DQ&A en NMPi kopen creatief bureaunetwerk Joystick
De adtechspecialisten en zusterbedrijven DQ&A en NMPi nemen het creatieve bureaunetwerk Joystick uit New York over.
De adtechspecialisten en zusterbedrijven DQ&A en NMPi nemen het creatieve bureaunetwerk Joystick uit New York over.
De chief brand officer van P&G, Mark Pritchard, is maandag 18 juni een van de gasten op de Embassy of Dutch Creativity tijdens het Cannes Lions-festival.
Bij DDB & Tribal Amsterdam maakt de commerciële directie Ivo Roefs en Alistair Beattie vanaf 1 augustus 2018 plaats voor twee nieuwe directeuren. De wissel komt na wat Roefs ‘een geslaagde integratie’.
Tim Armstrong en Keith Weed volgen mogelijk CEO Martin Sorrell op bij reclamereus WPP.
Mobiel mediabureau MobPro is een creatief bureau gestart, 24AM. Het bedrijf wil creatie en media beter op elkaar afstemmen. Reclame en mobiel hoeven niet per se een slecht huwelijk te hebben, denkt oprichter Hans Veldhorst. “Een goed verstandshuwelijk is zeker mogelijk.”
Er is een constante ophef over de algoritmes van bekende socialmediakanalen als Instagram en Facebook en over de creatieve vrijheid van influencers. Facebook maakt het sinds begin januari moeilijker voor bedrijven om gezien te worden. Hoe garandeer je het succes van je influencer campagnes en hoe maak je de juiste selectie tussen het grote aantal influencers?
Het starten en ontwikkelen van een succesvolle innovatie is ruig terrein. Maar wie de juiste stappen zet, kan wel degelijk snel succes halen. Jan-Willem van Beek en Rutger Huizenga, auteurs van ‘Voorbij de startupmania’, delen in een nieuwe serie inzichten uit hun boek. Dit keer: waarom je product niet testen duizendmaal enger is dan het wel vooraf te laten gebruiken door je potentiële klant.
Het Amsterdamse designbureau Skybox wordt onderdeel van TRIMM. Daardoor ontstaat volgens de twee partners meer slagkracht op het gebied van visual design en ‘digitaal vakmanschap’.
Schiphol wil zich in het vizier van de reclamewereld werken met een pop-up mini-reclamebureau. Marketeers en bureaus mogen briefings sturen en krijgen binnen 24 uur een concept-op-maat- met Schipholmedia.
’s Werelds grootste adverteerder P&G dwingt Publicis, Saatchi & Saatchi, WPP en Omnicom – gedoodverfde concurrenten van elkaar – om samen een apart creatief bureau te vormen voor de FMCG-producent.
Digitaal productiebureau Qban is verhuisd naar Rotterdam en verandert zijn naam in Havana Harbor. “Qban stond bij de oprichting voor Quality Banners, maar doen we veel meer”, zegt Maarten de Vries van moederbedrijf Digital Agency Group. “We onderscheiden ons in creatie.”
Het Amsterdamse modelabel BRAEZ heeft creatief bureau Martin and Lewis aangesteld om de online en sociale kanalen te verbeteren en het merk internationaal beter te positioneren.
Nederland heeft 32 nominaties binnengesleept bij de Webby Awards, de Oscars onder de webprijzen. De winnaars worden 24 april bekend gemaakt.
Het enige middel dat bezoekers van Amazons escaperoom op de Comic Con in New York hadden, was spraakassistent Alexa. AKQA Portland bedacht de live game om mensen de mogelijkheden van voice commands te laten ontdekken.
GoudUberconnected neemt de creatieve studio DIFR over. Oprichter Jerry Lieveld blijft actief als directeur Experience Design.