Royal IHC lanceert ShipSupport.com
De maker van maritiem materieel Royal IHC lanceert een e-commerceportal met daarin artikelen van eigen makelij maar vooral van branchegenoten en concurrenten.
De maker van maritiem materieel Royal IHC lanceert een e-commerceportal met daarin artikelen van eigen makelij maar vooral van branchegenoten en concurrenten.
Managedhostingprovider Rackspace stelt een kleine tweehonderd nieuwe medewerkers aan in Noord-West Europa en opent in Duitsland een hoofdkantoor in München. De Amerikanen versnellen de investeringen in personeel om extra vraag naar cloudoplossingen te genereren en op te vangen.
Een B2B-webwinkel opzetten brengt complexiteit met zich mee. Het assortiment is meestal groot en de prijsstructuur ingewikkeld. Voor Prixos, dat kantoorartikelen verkoopt in Nederland en België, richtte Sition een nieuw online platform in.
Wat is de kwaliteit van leads? Hebben de leads omzet opgeleverd? Wat is de gemiddelde offertewaarde? Er zijn voldoende mogelijkheden om deze vragen te beantwoorden en zo de kwaliteit van je leads inzichtelijk te maken.
De Home & Deco-branche is niet snel met vernieuwen. Toch dringt het veranderende consumentengedrag ook hier door. “Je kunt al online een auto bestellen, waarom zouden mensen dan nog wel voor een keuken langskomen?”
Vorig jaar bereikte de verkoop in de wereldwijde B2B e-commerce-markt $7,7 biljoen. Volgens Statista’s 2017 B2B E-commerce Report, is de B2B-markt nu groter dan de B2C-markt. De enorme kansen die zijn gecreëerd door de wereldwijde B2B e-commerce zijn eenvoudigweg te groot om te negeren. Maar hoe pak je dit efficiënt aan?
E-commerce is voor steeds meer B2B-bedrijven een logisch onderdeel van de commerciële strategie. Maar hoe krijg je sales mee? En met welke andere uitdagingen moet je rekening houden? Een inventarisatie.
Industry 4.0 is begonnen en Internet of Things speelt daarin een cruciale rol. In slimme, modulaire fabrieken worden machines gekoppeld, data uitgelezen en decentraal autonoom beslissingen genomen zodat de productie wordt geoptimaliseerd. Wie er nu mee aan de slag gaat, heeft een voorsprong op de rest. Maar hoe pak je dat aan?
Willen we ons vergelijken met de concurrent, of willen we het beter doen? We willen een beter verhaal hebben, beter targeten en aanwezig zijn op die plekken waar de doelgroep zich bevindt. En dat op het juiste moment. Waarom doen we dan allemaal precies hetzelfde? Een Test-Learn-Scale-aanpak kan het verschil maken.
Om er zorg voor te dragen dat iedereen binnen de marketingafdeling en de rest van de organisatie weet wat je allemaal in huis hebt en waar het te vinden is, helpt een Digital Asset Management-systeem je uit de brand. In de whitepaper lees je hoe je in vier eenvoudige stappen zo’n systeem selecteert.
Een nieuw online platform helpt ondernemers bij de aanschaf van bedrijfswagens. JouwBedrijfswagen richt zich op de zelfstandig ondernemer en mkb-er die zich oriënteert op een bestelauto, pick-up, elektrische bus of een andere bedrijfswagen tot 7,5 ton.
De digitalisering in B2B brengt niet alleen technologische uitdagingen met zich mee. Ook organisatorisch kunnen de gevolgen ingrijpend zijn, om nog maar te zwijgen van disruptors die op de loer liggen. Drie B2B commerce-experts van ZAMRO, Akzo Nobel Paints & Coatings en Würth Nederland delen hun ervaringen op uitnodiging van Evident en Intershop.
Iridium maakt in de loop van volgend jaar een realtime koppeling met Amazon AWS. Hierdoor krijgen de IoT-diensten van Amazon een wereldomspannend bereik via de satelliet.
Geen één marketeer is hetzelfde. Hoe marketeer werken verschilt per bedrijf, afdeling of rol. Dit verschil is met name goed zichtbaar als het gaat om digital asset management, het produceren, beheren en delen van digitale assets. De sleutel tot succes is om het gehele marketing met dezelfde gecentraliseerde tool te laten werken, maar elke manier op zijn eigen unieke manier. Deze whitepaper beschrijft de toegevoegde waarde van Digitale asset management (DAM) voor tien verschillende marketingrollen.
Van alle digitale ontwikkelingen die voor de B2B-sector zijn aangekondigd, blijft er één opvallend genoeg wat achter: de online personalisatie. Veel bedrijven laten dit met allerlei argumenten links liggen. De ervaring leert echter dat één belangrijke ontwikkeling bedrijven wél in beweging krijgt: de versnippering van hun markt.