More stories

De drie belangrijkste bouwstenen van een sterke merkidentiteit

Succesvol global brandmanagement is het vinden van de balans tussen de nationale en internationale merkenstrategie. Hoe zorg je dat je hele organisatie de merkidentiteit consistent, consequent en constant doorvoert? Deze whitepaper biedt handvatten en praktische tips voor het bouwen van een sterk corporate merk.

Communicatie

Zo ontwikkel je een employer value proposition (EVP)

Het belangrijkste startpunt van social recruitment is de employer value proposition (EVP): de basis van jouw employer branding strategie. Hoe ontwikkel je zo’n propositie en hoe zorg je ervoor dat de EVP blijft werken?  

Recruitment

Case: Spierziekten Nederland creëert snelle, hyperpersoonlijke voorlichting door segmentatie

Contact leggen met de achterban kan voor een goed doel een kostbare zaak worden. De vereniging Spierziekten Nederland zet met segmentatie interactie met de website, waarop men met lotgenoten in contact kan treden, persoonlijke communicatie en ledenwerving centraal. En dat loont.

E-mailmarketing

Greenpeace lanceert online reisvergelijker

Greenpeace heeft een online reisvergelijker gelanceerd die per vervoermiddel de prijs, reistijd en CO2-uitstoot weergeeft van reizen naar de populairste reisbestemmingen in Europa. Volgens de milieuorganisatie is de tool vooral bedoeld om beleidsmakers bewust te maken van de impact van wat er nog moet gebeuren om de trein een waardig alternatief te laten zijn voor vliegen.

Travel

AVG: 8 slimme – en legale – tips om tóch nieuwe e-mailadressen te verzamelen

Suzanne Robbe van Loyals zocht voor je uit wat de AVG betekent voor jouw mailing list en verzamelde 8 slimme (en legale) tips om toch nieuwe e-mailadressen te verzamelen. Heb je een mailinglist of wil je er een gaan opbouwen? Lees dan zeker dit nuttige artikel.

AVG

Hotels komen niet aan bod bij SEO

Hotels verliezen steeds meer terrein aan OTA’s in de zoekresultaten op Google. Dit meldt PhoCusWright naar aanleiding van de bevindingen van een Zweedse onderzoeker.

Search

Zoek een alternatief voor klantenservice: WhatsApp niet geschikt voor AVG

Zet je Whatsapp in voor je klantenservice? Ga dan op zoek naar een andere manier om met je klanten te chatten. Sinds 25 mei is WhatsApp namelijk niet meer geschikt om in te zetten in de communicatiemix.

Customer Service

Wat zijn Google Posts en hoe zet je ze in?

Ondanks dat het al sinds juni 2017 mogelijk is voor bedrijven om gebruik te maken van Google Posts, zijn er maar weinig ondernemers die het daadwerkelijk doen. Sterker nog, vrijwel niemand heeft er zelfs maar iets over gehoord of gelezen. In dit artikel zal ik daarom ingaan op de mogelijkheden van Google Posts, hoe je ze kunt aanmaken en waarom dat de moeite waard kan zijn.

Contentmarketing

Kraftwerk creëert canvas voor betere chatbots en assistants

De wereld van chatbots, digitale assistants en slimme speakers zoals Google Home en Amazon Alexa wordt in rap tempo volwassen. […]

Strategy

Case: Heineken verbindt personeel via Facebook Workplace

Vanaf september 2017 heeft Heineken Workplace van Facebook wereldwijd uitgerold naar de meerderheid van haar medewerkers. Hoe haalt de brouwer wereldwijd voordeel dit platform?

Facebook

Waarom spraakgestuurde apparaten je customer journey transformeren

De opkomst van 5G, AI en machine learning, de Internet of Things en VR/AR/MR stellen merken in staat hun doelgroep op nieuwe manieren te bereiken, maar elke innovatie brengt ook zijn eigen uitdagingen mee. Technologie beïnvloedt organisaties disruptief, en dit heeft invloed op alle aspecten van een merk. Wat is een kans, en wat is een bedreiging?

Customer Experience

Is je medewerker ook altijd een ambassadeur?

Met de huidige toename van de hoeveelheid bloggers, vloggers en influencers, is het niet gek dat dit ook zijn invloed heeft op de arbeidsmarkt. Steeds meer werknemers delen content op het internet over hun baan. Waar dit veelal positief is, kunnen ze ook een negatieve invloed hebben op een bedrijf. Het is daarom als werkgever belangrijk om hier beleid voor te maken. Hoe zet je het in als een kans in plaats van dat je het als een bedreiging ziet?

Recruitment

ANP boos over nepnieuws Mr Chadd

De site voor huiswerkhulp Mr Chadd heeft persberichten verstuurd in een opmaak die moest suggereren dat ze van ANP Pers Support afkomstig waren. Ook was hiervoor een misleidend emailadres aangemaakt.

Communicatie

Wat bot-ontwikkelaars vaak missen

Op Facebook Messenger zijn 300,000 bots actief.  Messaging apps zijn immens populair onder consumenten en slimme speakers zijn tegenwoordig goed voor twee miljard dollar in jaarlijkse sales. Maar hoe creëer je met een bot waarde voor je klanten ? 

Customer Experience

Hoe je de klant- en medewerkerservaring verbindt voor de optimale customer journey

Financiële instellingen investeren veel geld in het digitaliseren en innoveren van klantcontact om de klantervaring te optimaliseren. Daarbij richten ze zich op de processen en wordt de medewerkerservaring vaak vergeten. Terwijl het juist de verbinding is tussen de klantervaring (customer experience) en medewerkerservaring (employee experience) die het verschil maakt. Met de juiste hulpmiddelen zijn medewerkers in staat om een klantreis onvergetelijk te maken.

Customer Service