Waarom Out of Home (OOH) op dit moment vergelijkbaar is met het internet van vroeger
Het billboard is in veel opzichten de originele reclamevorm en werd zelfs al gebruikt in de Romeinse tijd. Out of Home is niet nieuw, maar wel dé trend.
Het billboard is in veel opzichten de originele reclamevorm en werd zelfs al gebruikt in de Romeinse tijd. Out of Home is niet nieuw, maar wel dé trend.
“Hebben TV campagnes nog wel voldoende bereik, aantrekkelijke audiences of effect voor een merk? Dat weten de zenders niet altijd zelf, maar de gebruikers van ons nieuwe platform wel”, vertelt Marcel Vogels van MeMo2 over het nieuwe crossmediale meetplatform voor marketeers.
KWF Kankerbestrijding heeft Energize geselecteerd als digitaal en activatiebureau. Momenteel wordt gewerkt aan een tweetal campagnes die deze wintermaanden te zien zullen zijn.
Adverteerders zijn druk bezig met het verzamelen van eigen data, bijvoorbeeld via een app of loyaliteitsprogramma. Met data kun je […]
Online bioscoop Pathé Thuis begint dit najaar een campagne op het netwerk van Talpa. De aanbieder wil zich duidelijker profileren in Nederland. “We passen niet op de hoop met Disney+ en Netflix”, zegt directeur Thomas van de Weerd.
In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer een campagne waarbij KLM augmented reality inzet om onbekende bestemmingen te promoten.
Deepfake-technologie heeft in de strijd tegen nepnieuws een negatief imago gekregen. Nu is er David Beckham die zich dankzij deepfake in negen talen uitspreekt tegen malaria.
Zalando begint in zeven Europese landen een multimediale reclamecampagne om zijn online cosmeticawinkel in te prenten.
In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer een campagne die met Snoop Dogg qua stijl nogal knettert.
“We zijn bezig met Plan B. En daar zit schot in”, vertelt het actiecomité dat wil voorkomen dat KPN provider XS4ALL opheft. Het ziet ernaar uit dat er een nieuwe provider komt, vermoedelijk wel onder een andere naam.
SOS Kinderdorpen voert in de maand december campagne om meer donateurs te werven. Dit doen zij dit jaar niet alleen op televisie maar voor het eerst ook met behulp van digital out of home.
Wat neem jij eerder aan, een cadeau van een vreemde op straat, of een cadeau dat je via Whatsapp van een vriend krijgt? Precies, dat laatste, dachten ook social sampling-bedrijf Friendgift en cosmeticaconcern Estée Lauder Companies. Ze lanceerden daarom gezamenlijk de gepersonaliseerde campagne ‘My Kind of Love’ waarbij vrienden samples van de nieuwe parfumlijn van Kilian konden geven. Het is de eerste samplingactie via WhatsApp in de Benelux.
Rituals is een campagne gestart waarbij bezoekers van Schiphol (zowel voor als na de paspoortcontrole) op de producten van het merk worden gewezen. Hiervoor worden digitale en fysieke hulpmiddelen ingezet, zoals pop-up stores, cadeaukaarten en digitale advertenties. De actieperiode is van 1 november tot en met 31 december.
Het is voor het eerst sinds zes jaar dat NU.nl een mediacampagne houdt. En wel om het merk proactief te laden en het element ‘non-stop’ te introduceren. Waarvoor een campagne is opgetuigd die eerst op de massamedia liep, plus online, en daarna always on doorgaat. In laatstgenoemde campagne worden bestaande gebruikers gewezen op nieuwe features van de app. Denk aan noviteiten als NUauto, NUjij, NUuit of het lokale nieuws uit verschillende grote gemeentes. Non-users worden naar de downloadwinkel geleid.
Domino’s Pizza brengt een datingapp uit die gebruikers matcht op basis van gedeelde pizzavoorkeur.