More stories

Waarom Out of Home (OOH) op dit moment vergelijkbaar is met het internet van vroeger

Het billboard is in veel opzichten de originele reclamevorm en werd zelfs al gebruikt in de Romeinse tijd. Out of Home is niet nieuw, maar wel dé trend.

Programmatic

MeMo2 lanceert crossmediaal bereiksplatform

“Hebben TV campagnes nog wel voldoende bereik, aantrekkelijke audiences of effect voor een merk? Dat weten de zenders niet altijd zelf, maar de gebruikers van ons nieuwe platform wel”, vertelt Marcel Vogels van MeMo2 over het nieuwe crossmediale meetplatform voor marketeers.

Marketing

KWF selecteert Energize als activatiebureau

KWF Kankerbestrijding heeft Energize geselecteerd als digitaal en activatiebureau. Momenteel wordt gewerkt aan een tweetal campagnes die deze wintermaanden te zien zullen zijn.

Campagnes

Zo haal je meer uit je mediabudget

Adverteerders zijn druk bezig met het verzamelen van eigen data, bijvoorbeeld via een app of loyaliteitsprogramma. Met data kun je […]

Media

Pathé Thuis op campagne met Talpa

Online bioscoop Pathé Thuis begint dit najaar een campagne op het netwerk van Talpa. De aanbieder wil zich duidelijker profileren in Nederland. “We passen niet op de hoop met Disney+ en Netflix”, zegt directeur Thomas van de Weerd.

Marketing

Campagnesite KLM: ‘Doos van Pandora’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer een campagne waarbij KLM augmented reality inzet om onbekende bestemmingen te promoten.

Campagnes

Deepfake Beckham spreekt negen talen

Deepfake-technologie heeft in de strijd tegen nepnieuws een negatief imago gekregen. Nu is er David Beckham die zich dankzij deepfake in negen talen uitspreekt tegen malaria. 

Campagnes

Zalando start offensief op beautymarkt

Zalando begint in zeven Europese landen een multimediale reclamecampagne om zijn online cosmeticawinkel in te prenten.

Campagnes

Snoop Dogg en Klarna: ‘Campagne sluit niet aan’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer een campagne die met Snoop Dogg qua stijl nogal knettert.

Campagnes

XS4ALL-actiegroep: ‘Over naar plan B’

“We zijn bezig met Plan B. En daar zit schot in”, vertelt het actiecomité dat wil voorkomen dat KPN provider XS4ALL opheft. Het ziet ernaar uit dat er een nieuwe provider komt, vermoedelijk wel onder een andere naam.

Venture

Wat kan digital out of home betekenen voor SOS Kinderdorpen?

SOS Kinderdorpen voert in de maand december campagne om meer donateurs te werven. Dit doen zij dit jaar niet alleen op televisie maar voor het eerst ook met behulp van digital out of home.

Programmatic

Case Estée Lauder Companies: Eerste samplingcampagne via WhatsApp

Wat neem jij eerder aan, een cadeau van een vreemde op straat, of een cadeau dat je via Whatsapp van een vriend krijgt? Precies, dat laatste, dachten ook social sampling-bedrijf Friendgift en cosmeticaconcern Estée Lauder Companies. Ze lanceerden daarom gezamenlijk de gepersonaliseerde campagne ‘My Kind of Love’ waarbij vrienden samples van de nieuwe parfumlijn van Kilian konden geven. Het is de eerste samplingactie via WhatsApp in de Benelux.

Social

Rituals neemt Schiphol over voor campagne

Rituals is een campagne gestart waarbij bezoekers van Schiphol (zowel voor als na de paspoortcontrole) op de producten van het merk worden gewezen. Hiervoor worden digitale en fysieke hulpmiddelen ingezet, zoals pop-up stores, cadeaukaarten en digitale advertenties. De actieperiode is van 1 november tot en met 31 december.

Campagnes

Campagne-panel: de crossmedia-campagne van NU.nl is hallucinogeen

Het is voor het eerst sinds zes jaar dat NU.nl een mediacampagne houdt. En wel om het merk proactief te laden en het element ‘non-stop’ te introduceren. Waarvoor een campagne is opgetuigd die eerst op de massamedia liep, plus online, en daarna always on doorgaat. In laatstgenoemde campagne worden bestaande gebruikers gewezen op nieuwe features van de app. Denk aan noviteiten als NUauto, NUjij, NUuit of het lokale nieuws uit verschillende grote gemeentes. Non-users worden naar de downloadwinkel geleid.

Campagnes

Domino’s lanceert datingapp voor pizzafans

Domino’s Pizza brengt een datingapp uit die gebruikers matcht op basis van gedeelde pizzavoorkeur.

Marketing