More stories

ING: ‘Als markt mogen we best creatiever kijken naar alternatieven voor third-party cookies’

De aanstaande cookieloze wereld: hoe gaat het in de praktijk? Een gesprek met Djémilah Dalhuisen van ING over hoe de bank experimenteert met alternatieven.

Online marketing
Premium

Workshop: aan de slag met contextual advertising

Geen bak aan data verzamelen om consumenten voor een advertentie te targeten, maar op basis van interesses producten aanbieden: ‘contextual advertising’.

Online advertising

Hoe zorg je ervoor dat je digitaal inclusief communiceert?

Voor velen is de digitale samenleving vanzelfsprekend. Maar niet voor iedereen. Een deel van Nederland haakt af. Ook voor bedrijven ligt daar een taak.

Digital Transformation

CDP’s: de must-have voor gepersonaliseerde marketingcampagnes

Het Customer Data Platform is een belangrijk middel om inzicht te krijgen in klantgedrag. Zo zet je een CDP effectief op.

Customer Engagement

Discovery-marketing wordt steeds belangrijker blijkt uit cijfers en trends

Discovery-marketing wordt steeds belangrijker. Dat blijkt uit groeicijfers en uit trends als live-stream shopping, social commerce en influencer-marketing.

Online marketing

Hoe winnen merken nog vertrouwen in tijden van fake news?

Hoe gaan merken verder in de nieuwe, post-influencer wereld waar het vertrouwen vaak wordt geschonden door de opkomst van fake news?

B2B Digital

Onderzoek: 65% bedrijven op Instagram reageert niet

Instagram wordt ingezet voor promotie en engagement, maar antwoorden bedrijven? Voor het vijfde jaar op rij is dit onderzocht met 320 mystery posts.

Communicatie

Een app en push-berichten: deel van een omnichannel-aanpak rond bestellingen

Bij een omnichannel-aanpak is gebruik van push-berichten en een app een goedkoop en slim middel om loyaliteit te vergroten. Lees hoe je een app promoot en inzet.

Customer Engagement

Slimme fintech-oplossingen voor de Know Your Customer-richtlijn

Know Your Customer, een reeks datagestuurde processen die voldoen aan specifieke normen en voorschriften, moet een verdedigingslinie vormen tegen financiële misdrijven.

Customer Engagement

Waarom wordt er zo weinig écht gepersonaliseerd? En hoe kan het beter?

Personalisatie is, ondanks veel ideeën, vaak nog beperkt. Hoe komt dat, en hoe kunnen we tot een écht effectieve en gepersonaliseerde klantreis komen?

Customer Engagement

Stapsgewijs richting een gepersonaliseerde customer journey

Een gepersonaliseerde customer journey wordt in B2C én B2B steeds belangrijker om klanten vast te houden. Dit zijn de eerste stappen die je moet zetten.

Customer Engagement

Bereid je voor op het aanstaande shoppingseizoen: bereik de juiste klanten (4/4)

Probeer niet altijd iedereen te bereiken, maar je richt je aandacht en tijd vooral op de high-value audience voor jouw specifieke branche of product.

Customer Engagement

Van transactioneel naar emotioneel: hoe je meer uit je loyalty-programma haalt

90% van klanten staat nu negatief tegenover loyaltyprogramma’s. Om klanten wel te (blijven) verbinden aan je merk moeten zulke programma’s op de schop.

Customer Loyalty

Agility, cultuuromslag en klantgerichte KPI’s: zo maak je je marketingplan tot een succes

Een goede balans tussen vaste voornemens en ruimte voor aanpassing is belangrijk in een marketingplan. Sandy Kirchhoff (Office Depot Europe) over hoe zij het doen.

Strategy

Hoe je de volgende stap in personalisatie zet: aandacht voor de klantintentie

Bij personalisatie draait het vooral ook om wat de intentie van de klant is. Denk dus niet alleen aan wie je klanten zijn, maar vooral ook wat ze zoeken.

Customer Engagement