AR-escape room moet IT’ers verleiden
In de jacht op schaarse IT’ers zit het slechte imago van de bancaire sector ABN AMRO in de weg. De mobiele AR-escape room The Lockdown moet de bank als aantrekkelijke werkgever neerzetten.
In de jacht op schaarse IT’ers zit het slechte imago van de bancaire sector ABN AMRO in de weg. De mobiele AR-escape room The Lockdown moet de bank als aantrekkelijke werkgever neerzetten.
Deze week kondigde LinkedIn ‘the new LinkedIn Pages’ aan. Dat LinkedIn de naam van bedrijfspagina’s wijzigt van LinkedIn Company Pages naar LinkedIn Pages mag geen vernieuwing heten. Maar de inhoudelijke veranderingen aan Pages zijn een flinke stap vooruit in mogelijkheden om te bouwen aan een community voor jouw organisatie. En daar zijn we blij mee. Een community opbouwen is namelijk niet makkelijk. Je moet de juiste mensen weten te bereiken met relevante content en boeien met zinvolle conversaties.
De contentmarketingtrends voor 2019 laten zien dat veel (‘luie’) tactieken uit het verleden niet meer werken. Maar welke aanpak werkt er anno 2019 dan nog wel? Ik vroeg het aan 13 content marketing experts uit heel Nederland en zij kwamen met maar liefst 34 content-marketing trends voor 2019 waarmee jij je voordeel kunt doen.
Steeds vaker hoor je over strategy by design. Deze dynamische manier van strategie
bepalen verdrijft de traditionele strategiesessies van het management-hoog-in-de-boom en geeft een stem aan iedereen in de organisatie. In dit artikel lees je wat strategy by design inhoudt en hoe je het succesvol in je organisatie implementeert.
We zijn gek op goede verhalen. Het liefst met een beetje spanning erin. Ze zorgen ervoor dat je langer je aandacht erbij houdt. Logisch dus dat je graag verhalende elementen in je blog of acquisitie e-mails gebruikt.
Reiswerk lanceert vandaag het online leerplatform Travel College. Het is bedoeld voor medewerkers uit de reisbranche, die er gratis kunnen deelnemen aan e-learning cursussen, webinars en micro learnings.
Hoe communiceer je effectief en efficiënt met de 19.000 eigenaren van je bedrijf? Die vraag stelde FrieslandCampina zich een aantal jaar geleden bij de herijking van de communicatiestrategie. Het heeft onder andere geleid tot een drastische vernieuwing van het online platform melkweb en de introductie van twee nieuwe apps.
Stel, je bent enthousiast over conversational interfaces, chatbots en slimme voice assistants. Je wil aan de slag. Om een beetje een beeld te krijgen, laat je meestal je designer wat schermen maken. Maar nu gaat het om een conversatie. Hoe ontwerp je eigenlijk voor een onzichtbare interface?
Na het (her)ontwikkelen van een app, storten bedrijven zich op het promoten ervan: zo snel mogelijk veel downloads realiseren. Een cruciale fout. Deze drie stappen worden vaak vergeten.
Rik Ledder volgt Simon Neefjes op als CEO van de TBWA\NEBOKO Groep. Neefjes heeft te kennen gegeven dat hij eind dit jaar zijn functies bij de reclamegroep wil neerleggen.
Met de opkomst van voice search en de digital assistent is er ook via deze wegen behoefte aan een rijkere weergave van de zoekresultaten. En daar is Google hard mee bezig! Maar wat kan de Google Assistent op basis van structured data? Ik ben benieuwd naar de ontwikkelingen en mogelijkheden van voice search. Voor dit blog ging ik op zoek naar het antwoord op de vraag: is de nieuwe vorm van structured data voor voice search interessant voor jou?
Makkelijke klantvragen direct beantwoorden, veel minder telefoontjes en 24/7 bereikbaar, zonder dat je daar mensen voor moet aannemen. Het zijn slechts een paar voordelen van een chatbot oftewel de digitale assistent. Met deze tips verbeter je je chatbot.
Alibaba stelt na een pitch het mediabureau MediaCom aan om zijn bekendheid op markten buiten China te werken.
Conversational assistants, verwerkt in producten als Amazon Echo en Google Home, maken hun entree in Nederland. Maar wat vinden Nederlandse consumenten eigenlijk van deze producten? In eerste instantie zouden de assistants onze levens moeten vergemakkelijken, maar doen ze dit daadwerkelijk ook? Josefien Scholtes, student Strategic Product Design aan de TU Delft, deed twee conclusies bij haar onderzoek naar de adoptie van conversational assistants bij Kraftwerk (linked by Isobar).
Gasten van AccorHotels UK & Ireland kunnen tijdens hun verblijf via WhatsApp met het hotelpersoneel communiceren.