIn opgericht, maar dan ‘zonder alle commerciële trucjes en irritante reclame’.

B2B Digital

Wat B2B-marketeers moeten weten: 5 B2B-marketing ‘must-haves’

Is er eigenlijk wel wat nieuws te vertellen over marketing voor B2B-ondernemingen? Hypes en marketingtrends in B2B komen vooral voort uit technologische innovatie en bovendien heeft een trend een lange adem, vanaf de fases inspiratie en ontdekking tot opkomst en hype. Dus, het is logisch dat we jarenlang over dezelfde onderwerpen spreken. Maar over deze onderwerpen moet je wel wat weten.

Online marketing

Handsfree bestellen: Zo automatiseer je het B2B-koopproces met voice-ondersteuning

Volgens Google-onderzoek “The Changing Face of B2B Marketing” maakt 42 procent van de B2B-klanten gebruik van een mobiel apparaat bij hun aankopen. Omdat het aankoopproces wijzigt, kun je inzetten op innovatieve technologieën om een perfecte aankoopervaring te bieden. Denk aan AI en M2M. Er is echter een technologie die zeker het verschil zal gaan maken op servicegebied binnen de e-commerce: voice.  

Voice

Een consistente één-op-één klantrelatie met leadnurturing

No matter what you do, don’t pass leads directly to the sales team aldus Jon Miller van Marketo. Je klant verandert en heeft veel meer macht, kan overal en altijd informatie vandaan halen en is digitaal volwassen. Hij schakelt moeiteloos van kanaal naar kanaal en is totaal ongevoelig voor (online) advertenties. Als marketeer heb je dus beperkte mogelijkheden om de aandacht van je klant te trekken en vast te houden. Hoe zorg je voor een consistente één-op-één klantrelatie? Met leadnurturing.

B2B Digital

T-Mobile stimuleert meer zakelijke IoT-proeven

T-Mobile Nederland neemt de kosten weg voor bedrijven die grote projecten willen draaien op het narrowband IoT-netwerk van de provider.

Internet of Things

Nieuw Emerce-event over marketplaces e-commerce

Op dinsdag 12 maart vindt in Amsterdam een Emerce Update plaats over e-commerce via marketplaces. Het programma van de eendaagse conferentie is rond en puur toegespitst op dit ene verschijnsel.

E-commerce

11 e-commerce trends die je tegenkomt op de Webwinkel Vakdagen

De Webwinkel Vakdagen vormen deze week weer een van de grootste e-commerce events van de Benelux. Deze 11 e-commercetrends kun je tegenkomen op de beurs. 

E-commerce

Chatbot ontwikkelen? Gebruik dit vijf-stappenplan

Uit onderzoek van Gartner blijkt dat 85% van het klantcontact in 2020 verloopt via conversational systemen of chatbots. Het aantal bedrijven die een chatbot inzetten als communicatiemiddel of als onderdeel van hun customer service strategie stijgt elke dag. Dit stappenplan biedt handvatten voor het ontwikkelen en inzetten van chatbots.

B2B Digital

Google begint uitrol SMS-opvolger RCS

Google is begonnen met het updaten van zijn Android Messages (Berichten), wat de mondiale invoering betekent van Rich Communication Services (RCS). Dat staat te boek als ‘de opvolger van sms’. Nederlandse operators staan niet te trappelen.

Dialogue Marketing

Conversie-optimalisatie: In drie stappen van een tevreden naar een converterende bezoeker

Conversie-optimalisatie is tegenwoordig een belangrijk onderdeel van marketing, van A/B testen tot growth hacking. Maar hoe maak je van een tevreden een converterende bezoeker? Deze whitepaper biedt handvatten en praktische tips voor conversie-optimalisatie. Lees daarnaast in deze whitepaper hoe Mediamarkt, Telfort en XS4ALL dit aanpakken.

B2B Digital