More stories

Zo ontwikkel je de perfecte contentstrategie voor B2B-leadgeneratie

Leads zijn de basis voor elk bedrijf om te groeien, maar content wordt vaak vergeten of overgeslagen. Wanneer je echter de volgende stap wilt maken met leadgeneratie is het essentieel om contentmarketing in te zetten.

Conversie

Frans Jonker verlaat Eventbrite

Een kleine twee jaar na de overname van zijn Ticketscript door Eventbrite maakt Frans Jonker bekend dat hij Eventbrite gaat verlaten.

Venture

Dit zijn de tips voor succesvol scrum in een B2B-omgeving

Agile werken met methodes als Scrum, Lean en Kanban heeft binnen B2B de voorkeur boven traditioneel projectmanagement. Maar hoe pak je deze manier van werken aan in een vaak traditionele omgeving? Daarover buigen een aantal B2B-experts zich.

Agile

Convenience is King. Minder frictie als strategie

Convenience als wapen in customer experience. Daarmee veroverden het Belgische telecombedrijf Mobile Viking en de Nederlandse online supermarkt Picnic een aandeel in de gevestigde markten. Maak het je klanten gemakkelijk om zaken met je te doen en ze belonen je met hun geld, loyaliteit en aanbevelingen.

B2B Digital

LinkedIn test evenemententool

LinkedIn gaat een evenemententool testen in San Francisco en New York. Die tool doet denken aan hoe evenementen worden weergegeven in Facebook. Gebruikers kunnen zien wie er nog meer deelneemt, ze kunnen anderen uitnodigen of chatten.

B2B Digital

B2B-marketingonderzoek 2019: opmars marketing automation zet door

In 2019 heeft 86 procent van de ondervraagde B2B marketeers leadgeneratie als strategische focus gevolgd door het converteren van leads naar klanten (82%). Op de derde plaats volgt de customer experience (55%), vervolgens het aantonen van de ROI van de marketinginspanningen (50%) en marketing automation (48%).

Marketing automation

‘Maak gebruik van de bestaande Chinese expertise’

Het linken van retailers en merken aan makers van innovatieve technologische oplossingen, dat is de missie van David Li, oprichter van Shenzhen Open Innovation Lab. Hij stelt dat cross-border samenwerking tussen de maakindustrie in de Chinese miljoenenstad Shenzhen en Europese ondernemers grote kansen biedt aan beiden.

Cross Border

Royal IHC lanceert ShipSupport.com

De maker van maritiem materieel Royal IHC lanceert een e-commerceportal met daarin artikelen van eigen makelij maar vooral van branchegenoten en concurrenten.

B2B Digital

Rackspace stelt meer Europees cloudpersoneel aan

Managedhostingprovider Rackspace stelt een kleine tweehonderd nieuwe medewerkers aan in Noord-West Europa en opent in Duitsland een hoofdkantoor in München. De Amerikanen versnellen de investeringen in personeel om extra vraag naar cloudoplossingen te genereren en op te vangen.

Hosting

Prixos: klaar voor personalisatie en mobiel

Een B2B-webwinkel opzetten brengt complexiteit met zich mee. Het assortiment is meestal groot en de prijsstructuur ingewikkeld. Voor Prixos, dat kantoorartikelen verkoopt in Nederland en België, richtte Sition een nieuw online platform in.

E-commerce platforms

Zo maak je de kwaliteit van B2B-leads inzichtelijk

Wat is de kwaliteit van leads? Hebben de leads omzet opgeleverd? Wat is de gemiddelde offertewaarde? Er zijn voldoende mogelijkheden om deze vragen te beantwoorden en zo de kwaliteit van je leads inzichtelijk te maken.

Conversie

Home & Deco zoekt contact met de klant

De Home & Deco-branche is niet snel met vernieuwen. Toch dringt het veranderende consumentengedrag ook hier door. “Je kunt al online een auto bestellen, waarom zouden mensen dan nog wel voor een keuken langskomen?”

Customer Engagement

Snelle internationale groei bij B2B e-commerce

Vorig jaar bereikte de verkoop in de wereldwijde B2B e-commerce-markt $7,7 biljoen. Volgens Statista’s 2017 B2B E-commerce Report, is de B2B-markt nu groter dan de B2C-markt. De enorme kansen die zijn gecreëerd door de wereldwijde B2B e-commerce zijn eenvoudigweg te groot om te negeren. Maar hoe pak je dit efficiënt aan?

Cross Border

B2B roundtable: ‘Zonder e-commerce ga je dood’

E-commerce is voor steeds meer B2B-bedrijven een logisch onderdeel van de commerciële strategie. Maar hoe krijg je sales mee? En met welke andere uitdagingen moet je rekening houden? Een inventarisatie.

E-commerce platforms

Industry 4.0: hoe IoT een kortere time-to-market en lagere kosten realiseert

Industry 4.0 is begonnen en Internet of Things speelt daarin een cruciale rol. In slimme, modulaire fabrieken worden machines gekoppeld, data uitgelezen en decentraal autonoom beslissingen genomen zodat de productie wordt geoptimaliseerd. Wie er nu mee aan de slag gaat, heeft een voorsprong op de rest. Maar hoe pak je dat aan?

Internet of Things