More stories

Simon Neefjes weg als CEO TBWA\NEBOKO Groep

Rik Ledder volgt Simon Neefjes op als CEO van de TBWA\NEBOKO Groep. Neefjes heeft te kennen gegeven dat hij eind dit jaar zijn functies bij de reclamegroep wil neerleggen.

Creative

Voice search? Zorg dan voor structured data

Met de opkomst van voice search en de digital assistent is er ook via deze wegen behoefte aan een rijkere weergave van de zoekresultaten. En daar is Google hard mee bezig! Maar  wat kan de Google Assistent op basis van structured data? Ik ben benieuwd naar de ontwikkelingen en mogelijkheden van voice search. Voor dit blog ging ik op zoek naar het antwoord op de vraag: is de nieuwe vorm van structured data voor voice search interessant voor jou? 

Search

Zo maak je jouw chatbot menselijk

Makkelijke klantvragen direct beantwoorden, veel minder telefoontjes en 24/7 bereikbaar, zonder dat je daar mensen voor moet aannemen. Het zijn slechts een paar voordelen van een chatbot oftewel de digitale assistent. Met deze tips verbeter je je chatbot.

Customer Experience

Alibaba werkt aan buitenlandse bekendheid

Alibaba stelt na een pitch het mediabureau MediaCom aan om zijn bekendheid op markten buiten China te werken.

Communicatie

Zijn conversational assistants wel ècht zo gebruiksvriendelijk?

Conversational assistants, verwerkt in producten als Amazon Echo en Google Home, maken hun entree in Nederland. Maar wat vinden Nederlandse consumenten eigenlijk van deze producten? In eerste instantie zouden de assistants onze levens moeten vergemakkelijken, maar doen ze dit daadwerkelijk ook? Josefien Scholtes, student Strategic Product Design aan de TU Delft, deed twee conclusies bij haar onderzoek naar de adoptie van conversational assistants bij Kraftwerk (linked by Isobar).

Voice

Accorhotels communiceert met gasten via WhatsApp

Gasten van AccorHotels UK & Ireland kunnen tijdens hun verblijf via WhatsApp met het hotelpersoneel communiceren.

Mobile

‘Inflight wifi belangrijk voor zakenreizigers, jongeren en gezinnen’

Meer dan de helft van de vliegtuigpassagiers vindt het van cruciaal belang dat er wifi aan boord beschikbaar is. Twee derde zegt ‘waarschijnlijk’ opnieuw te zullen boeken bij een luchtvaartmaatschappij als die een hoge kwaliteit internetverbinding aanbiedt.

Mobile

Interne communicatie succesvoller door video

Uit onderzoek van Forrester Research blijkt dat de kans dat een medewerker een video bekijkt 75 procent groter is dan dat hij een tekst, e-mail of een webartikel leest. Voor interne communicatie is video dan ook het perfecte middel om je boodschap bij de medewerkers te krijgen. 

Video

Hoe groot is het belang van muziek en geluid in online video?

Muziek en geluid in televisiereclames en online video’s verbetert of verhoogt de merkconsistentie, betrokkenheid, herinnering en differentiatie. Muziek is een ‘trigger’ voor verschillende soorten van emotionele activiteit in onze hersenen. Omdat emotie een belangrijke rol speelt in communicatie en reclame kan het combineren van de juiste muziek aan een merk heel effectief zijn. Hoe verrijk je video met muziek en geluid? 

Video

Dit zijn de voordelen van native video op je site

Video’s hosten op een eigen YouTube-kanaal, embedden in je website, posten op Facebook of een eigen videoplatform beginnen; er zijn vele opties om videocontent te verspreiden, maar welke is de juiste? En wat levert de meeste views en traffic op? Naast YouTube-links neemt native video hard toe.

Video

Google Assistant in Nederlands: zo bouw je een toekomstbestendige chatbot 

In de wereld van de chatbots bestaan twee soorten messaging: proactief en reactief. De eerste soort geeft proactief informatie aan de klant, de tweede werkt op basis van een vraag-antwoord structuur en is eigenlijk een vraagbaak. Wat de huidige chatbots met elkaar gemeen hebben is dat ze nog relatief dom zijn. Maar, er zijn wel degelijk mogelijkheden om een chatbot op een slimme manier in te richten.

Voice

Travel with Zoey: machine-learning helpt de medewerkers

Voor reisorganisaties eindigt het contact met de klant op het moment dat de reisbescheiden zijn verzonden. Tijdens de reis is er geen interactie, tenzij er problemen zijn. Om de customer journey te verlengen met als doel retentie heeft Rajneesh Badal Travel with Zoey bedacht. “Er zijn bijna geen reisorganisaties die de communicatie na boeking en op de bestemming goed invullen.”

Artificial Intelligence

SpeakEasy: live vertalers helpen reizigers

Spraakverwarring is iets wat elke reiziger weleens heeft meegemaakt. Volgens ondernemer Michiel van der Vlies zijn de op AI gebaseerde automatische vertaaltools niet altijd een goede oplossing hiervoor. Zijn start-up SpeakEasy maakt daarom gebruik van native speakers die live de gebruiker van de app bijstaan. 

Start-ups

Smartphoneverslaving: wat de geschiedenis van het roken ons leert

Verslaafd aan het beeldscherm, en met name de telefoon, is een hedendaags probleem. Misschien niet voor marketeers en adverteerders, wel voor consumenten. Hoe kun je het beste met deze ‘verslaving’ omgaan? Na deze tien lessen uit het nicotine-tijdperk kun je prima omgaan met je telefoon. “Misschien zou de smartphone moeten waarschuwen dat Candy Crush met jou speelt in plaats van andersom.”

Mobile

Online identificatie: we doen het onveilig en we weten het

Uit onderzoek van Perspective blijkt dat de aloude ‘wachtwoordparadox’ nog altijd van toepassing is: 42 procent van de Nederlanders kiest tegen beter weten in onveilige online wachtwoorden. Tel daar nog eens bij op dat bijna een derde van de meer dan tweeduizend ondervraagden hetzelfde wachtwoord voor meerdere accounts gebruikt, en het beeld is compleet: Nederlanders wéten dat dit uit veiligheidsoogpunt niet verantwoord is, en tóch doen ze het. En dat is zorgwekkend.

Security