More stories

DAM-systeem updaten of vervangen? Gebruik deze vier stappen

Om er zorg voor te dragen dat iedereen binnen de marketingafdeling en de rest van de organisatie weet wat je allemaal in huis hebt en waar het te vinden is, helpt een Digital Asset Management-systeem je uit de brand. In de whitepaper lees je hoe je in vier eenvoudige stappen zo’n systeem selecteert.

B2B Digital

Nieuw platform helpt ondernemers bij aanschaf en configuratie bedrijfswagen

Een nieuw online platform helpt ondernemers bij de aanschaf van bedrijfswagens. JouwBedrijfswagen richt zich op de zelfstandig ondernemer en mkb-er die zich oriënteert op een bestelauto, pick-up, elektrische bus of een andere bedrijfswagen tot 7,5 ton.

B2B Digital

Successen uit het verleden hinderen innovatie in B2B

De digitalisering in B2B brengt niet alleen technologische uitdagingen met zich mee. Ook organisatorisch kunnen de gevolgen ingrijpend zijn, om nog maar te zwijgen van disruptors die op de loer liggen. Drie B2B commerce-experts van ZAMRO, Akzo Nobel Paints & Coatings en Würth Nederland delen hun ervaringen op uitnodiging van Evident en Intershop.

E-commerce platforms

Amazon AWS koppelt met Iridium

Iridium maakt in de loop van volgend jaar een realtime koppeling met Amazon AWS. Hierdoor krijgen de IoT-diensten van Amazon een wereldomspannend bereik via de satelliet.

Internet of Things

Digital asset management (DAM) voor tien verschillende marketingrollen

Geen één marketeer is hetzelfde. Hoe marketeer werken verschilt per bedrijf, afdeling of rol. Dit verschil is met name goed zichtbaar als het gaat om digital asset management, het produceren, beheren en delen van digitale assets. De sleutel tot succes is om het gehele marketing met dezelfde gecentraliseerde tool te laten werken, maar elke manier op zijn eigen unieke manier. Deze whitepaper beschrijft de toegevoegde waarde van Digitale asset management (DAM) voor tien verschillende marketingrollen.

B2B Digital

Online personalisatie in B2B: wie durft?

Van alle digitale ontwikkelingen die voor de B2B-sector zijn aangekondigd, blijft er één opvallend genoeg wat achter: de online personalisatie. Veel bedrijven laten dit met allerlei argumenten links liggen. De ervaring leert echter dat één belangrijke ontwikkeling bedrijven wél in beweging krijgt: de versnippering van hun markt.

B2B Digital

Het Digital asset management (DAM) systeem, het vierde component van je marketingstack

Uit onderzoek van Forrester Research blijkt dat de meeste organisaties beschikken over een marketing automation-, content management- en CRM-systeem. In deze whitepaper wordt de vierde, minder bekende component van een succesvolle marketingstack besproken: het digital asset management (DAM) systeem.

B2B Digital

Nederlandse banken in blockchainplatform voor grondstoffenhandel

Veertien multinationals, waaronder ING, Rabo en ABN, starten het open platform Komgo om processen rondom de financiering van grondstoffenhandel te digitaliseren. Dat doen ze op basis van blockchain.

B2B Digital

Starten met een B2B-shop? Dit zijn de stappen

Meer dan de helft van de bedrijven ziet de B2B-webshop als haar beste verkoopkanaal. Dit zijn de drie belangrijkste punten bij de start en opbouw van een dergelijke webshop. 

B2B Digital

Digitale transformatie met een Customer Data Platform (CDP)

De moderne consument eist een uniforme en omnichannel klantervaring met de merken die hij vertrouwt. Voor bedrijven is het lastig om te voorzien in deze omnichannel behoefte als de klantdata in de organisatie verspreid is in verschillende systemen. Hoe centraliseer je deze data? Met een Customer Data Platform (CDP). 

B2B Digital

Handleiding: het digitale innovatie-framework

Artificial Intelligence (AI), Internet of Things (IoT) en blockchain-technologie zijn de sleutels tot toekomstig succes. Hoe organiseer je een constante en duurzame stroom van ontwrichtende innovaties? Deze whitepaper van Valtech biedt handvatten en praktische tips voor het vormgeven van je digitale innovatie- en transformatiebehoeften van je bedrijf.

B2B Digital

Flinke kapitaalinjectie voor logistieke marktplaats Freightos

Marktplaats voor vrachtvervoer Freightos haalt 44,4 miljoen dollar aan financiering op. Daarmee komt het totaal op 94 miljoen.

Logistics

Würth: B2B omnichannel in optima forma

Technische groothandel Würth onderscheidt zich in het B2B-segment met innovatieve commerce-oplossingen, zoals online gekoppelde vending machines in fabrieken en met IoT-technologie uitgeruste bestelbussen, zodat de voorraad onderdelen van haar klanten altijd op peil blijft. Voor ieder type klant wordt niet alleen het specifieke assortiment, maar ook alle touchpoints op elkaar afgestemd om zo de beste omnichannel klantbeleving op maat te kunnen bieden.

E-commerce platforms

De impact van JavaScript tags op de snelheid en conversieratio van je website

Wanneer het aankomt op de overall performance van een website is er één overeenkomstig aspect; hij moet snel zijn. Verschillende onderzoeken tonen aan dat gedrag van online bezoekers direct gerelateerd is aan de snelheid van een website. Tevens toont onderzoek aan dat conversie en overall klant tevredenheid aanzienlijk daalt als de website langzaam laadt. Dit eBook maakt de impact en de consequenties van JavaScript tags op de performance inzichtelijk.

B2B Digital

Mediamonitoring in de energiesector, de vier belangrijkste redenen

De energiemarkt staat onder druk, daarom is het energiebedrijven van essentieel belang dat zij hun toegevoegde waarde goed blijven communiceren naar hun stakeholders, leveranciers, zakelijke afnemers en consumenten. Marketing-, Communicatie en PR-afdelingen van bedrijven in de energiesector zullen naast het communiceren naar de doelgroepen, steeds beter moeten luisteren naar hun doelgroepen. Wat is het belang van mediamonitoring in de energiesector?

B2B Digital