More stories

War for talent: social employer branding in drie stappen

Hoe vind je de juiste mensen voor de specifieke vacatures die je open hebt staan? Talent is waardevoller dan ooit en de jacht is geopend om die mensen voor je te winnen. Naast de traditionele recruitmentkantoren die overuren draaien, is er een relatief new kid on the block: social media, zeer geschikt voor employer branding.

Recruitment

AVG: dit is de impact op social advertising

Er wordt veel geschreven over de AVG/GDPR, maar welke gevolgen heeft de nieuwe wetgeving voor social media en advertising? Veel, zo blijkt. 

AVG

UX-conventie ‘F-patroon’ vraagt volgens bedenker om herinterpretatie

Bijna geen online conventie is zo bekend als die van het F-patroon. Het achterliggende onderzoek stelt dat gebruikers van een digitale dienst elke pagina volgens een F-patroon scannen. De onderzoekers nuanceren dit nu.

Customer Experience

AVG: dit is het effect op Customer Experience Optimization

De AVG raakt vrijwel alle vakgebieden binnen digital marketing. Wat wordt de impact op Customer Experience Optimization (CXO)? En hoeveel data ga je verliezen als consumenten meer aan de knoppen zitten? 

AVG

Communicatieplatform Speakap naar Groot-Brittannië

Speakap, het interne communicatieplatform voor bedrijven, is officieel gelanceerd in Groot-Brittannië, mede dankzij een recente investering van 12,5 miljoen euro.

Social

Dit moet je doen om een echte e-mailprofessional te worden

De mensen uit het vakgebied kennen het wel: Je bent op een verjaardag en probeert uit te leggen wat je als werk doet: “Ik ben E-mail marketeer”, “Ik ben online marketeer met een focus op e-mail”, Ik ben CRM-marketeer”, “Ik ben Marketing-Automation specialist”. In veel gevallen zijn gefronste wenkbrauwen het gevolg en kun je alsnog uitgebreid gaan uitleggen wat je nou écht doet. En ook die uitleg is in veel gevallen erg verschillend. Dus: Wat is nou de Email professional? Wat moet je er voor kunnen? En wanneer mag je jezelf zo noemen?

E-mailmarketing

Bizerba: digitale transformatie in 10 stappen

Een eeuwenoud familiebedrijf digitaal transformeren is een uitdaging. Bizerba, een traditioneel maar innovatieve onderneming met snij- en weegtechnologie, deed traditionele marketing met een groot salesteam en beursdeelnames. Een gefaseerde aanpak zorgt ervoor dat het bedrijf steeds digitaler wordt.

Digital Design

QR code en app scoren laag bij herkomstinformatie

De herkomstinformatie van voedingsproducten kan het best op het product of op de plek van aankoop worden gecommuniceerd. Het werken met een QR-code of een app scoort laag bij consumenten. Dat blijkt uit onderzoek van Wageningen Economic Research gehouden onder consumenten in Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.

Food

Moneyou: hoe identificeer je de klant zonder frictie?

Ook banken en verzekeraars omarmen digitalisering maar willen wel veilig en eenvoudig met klanten kunnen blijven communiceren. Hoe zorg je ervoor dat je zeker weet dat de klant is wie hij zegt dat hij is, zonder dat het ten koste gaat van de klantbeleving? Bij Moneyou is dat probleem opgelost met een slim authenticatieplatform.

Security

Mag je nog wel persoonsgegevens verwerken volgens de AVG?

De gedachte leeft dat onder de AVG ongeveer niks meer mag. Maar als je de wet nauwkeurig leest, valt het op dat de AVG ongeveer hetzelfde regelt als de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Er is praktisch niets veranderd. Dus als je je al aan de wet hield, is dat na 25 mei nog steeds het geval. Toch?

AVG

NBTC wil meer spreiding Chinese bezoekers via WeChat

KPN, WeChat en NBTC Holland Marketing hebben het ‘WeChat Go Europe’-programma gelanceerd die Chinese bezoekers moet inspireren, informeren en begeleiden tijdens hun reis door Nederland. Doel is om niet alleen Amsterdam maar ook andere highlights onder de aandacht te brengen.

Cross Border

Waarom gaan we toch vooral online via onze smartphone?

Het is het geen verrassing meer, de consument is mobiel. Toch hebben de meeste bedrijven geen idee wat ‘mobiel’ nou zo bijzonder maakt. Waarom gaat de consument -zelfs als er een laptop of pc voorhanden is- bij voorkeur online via de smartphone? Het scherm is toch zo klein?

Mobile

Facebook en LinkedIn gaan leeftijdsdiscriminatie in recruitment tegen

Een werkgever mag geen leeftijdsonderscheid maken bij de werving van werknemers. Facebook en LinkedIn worden veelvuldig ingezet voor employer branding en recruitment en liggen daarom al langer onder vuur. Doordat deze advertentieplatforms het eenvoudig maken om potentiële kandidaten voor te selecteren op leeftijd, werden ze beschuldigd van leeftijdsdiscriminatie. Hoewel beide platforms ontkennen schuldig te zijn, namen zij onlangs wel maatregelen tegen discriminatie.

Recruitment

5miles: je dagelijkse portie Excel in vijf minuten

Werk sneller. Maak betere analyses. Innoveer meer. Wees succesvol. Het zijn de beloften van 5miles, dat al zo’n vijfduizend professionals op een praktische, interactieve en vooral efficiënte manier precies díe kennis van Excel en PowerPoint bijbrengt die ze nodig hebben. “Bij ons kies je wat je leert, en wanneer je het leert”, zegt Chris van Voorden, die samen met Sjoerd Boonstra 5miles bedacht.

Start-ups

SEO-teksten schrijven: zo pak je het écht slim aan

Dit is niet het zoveelste saaie lijstje over SEO-teksten schrijven. Dit gaat over Fight Club hebben, Jinek, Telfort-reclames… Voorbeelden waaruit blijkt hoe je een publiek boeit, een goed verhaal vertelt, en dat is dankzij Google’s RankBrain steeds belangrijker geworden voor de score van je teksten in de zoekresultaten.

Search