Accorhotels communiceert met gasten via WhatsApp
Gasten van AccorHotels UK & Ireland kunnen tijdens hun verblijf via WhatsApp met het hotelpersoneel communiceren.
Gasten van AccorHotels UK & Ireland kunnen tijdens hun verblijf via WhatsApp met het hotelpersoneel communiceren.
Meer dan de helft van de vliegtuigpassagiers vindt het van cruciaal belang dat er wifi aan boord beschikbaar is. Twee derde zegt ‘waarschijnlijk’ opnieuw te zullen boeken bij een luchtvaartmaatschappij als die een hoge kwaliteit internetverbinding aanbiedt.
Uit onderzoek van Forrester Research blijkt dat de kans dat een medewerker een video bekijkt 75 procent groter is dan dat hij een tekst, e-mail of een webartikel leest. Voor interne communicatie is video dan ook het perfecte middel om je boodschap bij de medewerkers te krijgen.
Muziek en geluid in televisiereclames en online video’s verbetert of verhoogt de merkconsistentie, betrokkenheid, herinnering en differentiatie. Muziek is een ‘trigger’ voor verschillende soorten van emotionele activiteit in onze hersenen. Omdat emotie een belangrijke rol speelt in communicatie en reclame kan het combineren van de juiste muziek aan een merk heel effectief zijn. Hoe verrijk je video met muziek en geluid?
Video’s hosten op een eigen YouTube-kanaal, embedden in je website, posten op Facebook of een eigen videoplatform beginnen; er zijn vele opties om videocontent te verspreiden, maar welke is de juiste? En wat levert de meeste views en traffic op? Naast YouTube-links neemt native video hard toe.
In de wereld van de chatbots bestaan twee soorten messaging: proactief en reactief. De eerste soort geeft proactief informatie aan de klant, de tweede werkt op basis van een vraag-antwoord structuur en is eigenlijk een vraagbaak. Wat de huidige chatbots met elkaar gemeen hebben is dat ze nog relatief dom zijn. Maar, er zijn wel degelijk mogelijkheden om een chatbot op een slimme manier in te richten.
Voor reisorganisaties eindigt het contact met de klant op het moment dat de reisbescheiden zijn verzonden. Tijdens de reis is er geen interactie, tenzij er problemen zijn. Om de customer journey te verlengen met als doel retentie heeft Rajneesh Badal Travel with Zoey bedacht. “Er zijn bijna geen reisorganisaties die de communicatie na boeking en op de bestemming goed invullen.”
Spraakverwarring is iets wat elke reiziger weleens heeft meegemaakt. Volgens ondernemer Michiel van der Vlies zijn de op AI gebaseerde automatische vertaaltools niet altijd een goede oplossing hiervoor. Zijn start-up SpeakEasy maakt daarom gebruik van native speakers die live de gebruiker van de app bijstaan.
Verslaafd aan het beeldscherm, en met name de telefoon, is een hedendaags probleem. Misschien niet voor marketeers en adverteerders, wel voor consumenten. Hoe kun je het beste met deze ‘verslaving’ omgaan? Na deze tien lessen uit het nicotine-tijdperk kun je prima omgaan met je telefoon. “Misschien zou de smartphone moeten waarschuwen dat Candy Crush met jou speelt in plaats van andersom.”
Uit onderzoek van Perspective blijkt dat de aloude ‘wachtwoordparadox’ nog altijd van toepassing is: 42 procent van de Nederlanders kiest tegen beter weten in onveilige online wachtwoorden. Tel daar nog eens bij op dat bijna een derde van de meer dan tweeduizend ondervraagden hetzelfde wachtwoord voor meerdere accounts gebruikt, en het beeld is compleet: Nederlanders wéten dat dit uit veiligheidsoogpunt niet verantwoord is, en tóch doen ze het. En dat is zorgwekkend.
Waarom staan sommige mensen al in de rij te wachten bij de gate terwijl het instappen nog niet is begonnen? Hoe kan het dat aardige mensen uit hun slof schieten bij de security? Kortom, waar komt de stress van het reizen vandaan en wat kan de reisbranche hiermee? Mirabeau heeft naar dit alles onderzoek naar gedaan en dat smaakt naar meer.
2017 was het jaar dat gebruikers voor het eerst vaker via hun smartphone dan een desktop computer online gingen. Dit fenomeen zag HotelSpecials in de cijfers terug. Dit zijn de learnings van de website-redesign van het bedrijf, dat één van de mobielvriendelijkste reissites maakte. “Het herbouwen van een site moet met het ontwikkelen van een brandingstrategie beginnen.”
Succesvol global brandmanagement is het vinden van de balans tussen de nationale en internationale merkenstrategie. Hoe zorg je dat je hele organisatie de merkidentiteit consistent, consequent en constant doorvoert? Deze whitepaper biedt handvatten en praktische tips voor het bouwen van een sterk corporate merk.
Het belangrijkste startpunt van social recruitment is de employer value proposition (EVP): de basis van jouw employer branding strategie. Hoe ontwikkel je zo’n propositie en hoe zorg je ervoor dat de EVP blijft werken?
Contact leggen met de achterban kan voor een goed doel een kostbare zaak worden. De vereniging Spierziekten Nederland zet met segmentatie interactie met de website, waarop men met lotgenoten in contact kan treden, persoonlijke communicatie en ledenwerving centraal. En dat loont.