More stories

Mediamonitoring in de energiesector, de vier belangrijkste redenen

De energiemarkt staat onder druk, daarom is het energiebedrijven van essentieel belang dat zij hun toegevoegde waarde goed blijven communiceren naar hun stakeholders, leveranciers, zakelijke afnemers en consumenten. Marketing-, Communicatie en PR-afdelingen van bedrijven in de energiesector zullen naast het communiceren naar de doelgroepen, steeds beter moeten luisteren naar hun doelgroepen. Wat is het belang van mediamonitoring in de energiesector?

B2B Digital

Tweede financiering voor ‘Booking.com van de zeevracht’

Shypple, naar eigen zeggen de Booking.com van de zeevracht, krijgt 1,7 miljoen euro groeikapitaal van de Brabantse Ontwikkelmaatschappij (BOM) en August Ventures. Fonq-oprichter Patrick Kerssemakers wordt adviseur van het platform.

B2B Digital

Het samengaan van PR en marketing: de zes belangrijkste trends

Vroeger waren adverteren, marketing en public relations aparte disciplines, maar in het huidige digitale tijdperk zijn de grenzen vervaagd. Het resultaat is een samenvloeiing zien PR en marketing. Een kritiek punt in het vakgebied PR is het volgen van deze trend richting het samenkomen van marketing en PR. Welke gevolgen heeft dit voor PR-functies? En hoe je je als PR-professional voorbereiden op deze verandering?

B2B Digital

RAJAPACK: ’85 procent van de nieuwe klanten bestelt online’

Waar veel B2B-bedrijven pas net begonnen zijn met e-commerce, is RAJAPACK, specialist in verpakkingsmateriaal, al sinds 2002 commercieel actief op internet. Dat gebeurt vandaag de dag vanaf het centrale platform dat de lokale webshops aanstuurt van de achttien landen waar RAJAPACK actief is. 

E-commerce platforms

Column: Titanenstrijd op de betaalmarkt

Het bezitten van een fraaie leren portemonnee is in een door QR-codes gedomineerde markt zoals China ongebruikelijk, to say the least. Vorige maand kondigde WeChat, het grootste sociale netwerk in China, aan meer dan één miljard maandelijkse actieve gebruikers te hebben. Indrukwekkend. En ergens ook wel logisch. Want om te betalen met WeChat Pay hoef je slechts een QR-code van de winkelier te scannen. Waarbij ook de koppeling met een lokale Chinese bank ervoor zorgt dat je er direct mee aan de slag kan. Kortom: bijzonder goed neergezet. Wat ook geldt voor concurrent Alipay. Beide worden en masse gebruikt voor dagelijkse betalingen.  

Payment

Zo ontwikkel je een succesvol B2B engagement- en loyaliteitsprogramma

Wat is de toegevoegde waarde van een B2B engagement en loyaliteitsprogramma voor B2B marketeers? Op dit moment ligt de focus van B2B marketeers op het genereren van leads en nieuwe business en minder op retentie. Om het potentieel van een engagement programma te kunnen benutten moet de focus worden verlegd. Deze whitepaper biedt handvatten en praktische tips voor het ontwikkelen van een succesvol B2B engagement en loyaliteitsprogramma.

B2B Digital

Oriqo: ‘Met nicheshops kunnen we versneld Europa veroveren’

Waar veel spelers ervoor kiezen om losse domeinen samen te voegen tot één webshop, staat Oriqo juist op het punt om 45 nicheshops te lanceren. De Utrechtse specialist in ophangsystemen is van mening dat de afwezigheid van afleiding zorgt voor succes. “Bovendien bereiken we hiermee een andere doelgroep, waardoor we sneller groeien,” aldus algemeen directeur John Esmeijer.

Cross Border

Dekbed-Discounter.nl betreedt zakelijke markt

Dekbed-Discounter.nl, die zich de grootste webshop in beddengoed van de Benelux noemt, gaat de zakelijke markt op. Per 1 september […]

B2B Digital

B2B-bedrijven vergroten inzet programmatic reclame

De zakelijke B2B-markt zet eindelijk grote stappen richting de geautomatiseerde inkoop van advertenties. Dit jaar wordt er meer geïnvesteerd in programmatic reclame, zo verwachten de marketingmanagers zelf.

Programmatic

Blockchain-oplossing voor containervervoer IBM en Maersk eind dit jaar live

IBM en het Deense transportbedrijf Maersk lanceren nog voor het einde van het jaar een blockchainoplossing genaamd TradeLens, waarmee alle handelingen rond het containervervoer en overslag kunnen worden versneld. De haven van Rotterdam en de Nederlandse douane zijn deelnemers aan het project.

Blockchain

B2B lead nurturing: overtuig je management van de toegevoegde waarde

Beter segmenteren, meer personaliseren en beter nurturen levert meer en betere klanten op. Dit klinkt logisch maar toch wordt er bij veel bedrijven meerdere malen per jaar de discussie gevoerd of de gekozen marketingactiviteiten en promotiekanalen voldoen aan de verwachtingen. Dit eBook biedt handvatten voor het samenstellen voor de business case voor lead nurturing in B2B.

B2B Digital

Design voor B2B: vergeet de inspiratie niet

Als je naar de websites van B2B-bedrijven kijkt, dan zijn de user experience en het design nog te vaak een ondergeschoven kindje. Deze bedrijven slaan de inspiratiefase in de buyer journey over terwijl zakelijke bezoekers daar wel degelijk gevoelig voor zijn. 

Digital Design

Zijn B2B-organisaties klaar voor digitale transitie?

Ook in B2B-marketing heeft digitalisering een transitie veroorzaakt van product naar klantgericht denken. De verwachtingen van klanten zijn snel veranderd en het oriëntatieproces speelt zich vaak online af. Toch zijn veel B2B-bedrijven nog wat terughoudend in de transitie naar digitalisering in vergelijking met B2C-bedrijven. Waar loopt de B2B-marketeer tegenaan bij dit veranderingsproces? 

B2B Digital

Rabo sluit eerste klanten we.trade aan

Rabobank heeft de eerste klanten live transacties laten uitvoeren via we.trade, het Europese handelsplatform op basis van blockchaintechnologie. Het platform vereenvoudigt internationale handelstransacties en is een initiatief van negen banken.

Blockchain

In de B2B levert marketing automation eindelijk goede leads op

27 procent van de B2B-organisaties gebruikmaakt van marketing automation, een groei van zes procent. Dat zijn geen grote aantallen. Waarom komt marketing automation in de B2B zo moeizaam van de grond? De positieve trend: marketing automation levert meer op dan alleen ‘kale’ data. In 2018 levert marketing automation eindelijk gekwalificeerde leads op.

Marketing automation