Simon Neefjes weg als CEO TBWA\NEBOKO Groep
Rik Ledder volgt Simon Neefjes op als CEO van de TBWA\NEBOKO Groep. Neefjes heeft te kennen gegeven dat hij eind dit jaar zijn functies bij de reclamegroep wil neerleggen.
Rik Ledder volgt Simon Neefjes op als CEO van de TBWA\NEBOKO Groep. Neefjes heeft te kennen gegeven dat hij eind dit jaar zijn functies bij de reclamegroep wil neerleggen.
Modemerk Tommy Hilfiger brengt in de VS een nieuwe lijn slimme of eigenlijk ‘connected’ kleding op de markt met Bluetooth ingebouwd.
Wat spreekt het meest tot de verbeelding als er een video-advertentie voor een vakantie te zien is: een skydive, een chique restaurant of statige giraffen in een dierentuin? Goede kans dat je collega een andere keuze maakt. Toch passen we dit principe nog weinig toe in reclame, terwijl de technologie om aan verschillende doelgroepen specifieke reclame-uitingen te tonen, wel bestaat. Zo worden prestaties van reclame niet verbeterd en de consument ervaart geen toegevoegde waarde.
De Engelse Martin Sorrell is een van de partijen die het internationaal gerenommeerde digitale productiehuis MediaMonks uit Hilversum willen kopen. Een andere belangstellende is het concern dat Sorrell tot voor kort als CEO leidde: WPP.
Staatssecretaris Mona Keijzer van Economische Zaken en Klimaat en media-ondernemer John de Mol bekrachtigen vandaag een samenwerking voor onderzoek naar datagedreven creatie.
De adtechspecialisten en zusterbedrijven DQ&A en NMPi nemen het creatieve bureaunetwerk Joystick uit New York over.
De chief brand officer van P&G, Mark Pritchard, is maandag 18 juni een van de gasten op de Embassy of Dutch Creativity tijdens het Cannes Lions-festival.
Bij DDB & Tribal Amsterdam maakt de commerciële directie Ivo Roefs en Alistair Beattie vanaf 1 augustus 2018 plaats voor twee nieuwe directeuren. De wissel komt na wat Roefs ‘een geslaagde integratie’.
Tim Armstrong en Keith Weed volgen mogelijk CEO Martin Sorrell op bij reclamereus WPP.
Mobiel mediabureau MobPro is een creatief bureau gestart, 24AM. Het bedrijf wil creatie en media beter op elkaar afstemmen. Reclame en mobiel hoeven niet per se een slecht huwelijk te hebben, denkt oprichter Hans Veldhorst. “Een goed verstandshuwelijk is zeker mogelijk.”
Er is een constante ophef over de algoritmes van bekende socialmediakanalen als Instagram en Facebook en over de creatieve vrijheid van influencers. Facebook maakt het sinds begin januari moeilijker voor bedrijven om gezien te worden. Hoe garandeer je het succes van je influencer campagnes en hoe maak je de juiste selectie tussen het grote aantal influencers?
Het starten en ontwikkelen van een succesvolle innovatie is ruig terrein. Maar wie de juiste stappen zet, kan wel degelijk snel succes halen. Jan-Willem van Beek en Rutger Huizenga, auteurs van ‘Voorbij de startupmania’, delen in een nieuwe serie inzichten uit hun boek. Dit keer: waarom je product niet testen duizendmaal enger is dan het wel vooraf te laten gebruiken door je potentiële klant.
Het Amsterdamse designbureau Skybox wordt onderdeel van TRIMM. Daardoor ontstaat volgens de twee partners meer slagkracht op het gebied van visual design en ‘digitaal vakmanschap’.
Schiphol wil zich in het vizier van de reclamewereld werken met een pop-up mini-reclamebureau. Marketeers en bureaus mogen briefings sturen en krijgen binnen 24 uur een concept-op-maat- met Schipholmedia.
’s Werelds grootste adverteerder P&G dwingt Publicis, Saatchi & Saatchi, WPP en Omnicom – gedoodverfde concurrenten van elkaar – om samen een apart creatief bureau te vormen voor de FMCG-producent.