More stories

Marketplaces en disruptors vormen kans én bedreiging in B2B

Innovaties en technische ontwikkelingen gaan snel, bedrijven verschuiven hun focus in de waardeketen en marketplaces zoals Amazon zijn niet meer weg te denken. Als B2B-speler is het zaak die ontwikkelingen goed in de gaten houden én erop in te spelen. Hoe? Daarover buigen de experts zich in deel 6.

B2B Digital

Staples Nederland verkoopt winkels en online activiteiten

Staples Solutions gaat haar Nederlandse winkels en de online activiteiten verkopen aan een partij verbonden aan de Kantoor Expert Group. De verkoop betreft de Staples Solutions NL Retail medewerkers en alle 39 winkels in Nederland.

B2B Digital

Emerce B2B Digital: ‘Het aankoopproces is vaak niet lineair’

Marketing automation, we lezen er al jaren over, maar wat levert het nu écht op? Niet alleen in views, maar gewoon in euro’s omzet? Jop Hessel van AFAS Software heeft er inmiddels ruime ervaring mee. Want AFAS levert een product dat je niet dagelijks aan klanten verkoopt. Hessel is een van de sprekers op Emerce B2B Digital dat komende week in Maarssen wordt gehouden.

Marketing automation

Customer journey optimalisatie met het see-think-do-care model

Is de klantreis van je klant inzichtelijk en weet je wat ze in iedere fase nodig hebben om over te gaan tot een aankoop? Deze whitepaper beschrijft hoe je met behulp van het see-think-do-care model van Google doelgericht aan de slag kunt. Deze whitepaper biedt handvatten en praktische tips om de customer journey in kaart te brengen en te optimaliseren. 

B2B Digital

B2B-sector en komst AI zorgen voor flinke groei marketing automation

Wereldwijd gaan de uitgaven aan systemen voor marketing automation flink groeien. Die voorspelling doet Forrester in een rapport dat is gepubliceerd. Marketing automation is weliswaar geen nieuw thema meer, maar de meeste bedrijven moeten nog overstag. Met name de digitaliserende B2B-sector zorgt voor de impuls.

Marketing automation

Data en kunstmatige intelligentie op Emerce B2B Digital

Siemens, Wavin Group, Innogy, KPN Wholesale en Intershop Communications zijn enkele van de bedrijven die zijn vertegenwoordigd op Emerce B2B Digital, het congres dat zoals gebruikelijk weer in Maarssen wordt gehouden.

B2B Digital

Nederlandse mkb-groothandel Europees koploper in online verkoop

Nederlandse mkb-groothandels zijn Europese koplopers in e-commerce. In totaal haalt de sector veertig procent van de omzet uit online verkopen. […]

B2B Digital

Conversieoptimalisatie voor B2B: dit zijn de uitdagingen

Continue digitalisering binnen organisaties zorgt ervoor dat Conversion Rate Optimization (CRO) van steeds groter belang is. Voor veel B2C of e-commerce organisaties is dat niets  nieuws: zij optimaliseren hun websites al jaren nauwgezet op basis van data. Dit komt binnen B2B ook steeds meer op gang, al staat het nog wel in de kinderschoenen. Op zich is dat niet heel gek, gezien conversie optimalisatie in B2B meer haken en ogen kent dan binnen B2C. Een andere aanpak is nodig.

Hoewel het proces voor B2C platforms goed ontwikkeld is, kun je deze moeilijk als blueprint op een B2B organisatie toepassen. Niet alleen omdat de customer journey vaak veel ingewikkelder is dan die van de gemiddelde webshop, maar ook vanwege het praktische probleem dat er veel minder traffic over B2B websites gaat. Gelukkig valt hiermee te werken.

Conversie

Waarom standaardisatie van productclassificaties een goed idee is

Voor wie echt toegevoegde waarde wil halen uit het PIM-systeem, zijn productclassificatiestandaarden een interessante ontwikkeling. Deze vorm van standaardisatie maakt dat productinformatie eenvoudiger uitwisselbaar is door de hele keten, wat tijd bespaart en fouten voorkomt.

PIM

Bizerba: digitale transformatie in 10 stappen

Een eeuwenoud familiebedrijf digitaal transformeren is een uitdaging. Bizerba, een traditioneel maar innovatieve onderneming met snij- en weegtechnologie, deed traditionele marketing met een groot salesteam en beursdeelnames. Een gefaseerde aanpak zorgt ervoor dat het bedrijf steeds digitaler wordt.

Digital Design

Dit zijn de belangrijkste succesfactoren bij B2B digital commerce

Werk je in een B2B markt? En heb je ervaring met e-commerce? Dan weet je ongetwijfeld dat je e-commerce er niet meer ‘even bij doet’. Je zakelijke klanten verwachten steeds meer het gemak dat ze kennen van consumentenwinkels zoals Coolblue of Zalando. Check daarom nu deze B2B e-commerce tips van ervaren online business managers (o.a. Technische Unie, Mediq, ZAMRO, AkzoNobel, Royal Brinkman, Bavaria en STIHO).

Strategy

Adecco koopt digitaal bijscholingsinstituut

Adecco Group koopt het Amerikaanse bedrijf General Assembly voor 335 miljoen euro. Daarmee krijgt het een bedrijf in handen dat cursussen geeft om te leren programmeren, maar ook online marketing en ondernemen.

Recruitment

Traditionele B2B-sales laten samenwerken met digital commerce: 6 tips

Met de opkomst van e-commerce in B2B blijkt het veranderen van het salesapparaat vaak een stevige uitdaging. Hoe krijg je je salesteam zo ver om de mogelijkheden van digital commerce te omarmen en te stimuleren? En waar moet je op letten tijdens deze transitie? De vijfde bijeenkomst van de B2B digital commercegroep leverde zes praktische tips van ervaringsdeskundigen op.

B2B Digital

Zo bouw je een datamanagementstrategie

Iedere organisatie kan met vier eenvoudige stappen starten met data driven marketing, ongeacht de volwassenheid van de organisatie. Daar heb je wel een stevig fundament voor nodig; eerst zoek je naar de redenen van het gestructureerd verzamelen en bewerken van data. Dit leg je vast in een datamanagementstrategie en het egel-principe is daarbij een handig hulpmiddel.

Strategy

B2B verandert rol van sales drastisch

Digitalisering verandert de rol van de salesmedewerker in de B2B-sector drastisch. Is er nog een rol voor sales? En zo ja, hoe ziet deze eruit?

Strategy