More stories

Nieuwe versie BookingButton van Booking.com

Booking.com heeft een nieuwe versie gelanceerd van BookingButton. Dit is een online booking engine die bij Booking.com aangesloten hotels kunnen gebruiken op hun eigen website.

Tech

Conversieoptimalisatie: vergeet de kleur van de button, verdiep je in de mens

Uit analyse van 6700 grootschalige e-commerce-experimenten door Qubit blijkt dat het weinig zin heeft om je druk te maken over de kleur van een knop of de plek van een foto. Cosmetische aanpassingen aan je webshop hebben veel minder invloed op je omzet dan wijzigingen die zijn gebaseerd op gedragspsychologie.

Conversie

Instagram introduceert kassa voor influencers

Instagram voegt een kassamogelijkheid toe zodat producten die door influencers onder de aandacht worden gebracht gekocht kunnen worden.

Conversie

Story Marketing: Zo gebruik je storytelling in combinatie met de buyer journey

Story marketing is een strategische marketing aanpak waarbij je gebruik maakt van het patroon van een verhaal om de klant door zijn buyer journey te leiden. De klant en zijn aankoopproces staan centraal in het vormgeven van het verhaal dat je als bedrijf vertelt. Dit klinkt wellicht wat tegenstrijdig omdat in de meeste berichten over Storytelling het bedrijf centraal staat. Echter door de klant centraal te zetten sluit de merkervaring beter aan op de belevingswereld van de potentiële doelgroep en is de potentiële klant makkelijker in beweging te krijgen. De klant is de hoofdrolspeler van het verhaal, jij als bedrijf speelt een bijrol.

Contentmarketing

Voortaan ook gebruikte producten in prijsvergelijker Tweakers

Technologiesite Tweakers toont in zijn prijsvergelijker voortaan ook refurbished en andere net niet nieuwe producten. Tweakers komt hiermee naar eigen zeggen tegemoet aan de wens van een grote groep gebruikers en webwinkels.

Conversie

Hoe zet je SEO A/B-testen succesvol in?

Het begrip A/B-testen is vooral bekend van testen met het doel om de conversieratio van websites te verhogen. Ook binnen advertisingkanalen wordt getest met onder andere advertentieteksten en visuele uitingen. SEO A/B-testen komt nog weinig ter sprake, maar is een zeer interessante ontwikkeling in de markt. Je kunt namelijk de ROI van een aanpassing voorspellen door te testen en zo meer urgentie creëren rondom doorvoering van SEO implementaties.

Search

Zo meet Bever het effect van hun online campagnes op de fysieke winkels

Veel retailers willen het ROPO-effect (Research Online, Purchase Offline) inzichtelijk maken. Op die manier kunnen ze beter investeringsbeslissingen nemen én kunnen ze de ROI van een online kanaal beter berekenen. Hoe doe je dat? Door online en offline data te matchen. Wat het effect hiervan precies kan zijn, vertelt Erik Buis, Online Marketing Manager bij Bever.

Attributie

Pinterest breidt mogelijkheden voor retailers uit

Pinterest rolt een aantal tools uit voor retailers om producten te verkopen. Met Catalogs kunnen ze hun volledige catalogus uitventen.

Conversie

Airbnb: hoe zet je video in om de planfase te versnellen?

Of het nu een weekendje weg is of een internationale reis: mensen kijken uit naar hun volgende vakantie. Voordat ze vertrekken, doorlopen ze meestal drie fases: dromen, plannen en boeken. De middelste fase, het plannen van de reis, kan weken of zelfs maanden duren terwijl reizigers onderzoek doen naar de beste keuzes, steeds enthousiaster worden over hun reis en proberen te zorgen dat ze nergens spijt van krijgen. Kunnen reismarketeers wellicht video gebruiken om mensen aan te sporen al iets eerder te boeken?

Video

Amazon gestopt met bestelknop Dash

Amazon is gestopt met de levering van de magneetbestelknop Dash, waarmee klanten snel een product konden (bij)bestellen. De bestaande knoppen kunnen voorlopig nog wel gebruikt worden.

Conversie

Facebook en Instagram favoriete kanalen van travel marketeers

Travel marketeers gaven in 2018 bijna de helft van hun advertentiebudget uit aan digitale kanalen. Dit geld ging vooral op aan Facebook en Instagram, gevolgd door SEA.

Conversie

Dynamische remarketing, hoe doe je het goed?

Personalisering: Hoe meer je creatie aansluit op de persoon die je wilt bereiken, hoe eerder hij of zij geneigd zal zijn om op je banner te klikken, je video uit te kijken of eventueel te converteren. Een bezoeker die al geïnteresseerd is, is natuurlijk een stuk meer waard. En als de gebruiker al in aanraking is geweest met je merk is dit kinderspel, toch? Remarketing wordt vaak slecht ingezet. Hoe kun je dit verbeteren?

Online advertising

De Hero image is dood – lang leve relevantie

De Hero image – de grote foto die de homepage van een site overheerst – is alom tegenwoordig op het web. En dat terwijl het gebruik ervan zo vaak de plank misslaat. Toch lijkt iedereen het erover eens; de hero is belangrijk en verdient ruimte. Maar is dat wel zo? 

Web-design

CRO voor de lange termijn: Van A/B-test naar gedragsinzicht

De naam conversieratio-optimalisatie (CRO) doet tekort aan wat het proces daadwerkelijk inhoudt en met name, aan wat het je als organisatie oplevert. Het valideren van je aannames door middel van online experimenten leidt tot meer dan alleen een stijging in je conversieratio. Op de lange termijn levert het je kennis over het gedrag van je klanten op. Onmisbare informatie die je in staat stelt om te anticiperen op mogelijke veranderingen in dit gedrag. Maar wie doet dit al?

Conversie

Yoastcon: Google komt met eigen WordPress plugin voor implementatie van Analytics, Adsense en Pagespeed Insights

Hoewel Yoastcon vooral een SEO-conferentie is, was er zeker ook aandacht voor aanverwante online marketing disciplines. Yoast, bekend van de wordpress-plugin, toonde haar bezoekers de laatste inzichten in CRO, websitemigraties en laadsnelheden. 

Search