More stories

Een toekomst zonder cookies, maar hoe dan?

Hoe dramatisch het verdwijnen van third-party cookies ook klinkt: we kunnen zonder. Zo bereid je je voor op een cookieless future.

Online marketing

Hoe organiseer je een effectieve online workshop?

De lessons learned van een jaar lang vol online workshops: wat werkt wel? En wat werkt niet? Acht tips en tools voor een effectieve workshop op afstand. 

Communicatie

Optimaliseer Smart Shopping Campagnes: stuur op omzet én marge

Door inzet van Smart Shopping Campagnes profiteer je van de automation van Google. Maar, hoe optimaliseer je deze geautomatiseerde campagnes dan? 

Online marketing

Internationale SEO: de verschillen met SEO in Nederland

Het verschil tussen een jurkje en een kleedje. Oftewel: wat maakt Internationale SEO nou anders dan het verbeteren van je vindbaarheid in Nederland? 

SEO
Premium

Online netwerk wil verduurzaming zakelijke energiemarkt

Groendus lanceert een online platform dat per uur matches maakt tussen lokale in- en verkopers. Helder en transparant, zonder tussenkomst […]

B2B Digital

Betekent het einde van cookies ook het einde van attributie?

Het einde van third-party cookies heeft ook impact op attributie op basis van deze cookies. Moeten we attributie afschrijven? En wat zijn de alternatieven?

Online marketing

Start-up Nocto brengt het nachtleven in kaart

Horeca-bedrijven zuchten onder de lockdown, maar de versnelling na opening zal waarschijnlijk flink zijn. Start-up Nocto staat te trappelen langs de zijlijn.

Start-ups

Data driven marketing: Begin met een data-APK

Een data-APK kan je helpen om de omslag naar data driven werken te maken. Een checklist in 6 onderdelen. 

Data

Reportage: NS doet pilot met ‘unbiased recruitment’

De NS draaide in het kader van unbiased recruitment een pilot met een anonieme voorselectie. Een reportage over hun ervaringen.

B2B Digital
Premium

Platform Orderchamp naar Duitsland

Orderchamp, een online marktplaats voor merken en retailers, breidt uit naar Duitsland. De Nederlandse startup voegt ‘officieel’ een vijfde markt toe na de Benelux en Frankrijk.

B2B Digital

Customer Lifetime Value: handig, maar een sterke waardepropositie blijft een must

De Customer Lifetime Value -formule is een mooi meetinstrument, maar staar je er niet blind op. Een sterke waardepropositie blijft uitgangspunt nummer 1.

Customer Loyalty

Growth hacking stap voor stap: experimenteren, testen en leren

Tips & tricks voor growth hacking: groeibedrijven zien het belang van experimenteren, snel testen en feedback uit data.

Agile

TomTom: navigatie van B2C naar B2B

Hoe een ijzersterk consumentenmerk zijn focus verlegt naar de zakelijke markt: lead generation met een verhaal over de toekomst.

B2B Digital

Gebruik een analyse-tool náást Google Analytics

Tools als Microsoft Clarity of Hotjar zijn gratis of bijna gratis. En ze geven een beter beeld van hoe bezoekers zich over je site bewegen. Zo zet je ze in.   

Online marketing

Zeven trends in Marketing Analytics

Door de vooruitgang in machine learning levert marketing analytics elk jaar meer impact op de nettowinst. Zeven ontwikkelingen om rekening mee te houden.

Data