More stories

Facebook en Instagram favoriete kanalen van travel marketeers

Travel marketeers gaven in 2018 bijna de helft van hun advertentiebudget uit aan digitale kanalen. Dit geld ging vooral op aan Facebook en Instagram, gevolgd door SEA.

Conversie

Dynamische remarketing, hoe doe je het goed?

Personalisering: Hoe meer je creatie aansluit op de persoon die je wilt bereiken, hoe eerder hij of zij geneigd zal zijn om op je banner te klikken, je video uit te kijken of eventueel te converteren. Een bezoeker die al geïnteresseerd is, is natuurlijk een stuk meer waard. En als de gebruiker al in aanraking is geweest met je merk is dit kinderspel, toch? Remarketing wordt vaak slecht ingezet. Hoe kun je dit verbeteren?

Online advertising

De Hero image is dood – lang leve relevantie

De Hero image – de grote foto die de homepage van een site overheerst – is alom tegenwoordig op het web. En dat terwijl het gebruik ervan zo vaak de plank misslaat. Toch lijkt iedereen het erover eens; de hero is belangrijk en verdient ruimte. Maar is dat wel zo? 

Web-design

CRO voor de lange termijn: Van A/B-test naar gedragsinzicht

De naam conversieratio-optimalisatie (CRO) doet tekort aan wat het proces daadwerkelijk inhoudt en met name, aan wat het je als organisatie oplevert. Het valideren van je aannames door middel van online experimenten leidt tot meer dan alleen een stijging in je conversieratio. Op de lange termijn levert het je kennis over het gedrag van je klanten op. Onmisbare informatie die je in staat stelt om te anticiperen op mogelijke veranderingen in dit gedrag. Maar wie doet dit al?

Conversie

Yoastcon: Google komt met eigen WordPress plugin voor implementatie van Analytics, Adsense en Pagespeed Insights

Hoewel Yoastcon vooral een SEO-conferentie is, was er zeker ook aandacht voor aanverwante online marketing disciplines. Yoast, bekend van de wordpress-plugin, toonde haar bezoekers de laatste inzichten in CRO, websitemigraties en laadsnelheden. 

Search

Snel vooruitdenken: TUI versnelt website door een nieuwe manier van werken

Nu consumenten niet alleen zoeken maar ook steeds meer kopen op hun smartphone, worden bedrijven die concurreren op prijs zich steeds bewuster van het belang van een website die snel laadt. Performanceprojecten vereisen echter structurele ondersteuning en vaak een andere houding ten opzichte van ontwikkeling. TUI Scandinavië wist dat een totaal nieuwe aanpak nodig was om deze groeimogelijkheden optimaal te benutten.

Mobile

Afhakers bij hotelboekingen kosten branche meer dan 5 miljard

Gasten van budgethotels doen veel meer research voor ze een hotel boeken dan consumenten die voor een luxe accommodatie kiezen. Dit blijkt uit onderzoek van Ignition One onder 18.000 hotels wereldwijd.

Conversie

Wat het afgelopen ‘Holiday Season’ ons leert over online shopgedrag

Het ‘Holiday Season’ behoort traditiegetrouw tot de hoogtijdagen voor de e-commerce-sector. De kassa’s van de webwinkels hebben flink gerinkeld, maar wat zijn de lessen van het najaar?

Strategy

Engelse consumenten kunnen eerlijker een hotel boeken

Expedia, Booking.com, Agoda, Hotels.com, ebookers en trivago gaan de manier waarop ze hotels verkopen ingrijpend veranderen. De Britse Competition and Markets Authority (CMA) heeft dit bewerkstelligd.

Conversie

Lampenlicht: in vier jaar tijd naar 55 miljoen euro omzet

Lampenlicht heeft het afgelopen decennium een flinke groei doorgemaakt, niet alleen in het aantal markten waarop het bedrijf actief is maar ook qua activiteiten. Tegelijkertijd moet een lamp kopen zo simpel mogelijk zijn voor de consument. “Je moet in maximaal drie clicks het perfecte armatuur vinden.”

Conversie

Google lanceert tool: voldoen CSS partners nog aan vereisten?

Google heeft deze week een tool gelanceerd waarmee CSS partners zichzelf goed kunnen keuren, zodat zij ook na 31 januari 2019 voldoen aan de nieuwe eisen die gaan gelden. Google toont nu per land of een CSS partner nog voldoet aan de eis dat er 50 actieve shops actief zijn. Als dat niet het geval is, dient de CSS partner zelf aan te tonen voor elk land dat het aan deze eisen voldoet. Na 31 januari 2019 zal Google een waarschuwing tonen in het dashboard van merchant centers die onder een CSS partner vallen die niet meer aan de eisen voldoet. Vanaf 20 februari worden die accounts afgekeurd (als dan alsnog niet aan de vereisten voldaan wordt) en zullen er geen advertenties meer getoond worden.

Conversie

Alan Coleman, Wolfgang Digital: ‘Met Google Ads-zoektermen kun je letterlijk gedachten lezen’

Alan Coleman is oprichter en CEO van Wolfgang Digital, een van dé toonaangevende digitale marketingbureaus in Europa, gevestigd in Dublin, Ierland. Hij weet alles over geheime conversie boostingtactieken, en spreekt tijdens Friends of Search 2019. “De reden dat Google en Facebook op dit moment tot de grootste bedrijven op aarde behoren, is dat zij conversiemeting in online adverteren hebben geïntroduceerd.”

Search

De énige belangrijke mobiele feature voor 2019

Er bestaat een feature die de consument boven alles wil. Die je mobiele conversie met gemak 15% laat stijgen. En ook je bounce rate keihard terugdringt. Google is er ook nog eens dol op voor je SEO. En de groten der aarde hebben deze feature allemaal. Netflix, Facebook, Amazon, en dichterbij BOL, NU.nl en Coolblue.

Web performance

Pc verliest snel terrein bij online aankopen

Dat de pc steeds meer terrein begint te verliezen bij online aankopen, blijkt uit nieuw onderzoek van Criteo, het bedrijf dat zich profileert als het advertentieplatform voor het open internet.

Conversie

Zo haal je meer resultaat uit conversiecampagnes op social media

Social mediagebruikers zitten lang niet altijd te wachten op conversiegerelateerde advertenties. Bovendien hebben er sinds de invoering van de GDPR binnen Facebook en Instagram een aantal veranderingen plaatsgevonden op het gebied van retargeting en lookalike doelgroepen, wat ten koste kan gaan van de kwaliteit van deze doelgroepen. Zo zijn de custom audience insights verdwenen en worden doelgroepen op basis van Facebookpixel data kleiner, omdat niet alle websitebezoekers de benodigde cookies accepteren. Hoe zorg je ervoor dat conversiecampagnes op Facebook en Instagram toch goede resultaten opleveren?

Social