More stories

Attributiemodel in Google Ads: dit is de impact op je biedstrategie

In 2014 kocht Google Adometry en daarmee bracht Google attributie naar nieuwe hoogte. In Google Analytics, Google Ads en Search Ads 360 zijn verschillende attributie modellen op een laagdrempelige manier beschikbaar. Daarnaast heeft de keuze van een attributiemodel in Google Ads een grote impact op de prestaties van jouw biedstrategie. Maar als je nog niet aan de slag bent gegaan met Google Ads attributie, is deze blogserie geschreven om je op weg te helpen. 

Conversie

Google Lens herkent nu 1 miljard producten uit Google Shopping

Google Lens herkent nu meer dan 1 miljard producten die genoemd worden in zijn prijsvergelijker Google Shopping. Dat is vier keer zoveel als een jaar geleden.

Conversie

Mars of mandarijn? Dit zijn de implicaties van grote hoeveelheid data bij experimenteren

De neiging om na een experiment in de data te zoeken naar segmenten of condities waardoor je hypothese wél klopt, is veel terug te zien bij bedrijven die online experimenteren. Maar mag je wel uitspraken doen over data als je er geen hypothese over hebt gesteld?

Conversie

Zo ontwikkel je de perfecte contentstrategie voor B2B-leadgeneratie

Leads zijn de basis voor elk bedrijf om te groeien, maar content wordt vaak vergeten of overgeslagen. Wanneer je echter de volgende stap wilt maken met leadgeneratie is het essentieel om contentmarketing in te zetten.

Conversie

Sterren kijken: hoe online reviews fundamenteel veranderen

Op zoek naar een nieuwe telefoon? Op jacht naar een betere bank? Of rond aan het kijken naar een vakantiehuisje? Bij veel zaken die je online regelt, raadpleeg je reviews. De helft van de volwassenen raadpleegt regelmatig online reviews voor ze een aankoop doen en acht van de tien mensen die online reviews lezen, vinden die betrouwbaar. Er zijn drie belangrijke factoren voor het succes van reviews en alle drie staan ze op het punt te veranderen.

Customer Engagement

CSS partners: vloek of zegen?

CSS-eigenaren klaagden al eerder bij EU-commissaris Magrethe Vestager over Googles aanpassingen. Ook Robert Slijm, oprichter en eigenaar van vergelijker Bigshopper, betwijfelt of Googles tegemoetkoming wel de juiste oplossing is voor zowel de consument als voor de vergelijkers.

Search

Zakenreizigers boeken minder vaak direct

Het komt minder vaak voor dat zakenreizigers hun vlucht en hotel rechtstreeks bij leveranciers boeken. Het aantal directe boekingen bij luchtvaartmaatschappijen daalde van 79 procent in 2017 naar 68 procent dit jaar. Bij hotels is dat een daling van 83 procent naar 70 procent.

Conversie

Hoe haal je zoveel mogelijk uit shoppingevenementen?

Wat je ook vindt van Singles Day, Black Friday, Cyber Monday en lokale retailevenementen als de Glamour Shopping Day – ze winnen aan populariteit bij de consument en dus bieden ze webshops kansen. Hoe kom je goed beslagen ten ijs bij dit soort piekverkoopmomenten?

Conversie

Vier tips om meer sollicitanten te krijgen en afhakers te voorkomen

Waarom verdwijnen kandidaten op je recruitmentsite of werken-bij-site? In Google Analytics zie je misschien dat ze geweest zijn, maar je wilt natuurlijk ook weten waarom iemand die geïnteresseerd is, toch niet overgaat tot solliciteren. In dit artikel lees je vier praktische tips om je site te optimaliseren én een gouden tip waarmee je direct aan de slag kan.

Recruitment

Theorie versus praktijk: de ROI van een conversie-optimalisatietraject

Het is lastig om de opbrengst van een conversie-optimalisatietraject goed inzichtelijk te maken. Waarom is dat zo? Zo krijg je inzichtelijk waarom conversie-optimalisatietrajecten lastig te beoordelen zijn, maar vooral op welke nuances je dient te letten als je dat gaat doen.  

Marketing

Amazon Prime leden bestelden 2 miljard artikelen in 2018

Leden van Amazon Prime hebben tot nu toe dit jaar 2 miljard artikelen besteld. Ook hebben zich nog nooit zoveel nieuwe leden aangemeld, zo meldt de retailer, overigens zonder concrete cijfers te noemen.

Conversie

‘Hoge online korting jaagt potentiële klanten weg’

Een te hoge online korting jaagt potentiële klanten weg. Ook het plaatsen van positieve recensies van Facebook of Yelp heeft een averechts effect. Dat stelt Zike Cao van Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM) naar aanleiding van eigen onderzoek.

Conversie

Beperkt door budget? Dat kost conversies

In het tijdperk van machine learning, artificial intelligence en slimme algoritmes lijkt het er af en toe op dat je met een simpele druk op de knop een perfecte, geautomatiseerde campagne kunt voeren. Maar helaas is dat (nog) niet aan de orde. Veel accounts hebben de basis nog niet op orde en laten zich beperken door budget. Zonde, want juist hier ligt juist de winst.

Conversie

‘Omdat Coolblue en Bol.com het ook doen’

Verbazingwekkend, de helaas nog veel voorkomende uitspraak: “We willen het zo, want bij Coolblue hebben ze dat ook”. Dit doet sterk denken aan vroeger, als je iets verkeerd had gedaan en je ouders zeiden: “Als je vriendje in de sloot springt, spring jij er dan achteraan?” Waarom kopiëren we elkaar?

Conversie

Zo wordt couponing de gepersonaliseerde vervanger van de fysieke folder

Slimme apps in onder andere Groot-Brittannië en de Verenigde Staten laten zien dat digitalisering van de kortingsbon grote kansen biedt voor supermarkten om buyer loopste creëren. Met aanbiedingen op maat, een sterkere dialoog en meer grip op in- en verkoop.

Customer Loyalty