HEMA opent eigen contentstudio
HEMA heeft een eigen studio ingericht om content in-house te produceren. Door met eigen stylisten en fotografen te werken, wordt het kenmerkende HEMA beeld in stand gehouden, aldus het bedrijf.
HEMA heeft een eigen studio ingericht om content in-house te produceren. Door met eigen stylisten en fotografen te werken, wordt het kenmerkende HEMA beeld in stand gehouden, aldus het bedrijf.
Accenture is van plan om het in New York gevestigde bureau Droga5 over te nemen, een van de bekendste onafhankelijke reclamebedrijven op de Amerikaanse markt. Het zal deel uitmaken van Accenture Interactive.
Handpicked agencies, een verzameling van zes bureaus, wil komende jaren verdubbelen. Het bedrijf, waarvan Fingerspitz één van de labels is, heeft het vieren van succes en vooral falen hoog in het vaandel, ontdekte Jordi Bron. Medewerkers die de meeste experimenten starten, worden beloond.
Overheidsinstellingen zijn prima in staat snel te innoveren. Samen met Dienst Justitiële Inrichtingen ontwikkelden we in slechts acht weken tijd een interactieve tafel om de behandelbereidheid van jongeren in detentie te vergroten. Door principes van gamification toe te passen is dat gelukt. Ook in een serieuzere context zijn kennis, houding en gedrag hiermee positief te veranderen.
Amazon is op SXSW in Austin, Texas dit jaar niet aanwezig als retailer of techgigant, maar als contentproducer en leverancier. Er zijn geen sprekers van Amazon die vertellen over de laatste innovatie in tech of AI, Amazon heeft geen booth of event space waar het de laatste tech laat zien, zoals vele techmerken dat wel doen. Amazon is op SXSW vooral Amazon Prime.
Koffie speelt een belangrijke rol in het dagelijks leven. Zowel thuis als op kantoor wil men goede kwaliteit koffie. Door de automatisering en technologische ontwikkelingen worden koffiemachines steeds slimmer en beter. Heb je al een koffiedrone?
SAN maakt de longlist bekend voor de categorie New Kids on the Block, een vakprijs van adverteerders voor veelbelovende nieuwe digitale bureaus.
Talpa Network neemt per 1 april reclamebureau Brand New Telly over, dat vooral in de tv-wereld actief is.
Werken jouw creative en performance marketeers écht aan hetzelfde doel? Of maken ze van hun eigen expertise een doel op zich en duiken ze nauwelijks samen campagnes en resultaten in? Lieke Laan, digital marketing strateeg bij NOISE, houd een pleidooi voor meer samenwerking tussen creative en performance marketeers.
Meer dan honderd miljoen euro aan venture capital betekent nog steeds niet dat een jong bedrijf automatisch een internationaal succes wordt. Het Engelse Blippar, dat augmented reality maakt, stevent in deze periode af op uitstel van betaling.
De uitgever van Adformatie, Binnenlands Bestuur en AG Connect, Sijthoff Media, neemt de SpinAwards over.
Meer dan 5.000 belangstellenden deden afgelopen vrijdag mee aan de open avond van de Amsterdamse creatieve industrie ADNIGHT.
Niet minder dan 73 Nederlandse inzendingen zijn genomineerd voor de Lovie Awards, een zusje van de internationale Webby Awards, dat het meest creatieve digitale werk in Europa onder de aandacht brengt.
Rik Ledder volgt Simon Neefjes op als CEO van de TBWA\NEBOKO Groep. Neefjes heeft te kennen gegeven dat hij eind dit jaar zijn functies bij de reclamegroep wil neerleggen.
Modemerk Tommy Hilfiger brengt in de VS een nieuwe lijn slimme of eigenlijk ‘connected’ kleding op de markt met Bluetooth ingebouwd.