More stories

B2B marketing onderzoek 2018: Contentmarketing groeit maar door

In 2018 heeft ruim 80 procent van de B2B marketeers (84%) leadgeneratie als strategische focus gevolgd door de customer experience (57%). Voor het derde jaar op rij lanceerde Online Succes het B2B marketing onderzoek. Hiervoor deed het bedrijf online onderzoek onder bijna 200 B2B-marketeers in Nederland. En contentmarketing? Dat wordt almaar groter komend jaar.

Online marketing

Dit zijn de trends in contentmarketing in 2018

Merk je ook dat de effectiviteit van traditionele advertenties blijft dalen? Als marketeer of ondernemer kun je anno 2018 dan ook niet meer om content-marketing heen. Maar waar moet je, als het om content-marketing gaat, het komende jaar vooral op letten? Ik stelde deze vraag aan de beste content-marketeers uit mijn netwerk.

Contentmarketing

Zo vergelijk je media monitoringtools

De enorme populariteit van social en online media in de afgelopen decennia zorgt voor een exponentiële groei van volume en diversiteit aan mediadata. Deze data vormt voor marketeers, communicatie- en PR-professionals een walhalla. Op de Nederlandse markt zijn er verscheidene aanbieders van media monitoringtools. Maar hoe vergelijk je deze en hoe bepaal je welke tool hét ultieme middel is?

Contentmarketing

Funda lanceert nieuw contentplatform

Huizensite funda lanceert onder de naam ‘funda thuis’ een platform waarop het meer contentproducties gaat tonen die met wonen te maken hebben. Dat items zijn van een eigen redactie maar voor betaalde content is ook zat ruimte.

Contentmarketing

Digitaliseren in traditionele B2B-sector: Royal Brinkman groeit online

Groothandel Royal Brinkman heeft in een kleine zeven jaar een significant deel van verkoop weten te verplaatsen naar het online kanaal. In Nederland is dat zo’n derde van de omzet van de leverancier voor glastuinbouw. Dat vertelt E-commerce Manager Rob Helderman. Het percentage kan wat hem betreft nog ruim omhoog. Met content volgens het ‘They ask you answer-principe’ wil hij inkopers in de glas- en tuinbouw verder ondersteunen in hun aankoopproces.

B2B Digital

Hoe maak je jouw website onweerstaanbaar?

Meer omzet door betere teksten op jouw website, nieuwsbrief of andere online uitingen. Succesvolle ondernemers kunnen nog succesvoller ondernemen door enkele eenvoudige aanpassingen te maken. Hoe maak je jouw website onweerstaanbaar? In deze aflevering van 7 Ditches TV delen we vijf praktische ondernemerslessen van online marketing en sales expert Aartjan van Erkel.

Contentmarketing

eDay terugblik: Attention, attention, we need trust

Florian ter Voert is trouw lezer van Emerce en de Emerce eDay is een ‘must’ voor hem, n hij deelt graag zijn ervaringen. Hoofdzakelijk gericht op tech en e-commerce, is er dit jaar ook veel ruimte voor media. Sessies over ‘live content’, ‘brand building’ en de belofte van Mark Adams (“please not another millennial presentation”) is koren op de molen van een PR-adviseur geboren in 1990.

Amsterdam eWeek

Influencer marketing: tips voor reisorganisaties

De reisbranche mag op een warme belangstelling van influencers rekenen – er zijn genoeg mogelijkheden voor het creëren van mooie content. Maar wat is de zakelijke waarde van werken met influencers? En hoe haal je het maximale uit je budget?

Influencer marketing

Video in de customer journey: voorbeelden bij iedere fase

Als marketeer is het je job om te zorgen dat je bedrijf op de meest effectieve manier zichtbaar is in de customer journey van je prospects. Video is een prima middel om dit te doen. Video is aansprekend en makkelijk te delen. Dit artikel beschrijft hoe je video optimaal inzet tijdens iedere fase van de customer journey. Bruikbare tips van video marketing expert Tim Viergever.

Contentmarketing

Wat is de beste lengte voor een online video?

De juiste lengte voor een online video? Verschillende factoren wegen daarin mee. Denk aan de doelgroep, boodschap en het doel van een video. Maar lengte is ook afhankelijk van trends, restricties of juist beloningen van bijvoorbeeld sociale platformen. De belangrijke ontwikkelingen en handvatten op een rij.

Video
Premium

CMO IKEA: ‘Niet ‘wat’ maar ‘hoe’ centraal in content’

Niet zo zeer de ‘wat’ maar de ‘hoe’ staat centraal in IKEA’s contentstrategie. Dat vertelde CMO Claudia Willvonseder zojuist op marketingcongres dmexco. ‘Het gaat er niet alleen om klanten te laten zien wat onze producten kunnen, maar zeker ook hoe ze in iemands leven passen.’

Contentmarketing

Naamgever Zandbeek Communication Group overleden

Na een kort ziekbed is op 5 september ondernemer Willem van Zandbeek op 65-jarige leeftijd overleden. Hij richtte in 1995 marketing- en communicatiebureau Zandbeek Communication Group op.

Marketing

Uit Getty’s data: dit zijn de belangrijke trends voor visuele content

Wat zijn op dit moment de trends op het vlak van visuele content en hoe maken bedrijven hier gebruik van? Een van ’s werelds grootste fotosites zocht het uit.

Contentmarketing

Webtexttool: ‘Iedereen kan effectieve content schrijven’

Hoe schrijf je een goede webtekst zonder expert te zijn in SEO? Webtexttool biedt de oplossing. “Iedereen moet de kans krijgen om de optimale online tekst te publiceren,” vertelt Marcel Leeman – medeoprichter en CEO van Webtexttool.

Contentmarketing

Zo maak je de perfecte briefing voor een copywriter

Moet je weleens een briefing maken voor een copywriter? Dan komt deze blogpost je denk ik goed van pas. Want in dit artikel leer je hoe je in een handomdraai een perfecte briefing maakt voor je tekstschrijver. De adviezen die ik geef zijn gebaseerd op mijn 30 jaar praktijkervaring als copywriter en opdrachtgever en de feedback die ik dagelijks ontvang van de klanten en schrijvers van CopyRobin. Lees snel verder.

Contentmarketing