More stories

Data-dashboards ontwerpen begint met ‘design thinking’

Bij het eenvoudig en constructief communiceren van de juiste informatie binnen en tussen bedrijven kan je eigenlijk niet om ‘design thinking’ heen. Dashboards zijn een van de meest gebruikte zakelijke communicatiekanalen om data-inzichten te delen en zo cruciale informatie op de meest effectieve wijze over te brengen. Maar hoe zorg je ervoor dat de aandacht van het publiek bij elk dashboard naar de juiste delen wordt getrokken?

Digital Design

Nóg een bureauovername door Accenture Interactive

Accenture Interactive doet nog een overname in Europa. Dit keer valt het Spaanse merkcommunicatiebureau Shackleton ten prooi.

Online marketing

HEMA opent eigen contentstudio

HEMA heeft een eigen studio ingericht om content in-house te produceren. Door met eigen stylisten en fotografen te werken, wordt het kenmerkende HEMA beeld in stand gehouden, aldus het bedrijf.

Creative
Premium

Accenture Interactive koopt creatief bureau Droga5

Accenture is van plan om het in New York gevestigde bureau Droga5 over te nemen, een van de bekendste onafhankelijke reclamebedrijven op de Amerikaanse markt. Het zal deel uitmaken van Accenture Interactive.

Digital Agencies
Premium

Fingerspitz: Wie de meeste experimenten start, wordt beloond

Handpicked agencies, een verzameling van zes bureaus, wil komende jaren verdubbelen. Het bedrijf, waarvan Fingerspitz één van de labels is, heeft het vieren van succes en vooral falen hoog in het vaandel, ontdekte Jordi Bron. Medewerkers die de meeste experimenten starten, worden beloond.

Digital Agencies

Case: interactieve tafel goed voor behandelbereidheid jeugdgevangene

Overheidsinstellingen zijn prima in staat snel te innoveren. Samen met Dienst Justitiële Inrichtingen ontwikkelden we in slechts acht weken tijd een interactieve tafel om de behandelbereidheid van jongeren in detentie te vergroten. Door principes van gamification toe te passen is dat gelukt. Ook in een serieuzere context zijn kennis, houding en gedrag hiermee positief te veranderen.

Digital Design

SXSW 2019: Amazon is overal

Amazon is op SXSW in Austin, Texas dit jaar niet aanwezig als retailer of techgigant, maar als contentproducer en leverancier. Er zijn geen sprekers van Amazon die vertellen over de laatste innovatie in tech of AI, Amazon heeft geen booth of event space waar het de laatste tech laat zien, zoals vele techmerken dat wel doen. Amazon is op SXSW vooral Amazon Prime. 

SxSW

Innovatie in koffie: dit is de nieuwste technologie in de koffiebranche

Koffie speelt een belangrijke rol in het dagelijks leven. Zowel thuis als op kantoor wil men goede kwaliteit koffie. Door de automatisering en technologische ontwikkelingen worden koffiemachines steeds slimmer en beter. Heb je al een koffiedrone?

Digital Design
Premium

Nominaties SAN New Kids on the Block bekend

SAN maakt de longlist bekend voor de categorie New Kids on the Block, een vakprijs van adverteerders voor veelbelovende nieuwe digitale bureaus.

Digital Agencies

Talpa koopt reclamebureau Brand New Telly

Talpa Network neemt per 1 april reclamebureau Brand New Telly over, dat vooral in de tv-wereld actief is.

Creative

Excelleren in 2019? Koppel je creative aan je performance marketeer

Werken jouw creative en performance marketeers écht aan hetzelfde doel? Of maken ze van hun eigen expertise een doel op zich en duiken ze nauwelijks samen campagnes en resultaten in? Lieke Laan, digital marketing strateeg bij NOISE, houd een pleidooi voor meer samenwerking tussen creative en performance marketeers.

Online marketing

Blippar op punt van surseance

Meer dan honderd miljoen euro aan venture capital betekent nog steeds niet dat een jong bedrijf automatisch een internationaal succes wordt. Het Engelse Blippar, dat augmented reality maakt, stevent in deze periode af op uitstel van betaling.

Venture

SpinAwards in handen van Sijthoff Media

De uitgever van Adformatie, Binnenlands Bestuur en AG Connect, Sijthoff Media, neemt de SpinAwards over.

Campagnes
Premium

Ruim 5.000 bezoekers voor ADNIGHT

Meer dan 5.000 belangstellenden deden afgelopen vrijdag mee aan de open avond van de Amsterdamse creatieve industrie ADNIGHT.

Digital Agencies
Premium

73 Nederlandse nominaties voor Lovie Awards

Niet minder dan 73 Nederlandse inzendingen zijn genomineerd voor de Lovie Awards, een zusje van de internationale Webby Awards, dat het meest creatieve digitale werk in Europa onder de aandacht brengt.

Digital Agencies