More stories

Google begint uitrol SMS-opvolger RCS

Google is begonnen met het updaten van zijn Android Messages (Berichten), wat de mondiale invoering betekent van Rich Communication Services (RCS). Dat staat te boek als ‘de opvolger van sms’. Nederlandse operators staan niet te trappelen.

Dialogue Marketing

Conversie-optimalisatie: In drie stappen van een tevreden naar een converterende bezoeker

Conversie-optimalisatie is tegenwoordig een belangrijk onderdeel van marketing, van A/B testen tot growth hacking. Maar hoe maak je van een tevreden een converterende bezoeker? Deze whitepaper biedt handvatten en praktische tips voor conversie-optimalisatie. Lees daarnaast in deze whitepaper hoe Mediamarkt, Telfort en XS4ALL dit aanpakken.

B2B Digital

Tiffani Bova, Salesforce: Groei in B2B sales en marketing is een mentaal spel

Tiffani Bova is growth and innovation evangelist bij Salesforce. Met haar innovatieve benadering richt zij zich op het mentale spel van groeiend ondernemen, en ze onderzocht tien groeipaden voor business leaders die streven naar succes. Dit moet je weten over de verschillende paden naar succes en de rol van marketing- en salesprofessionals in B2B.

Online marketing

Stepstone koopt Studydrive

Online jobportal Stepstone heeft het Europees werkende Studydrive gekocht, een platform waar in Nederland tienduizenden studenten op zijn aangesloten.

Recruitment
Premium

Meer ruimte voor fabrikanten op Google Shopping

Fabrikanten krijgen binnenkort meer ruimte in Google Shopping om belangstellende kopers informatie over hun producten te geven.

E-commerce

Verklein je advertentiebudget in Google en Facebook

Afgelopen week publiceerde NRC een artikel over de groeiende weerstand tegen de duopolie van Google en Facebook op de online advertentiemarkt.

Online advertising

Een customer journey project kent geen einde, alleen een begin

Al sinds enkele jaren staat customer experience hoog op de agenda bij veel bedrijven zowel in B2C als in B2B. Uit eerder onderzoek blijkt ook nog eens dat de marketeer hierbij een spilfunctie kan innemen. In 2014 voorspelde de Economist dat over vijf jaar 75 procent van marketeers verantwoordelijk zou zijn voor totale klantbeleving. Of we al zover zijn is nog even afwachten.

Customer Experience

Emerce en spotONvision organiseren 10e B2B Marketing Forum

SpotONvision organiseert op 19 maart 2019 in Maarssen samen met Emerce de tiende editie van het B2B Marketing Forum. Het thema in dit jubileumjaar is ‘game changers in b2b’.

B2B Digital

Zo ontwikkel je de perfecte contentstrategie voor B2B-leadgeneratie

Leads zijn de basis voor elk bedrijf om te groeien, maar content wordt vaak vergeten of overgeslagen. Wanneer je echter de volgende stap wilt maken met leadgeneratie is het essentieel om contentmarketing in te zetten.

Conversie

Frans Jonker verlaat Eventbrite

Een kleine twee jaar na de overname van zijn Ticketscript door Eventbrite maakt Frans Jonker bekend dat hij Eventbrite gaat verlaten.

Venture

Dit zijn de tips voor succesvol scrum in een B2B-omgeving

Agile werken met methodes als Scrum, Lean en Kanban heeft binnen B2B de voorkeur boven traditioneel projectmanagement. Maar hoe pak je deze manier van werken aan in een vaak traditionele omgeving? Daarover buigen een aantal B2B-experts zich.

Agile

Convenience is King. Minder frictie als strategie

Convenience als wapen in customer experience. Daarmee veroverden het Belgische telecombedrijf Mobile Viking en de Nederlandse online supermarkt Picnic een aandeel in de gevestigde markten. Maak het je klanten gemakkelijk om zaken met je te doen en ze belonen je met hun geld, loyaliteit en aanbevelingen.

B2B Digital

LinkedIn test evenemententool

LinkedIn gaat een evenemententool testen in San Francisco en New York. Die tool doet denken aan hoe evenementen worden weergegeven in Facebook. Gebruikers kunnen zien wie er nog meer deelneemt, ze kunnen anderen uitnodigen of chatten.

B2B Digital

B2B-marketingonderzoek 2019: opmars marketing automation zet door

In 2019 heeft 86 procent van de ondervraagde B2B marketeers leadgeneratie als strategische focus gevolgd door het converteren van leads naar klanten (82%). Op de derde plaats volgt de customer experience (55%), vervolgens het aantonen van de ROI van de marketinginspanningen (50%) en marketing automation (48%).

Marketing automation

‘Maak gebruik van de bestaande Chinese expertise’

Het linken van retailers en merken aan makers van innovatieve technologische oplossingen, dat is de missie van David Li, oprichter van Shenzhen Open Innovation Lab. Hij stelt dat cross-border samenwerking tussen de maakindustrie in de Chinese miljoenenstad Shenzhen en Europese ondernemers grote kansen biedt aan beiden.

Cross Border