More stories

Snel vooruitdenken: TUI versnelt website door een nieuwe manier van werken

Nu consumenten niet alleen zoeken maar ook steeds meer kopen op hun smartphone, worden bedrijven die concurreren op prijs zich steeds bewuster van het belang van een website die snel laadt. Performanceprojecten vereisen echter structurele ondersteuning en vaak een andere houding ten opzichte van ontwikkeling. TUI Scandinavië wist dat een totaal nieuwe aanpak nodig was om deze groeimogelijkheden optimaal te benutten.

Mobile

Afhakers bij hotelboekingen kosten branche meer dan 5 miljard

Gasten van budgethotels doen veel meer research voor ze een hotel boeken dan consumenten die voor een luxe accommodatie kiezen. Dit blijkt uit onderzoek van Ignition One onder 18.000 hotels wereldwijd.

Conversie

Wat het afgelopen ‘Holiday Season’ ons leert over online shopgedrag

Het ‘Holiday Season’ behoort traditiegetrouw tot de hoogtijdagen voor de e-commerce-sector. De kassa’s van de webwinkels hebben flink gerinkeld, maar wat zijn de lessen van het najaar?

Strategy

Engelse consumenten kunnen eerlijker een hotel boeken

Expedia, Booking.com, Agoda, Hotels.com, ebookers en trivago gaan de manier waarop ze hotels verkopen ingrijpend veranderen. De Britse Competition and Markets Authority (CMA) heeft dit bewerkstelligd.

Conversie

Lampenlicht: in vier jaar tijd naar 55 miljoen euro omzet

Lampenlicht heeft het afgelopen decennium een flinke groei doorgemaakt, niet alleen in het aantal markten waarop het bedrijf actief is maar ook qua activiteiten. Tegelijkertijd moet een lamp kopen zo simpel mogelijk zijn voor de consument. “Je moet in maximaal drie clicks het perfecte armatuur vinden.”

Conversie

Google lanceert tool: voldoen CSS partners nog aan vereisten?

Google heeft deze week een tool gelanceerd waarmee CSS partners zichzelf goed kunnen keuren, zodat zij ook na 31 januari 2019 voldoen aan de nieuwe eisen die gaan gelden. Google toont nu per land of een CSS partner nog voldoet aan de eis dat er 50 actieve shops actief zijn. Als dat niet het geval is, dient de CSS partner zelf aan te tonen voor elk land dat het aan deze eisen voldoet. Na 31 januari 2019 zal Google een waarschuwing tonen in het dashboard van merchant centers die onder een CSS partner vallen die niet meer aan de eisen voldoet. Vanaf 20 februari worden die accounts afgekeurd (als dan alsnog niet aan de vereisten voldaan wordt) en zullen er geen advertenties meer getoond worden.

Conversie

Alan Coleman, Wolfgang Digital: ‘Met Google Ads-zoektermen kun je letterlijk gedachten lezen’

Alan Coleman is oprichter en CEO van Wolfgang Digital, een van dé toonaangevende digitale marketingbureaus in Europa, gevestigd in Dublin, Ierland. Hij weet alles over geheime conversie boostingtactieken, en spreekt tijdens Friends of Search 2019. “De reden dat Google en Facebook op dit moment tot de grootste bedrijven op aarde behoren, is dat zij conversiemeting in online adverteren hebben geïntroduceerd.”

Search

De énige belangrijke mobiele feature voor 2019

Er bestaat een feature die de consument boven alles wil. Die je mobiele conversie met gemak 15% laat stijgen. En ook je bounce rate keihard terugdringt. Google is er ook nog eens dol op voor je SEO. En de groten der aarde hebben deze feature allemaal. Netflix, Facebook, Amazon, en dichterbij BOL, NU.nl en Coolblue.

Web performance

Pc verliest snel terrein bij online aankopen

Dat de pc steeds meer terrein begint te verliezen bij online aankopen, blijkt uit nieuw onderzoek van Criteo, het bedrijf dat zich profileert als het advertentieplatform voor het open internet.

Conversie

Zo haal je meer resultaat uit conversiecampagnes op social media

Social mediagebruikers zitten lang niet altijd te wachten op conversiegerelateerde advertenties. Bovendien hebben er sinds de invoering van de GDPR binnen Facebook en Instagram een aantal veranderingen plaatsgevonden op het gebied van retargeting en lookalike doelgroepen, wat ten koste kan gaan van de kwaliteit van deze doelgroepen. Zo zijn de custom audience insights verdwenen en worden doelgroepen op basis van Facebookpixel data kleiner, omdat niet alle websitebezoekers de benodigde cookies accepteren. Hoe zorg je ervoor dat conversiecampagnes op Facebook en Instagram toch goede resultaten opleveren?

Social

Conversie-optimalisatie: In drie stappen van een tevreden naar een converterende bezoeker

Conversie-optimalisatie is tegenwoordig een belangrijk onderdeel van marketing, van A/B testen tot growth hacking. Maar hoe maak je van een tevreden een converterende bezoeker? Deze whitepaper biedt handvatten en praktische tips voor conversie-optimalisatie. Lees daarnaast in deze whitepaper hoe Mediamarkt, Telfort en XS4ALL dit aanpakken.

B2B Digital

Maak je website sneller in 2019

Web performance is net als vele andere online activiteiten aan verandering onderhevig. De optimalisaties van 5 tot 10 jaar geleden, kunnen vandaag de dag een averechts effect hebben. Welke performance metrics zijn belangrijk, wat heeft de meeste invloed op deze metrics en hoe start je met performance metingen van je site?

Web performance

Wat levert een app op?

Als je investeert in een app verwacht je er natuurlijk rendement voor terug. Daarbij denk je dan aan omzet als een direct effect, maar er zijn andere zaken die een app je indirect kan brengen. Dit zijn de belangrijkste.

Mobile

Coolblue laat klanten virtueel alle tv’s in huis bekijken

De app van Coolblue heeft vanaf vandaag een augmented reality functie. Klanten kunnen virtueel een tv in hun kamer plaatsen om zo het gewenste formaat te kiezen en te bestellen.

Conversie

Expedia scoort op mobiel. Jij ook?

Als je op de competitieve markt van tegenwoordig concurrentievoordeel wilt behalen, is het essentieel dat je een goede mobiele website hebt. Wil je de mobiele gebruikerservaring verbeteren? Deze drie vragen zou je jezelf dan zou moeten stellen.

Mobile