More stories

Hoe succesvolle ICT-bedrijven leads genereren

In het Leadgeneratie Benchmarkonderzoek 2022 onderzochten we hoe marketeers in de ICT-sector leads genereren. Wat werkt en wat niet? En wat zijn de trends?

Conversie

Advertenties met gepersonaliseerde boodschap op schaal

Gepersonaliseerde advertenties kunnen vaak op de inhoud, of de boodschap, nog geoptimaliseerd worden. Dit whitepaper gaat dan ook over Dynamic creative optimisation (DCO).

Communicatie

Lijkt alles teveel op elkaar? Zo breng je de emotie terug in branding

Merken lijken in hun uitingen steeds meer op elkaar, maar echte emotie ontbreekt. Daarmee staat de merkrelevantie onder druk. Hoe breng je de emotie terug? 

Customer Engagement

Thought leadership: hoe je een profiel als breed erkend expert opbouwt

Een ‘thought leader’ worden is lastig. Je moet niet alleen een expert op je vakgebied zijn, maar ook content maken waar genoeg publiek voor is.

Contentmarketing

Een goede producttekst schrijven doe je zo

Wil je een goede producttekst schrijven? Daar zijn een paar handige trucs voor. Volg deze tips en vergroot de kans op verkoop.

Communicatie
Premium

Aantal PR-communicatiebureaus tijdens coronapandemie zeer snel toegenomen

Sinds het begin van de coronapandemie is het aantal public relations (PR) en communicatiebureaus zeer snel toegenomen, blijkt uit cijfers van het Handelsregister van KVK.

Marketing

Wat is de waarde van ‘gamification’ bij recruitment?

Al langere tijd wordt er rondom recruitment gesproken over ‘gamification’. Wat is het en hoe kun je het toepassen? En wat zijn de voor- en nadelen?

Recruitment

Podcast The Brief: Maurice Ajanaku over cultuur, merken bouwen en inspiratie 

The Brief is een podcast van Wayne Parker Kent over content, marketing en creatie. Deze keer met Maurice Ajanaku, merkenbouwer bij CitizenM.

Creative

De meeste chatbots falen… maar dit kun je eraan doen

Een frustrerend chatbotgesprek bij een klantenservice. Frustrerend en je klant raakt geïrriteerd in plaats van geholpen. Dat hoeft niet langer.

Communicatie

Het GARM-framework en hoe je als adverteerder ‘brand suitability’ waarborgt

Dankzij het GARM-framework kunnen merken de stap van brand safety naar brand suitability beter maken, waardoor gericht geadverteerd kan blijven worden.

Publishing

Pragmatisch verandermanagement in vijf stappen

Van verandermanagement krijgen veel mensen de kriebels. Vijf stappen om verandering in een organisatie op een pragmatische manier door te voeren.

Strategy

Podcast The Brief: Hans Voorn (DELA) over het vermarkten van de dood

The Brief is een podcast van Wayne Parker Kent over content, marketing en creatie. Deze keer met Hans Voorn, marketingmanager bij uitvaartondernemer DELA.

Campagnes

Hogere conversie door in te zetten op bezorging: vier tips

De check-out is belangrijk bij het verhogen van de conversie. Bezorgopties en duidelijke communicatie daarover spelen een sleutelrol: mijn vier tips.

Conversie

Hyperlokale targeting: slimme distributie papieren folder naast digitale campagne

Papieren folders blijven lastig, maar óók effectief. Als je het slim aanpakt en papier combineert met hyperlokale targeting en een online campagne.

Campagnes

B2B-klanten ‘slachtoffer’ van slechte contentmarketing

B2B-klanten van techbedrijven worden moe van al de oppervlakkige contactpogingen. Ze zijn de marketingmails zat en willen inhoud. Waarom geven we die niet?

Contentmarketing