Wat levert een app op?
Als je investeert in een app verwacht je er natuurlijk rendement voor terug. Daarbij denk je dan aan omzet als een direct effect, maar er zijn andere zaken die een app je indirect kan brengen. Dit zijn de belangrijkste.
Als je investeert in een app verwacht je er natuurlijk rendement voor terug. Daarbij denk je dan aan omzet als een direct effect, maar er zijn andere zaken die een app je indirect kan brengen. Dit zijn de belangrijkste.
De app van Coolblue heeft vanaf vandaag een augmented reality functie. Klanten kunnen virtueel een tv in hun kamer plaatsen om zo het gewenste formaat te kiezen en te bestellen.
Als je op de competitieve markt van tegenwoordig concurrentievoordeel wilt behalen, is het essentieel dat je een goede mobiele website hebt. Wil je de mobiele gebruikerservaring verbeteren? Deze drie vragen zou je jezelf dan zou moeten stellen.
In 2014 kocht Google Adometry en daarmee bracht Google attributie naar nieuwe hoogte. In Google Analytics, Google Ads en Search Ads 360 zijn verschillende attributie modellen op een laagdrempelige manier beschikbaar. Daarnaast heeft de keuze van een attributiemodel in Google Ads een grote impact op de prestaties van jouw biedstrategie. Maar als je nog niet aan de slag bent gegaan met Google Ads attributie, is deze blogserie geschreven om je op weg te helpen.
Google Lens herkent nu meer dan 1 miljard producten die genoemd worden in zijn prijsvergelijker Google Shopping. Dat is vier keer zoveel als een jaar geleden.
De neiging om na een experiment in de data te zoeken naar segmenten of condities waardoor je hypothese wél klopt, is veel terug te zien bij bedrijven die online experimenteren. Maar mag je wel uitspraken doen over data als je er geen hypothese over hebt gesteld?
Leads zijn de basis voor elk bedrijf om te groeien, maar content wordt vaak vergeten of overgeslagen. Wanneer je echter de volgende stap wilt maken met leadgeneratie is het essentieel om contentmarketing in te zetten.
Op zoek naar een nieuwe telefoon? Op jacht naar een betere bank? Of rond aan het kijken naar een vakantiehuisje? Bij veel zaken die je online regelt, raadpleeg je reviews. De helft van de volwassenen raadpleegt regelmatig online reviews voor ze een aankoop doen en acht van de tien mensen die online reviews lezen, vinden die betrouwbaar. Er zijn drie belangrijke factoren voor het succes van reviews en alle drie staan ze op het punt te veranderen.
CSS-eigenaren klaagden al eerder bij EU-commissaris Magrethe Vestager over Googles aanpassingen. Ook Robert Slijm, oprichter en eigenaar van vergelijker Bigshopper, betwijfelt of Googles tegemoetkoming wel de juiste oplossing is voor zowel de consument als voor de vergelijkers.
Het komt minder vaak voor dat zakenreizigers hun vlucht en hotel rechtstreeks bij leveranciers boeken. Het aantal directe boekingen bij luchtvaartmaatschappijen daalde van 79 procent in 2017 naar 68 procent dit jaar. Bij hotels is dat een daling van 83 procent naar 70 procent.
Wat je ook vindt van Singles Day, Black Friday, Cyber Monday en lokale retailevenementen als de Glamour Shopping Day – ze winnen aan populariteit bij de consument en dus bieden ze webshops kansen. Hoe kom je goed beslagen ten ijs bij dit soort piekverkoopmomenten?
Waarom verdwijnen kandidaten op je recruitmentsite of werken-bij-site? In Google Analytics zie je misschien dat ze geweest zijn, maar je wilt natuurlijk ook weten waarom iemand die geïnteresseerd is, toch niet overgaat tot solliciteren. In dit artikel lees je vier praktische tips om je site te optimaliseren én een gouden tip waarmee je direct aan de slag kan.
Het is lastig om de opbrengst van een conversie-optimalisatietraject goed inzichtelijk te maken. Waarom is dat zo? Zo krijg je inzichtelijk waarom conversie-optimalisatietrajecten lastig te beoordelen zijn, maar vooral op welke nuances je dient te letten als je dat gaat doen.
Leden van Amazon Prime hebben tot nu toe dit jaar 2 miljard artikelen besteld. Ook hebben zich nog nooit zoveel nieuwe leden aangemeld, zo meldt de retailer, overigens zonder concrete cijfers te noemen.
Een te hoge online korting jaagt potentiële klanten weg. Ook het plaatsen van positieve recensies van Facebook of Yelp heeft een averechts effect. Dat stelt Zike Cao van Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM) naar aanleiding van eigen onderzoek.