Dekbed-Discounter.nl betreedt zakelijke markt
Dekbed-Discounter.nl, die zich de grootste webshop in beddengoed van de Benelux noemt, gaat de zakelijke markt op. Per 1 september […]
Dekbed-Discounter.nl, die zich de grootste webshop in beddengoed van de Benelux noemt, gaat de zakelijke markt op. Per 1 september […]
De zakelijke B2B-markt zet eindelijk grote stappen richting de geautomatiseerde inkoop van advertenties. Dit jaar wordt er meer geïnvesteerd in programmatic reclame, zo verwachten de marketingmanagers zelf.
IBM en het Deense transportbedrijf Maersk lanceren nog voor het einde van het jaar een blockchainoplossing genaamd TradeLens, waarmee alle handelingen rond het containervervoer en overslag kunnen worden versneld. De haven van Rotterdam en de Nederlandse douane zijn deelnemers aan het project.
Beter segmenteren, meer personaliseren en beter nurturen levert meer en betere klanten op. Dit klinkt logisch maar toch wordt er bij veel bedrijven meerdere malen per jaar de discussie gevoerd of de gekozen marketingactiviteiten en promotiekanalen voldoen aan de verwachtingen. Dit eBook biedt handvatten voor het samenstellen voor de business case voor lead nurturing in B2B.
Als je naar de websites van B2B-bedrijven kijkt, dan zijn de user experience en het design nog te vaak een ondergeschoven kindje. Deze bedrijven slaan de inspiratiefase in de buyer journey over terwijl zakelijke bezoekers daar wel degelijk gevoelig voor zijn.
Ook in B2B-marketing heeft digitalisering een transitie veroorzaakt van product naar klantgericht denken. De verwachtingen van klanten zijn snel veranderd en het oriëntatieproces speelt zich vaak online af. Toch zijn veel B2B-bedrijven nog wat terughoudend in de transitie naar digitalisering in vergelijking met B2C-bedrijven. Waar loopt de B2B-marketeer tegenaan bij dit veranderingsproces?
Rabobank heeft de eerste klanten live transacties laten uitvoeren via we.trade, het Europese handelsplatform op basis van blockchaintechnologie. Het platform vereenvoudigt internationale handelstransacties en is een initiatief van negen banken.
27 procent van de B2B-organisaties gebruikmaakt van marketing automation, een groei van zes procent. Dat zijn geen grote aantallen. Waarom komt marketing automation in de B2B zo moeizaam van de grond? De positieve trend: marketing automation levert meer op dan alleen ‘kale’ data. In 2018 levert marketing automation eindelijk gekwalificeerde leads op.
Innovaties en technische ontwikkelingen gaan snel, bedrijven verschuiven hun focus in de waardeketen en marketplaces zoals Amazon zijn niet meer weg te denken. Als B2B-speler is het zaak die ontwikkelingen goed in de gaten houden én erop in te spelen. Hoe? Daarover buigen de experts zich in deel 6.
Staples Solutions gaat haar Nederlandse winkels en de online activiteiten verkopen aan een partij verbonden aan de Kantoor Expert Group. De verkoop betreft de Staples Solutions NL Retail medewerkers en alle 39 winkels in Nederland.
Marketing automation, we lezen er al jaren over, maar wat levert het nu écht op? Niet alleen in views, maar gewoon in euro’s omzet? Jop Hessel van AFAS Software heeft er inmiddels ruime ervaring mee. Want AFAS levert een product dat je niet dagelijks aan klanten verkoopt. Hessel is een van de sprekers op Emerce B2B Digital dat komende week in Maarssen wordt gehouden.
Is de klantreis van je klant inzichtelijk en weet je wat ze in iedere fase nodig hebben om over te gaan tot een aankoop? Deze whitepaper beschrijft hoe je met behulp van het see-think-do-care model van Google doelgericht aan de slag kunt. Deze whitepaper biedt handvatten en praktische tips om de customer journey in kaart te brengen en te optimaliseren.
Wereldwijd gaan de uitgaven aan systemen voor marketing automation flink groeien. Die voorspelling doet Forrester in een rapport dat is gepubliceerd. Marketing automation is weliswaar geen nieuw thema meer, maar de meeste bedrijven moeten nog overstag. Met name de digitaliserende B2B-sector zorgt voor de impuls.
Siemens, Wavin Group, Innogy, KPN Wholesale en Intershop Communications zijn enkele van de bedrijven die zijn vertegenwoordigd op Emerce B2B Digital, het congres dat zoals gebruikelijk weer in Maarssen wordt gehouden.
Nederlandse mkb-groothandels zijn Europese koplopers in e-commerce. In totaal haalt de sector veertig procent van de omzet uit online verkopen. […]