E-commerce personalisatie: waarop te letten bij de keuze voor tooling
Personalisatietools voor e-commerceplatforms te over. Maar waar let je op bij de keuze voor pakketten die beloven content op maat te tonen aan de bezoeker?
Personalisatietools voor e-commerceplatforms te over. Maar waar let je op bij de keuze voor pakketten die beloven content op maat te tonen aan de bezoeker?
De eerste keer dat Jim Samhoud zelf in contact kwam met virtual reality (VR) was in Silicon Valley. Hij was direct verkocht. Vanaf dat moment werd VR steeds vaker opgenomen in voorstellen voor klanten. “We zien dat het enorm veel impact heeft.” Samhoud spreekt zelf van een grotere verbinding met de kijker in een interview met Fast Moving Targets.
In mobiele apps leidt gamification meestal niet tot meer aankopen. 29 procent van de ondervraagden vindt spelletjes leuk om te doen, maar laat zijn koopgedrag er niet door beïnvloeden. Onder jongeren (18 tot 30 jaar) is dit zelfs 45 procent.
In het huidige technologische tijdperk met hoge internetsnelheden via 4G en glasvezel verwachten we direct een antwoord te vinden wanneer we online op zoek gaan naar informatie. Ook wanneer consumenten zich door websites navigeren om een bepaald doel te bereiken, zoals het vinden van het goedkoopste vliegticket, willen ze dit doel zo snel en vloeiend mogelijk bereiken. Maar wat gebeurt er met de consument wanneer dit als traag en niet-vloeiend wordt ervaren? Twee verschillende neuropsychologische onderzoeken tonen aan dat vertraging in het laden van websites en video’s zorgen voor verhoogde mate van stress en hartslag.
Het is een vraag waar vrijwel elke online marketeer een keer mee te maken krijgt, is ontdubbeling van affiliate marketing op andere online kanalen verstandig om te doen of juist niet?
Harmen Visscher biedt tijdens Emerce Conversion aanstaande donderdag kijkje in de keuken bij Catawiki. Het online veilinghuis is één van Europa’s snelst groeiende startups. Hij laat zien wat er gemeten wordt en hoe customer insights worden ingezet om conversie te verhogen.
95 procent van alle beslissingen nemen we onbewust. Het hebben van een standaard website, nieuwsbrief of app met doorsnee teksten en foto’s is niet meer genoeg. Een goede marketeer weet dat hij het onbewuste brein van zijn bezoekers zal moeten overtuigen om de conversie te verhogen. Maar hoe kun je meer bezoekers ‘ja’ laten zeggen en laten doen wat jij wilt? Hoe maak je van een zoeker een boeker?
Wat gebeurt er als je jouw taxirit of pizza een rating geeft met je smartphone? Want, zeg nu zelf, je kan je huis niet meer verlaten of er wordt je gevraagd naar jouw mening en tevredenheid. In dit artikel ga ik op zoek naar de reden waarom online beoordelingen en recensies onze levens binnendrongen en hoe onze uitgebrachte scores verreikende gevolgen kunnen hebben.
Theo van der Zee van ConversionReview zal op Emerce Conversion, op 21 april in Amsterdam, live landingspagina’s van bezoekers uit de zaal analyseren. Durf jij het aan om jouw site door Theo te laten beoordelen?
Conversies, waar vinden die plaats? Ik hoor je denken: ‘op een website’. Incorrect! Conversies vinden plaats in het brein van je bezoeker. Welke delen van het brein worden er tijdens een sitebezoek aangesproken? En hoe verhouden deze zich tot het online persuasion vraagstuk? Daar gaan wij het in deze vijfdelige serie over hebben. Wees niet verbaasd als je na het lezen van deze series zelfs ijskoude bezoekers die vrijwillig lobotomie hebben ondergaan nog weet te converteren.
De conversie optimalisatie tool Marketizator is nu ook in Nederland beschikbaar. De tool is een totaalpakket met onder meer A/B en multivariate testen, personalisatie, segmentatie en (geavanceerde) enquêtes.
De mogelijkheden om websiteconversies te meten in AdWords zijn door de jaren heen steeds verder uitgebreid. Adverteerders hebben meer vrijheid in wat wel of niet gemeten moet worden waardoor conversietracking beter is aan te sluiten op de bedrijfsdoelstellingen. Zijn je conversie-instellingen nog wel van deze tijd? Tijd voor een conversietracking-APK.
Talia Wolf weet als geen ander wat personalisatie en emotional targeting doen voor je online resultaten. Maar werken dezelfde tactieken ook voor mobiel? Wolf spreekt binnenkort op Emerce Conversion.
Recensiebedrijf eKomi heeft Reputami overgenomen, een leverancier van software om online reputaties mee te beheren.
Binnenkort wordt het mogelijk om producten te kopen op de website van Pinterest. Tot nu toe was dat alleen mogelijk via de apps voor iOS en Android.