More stories

Zero-party data steeds belangrijker in een cookieloze wereld

Na het einde van de cookies worden first-party en zero-party data belangrijk. Het gebruik betekent wel dat merken hun huidige strategie moeten aanpassen.

Data

Hoe zorg je voor optimale bereikbaarheid van je klantenservice? 

Klanten zijn veeleisend en je klantenservice is één van de punten waarmee je je merk kunt onderscheiden. Een checklist voor de optimale inrichting ervan.

Customer Engagement

Met deze inzichten van 2020 scoor je tijdens Black Friday 2021

Black Friday komt er weer aan. Welke lessen kunnen we trekken uit vorig jaar? En welke trends mogen we niet missen in 2021?

Customer Engagement

Complex product? Vijf designprincipes om de klantrelatie vorm te geven

Complexe producten, zoals pensioenen in het nieuwe pensioenstelsel, vragen om extra aandacht voor de klantrelatie. Deze vijf principes zijn van belang.

Customer Engagement

Sinch koopt e-mailspecialist Pathwire

Communicatieplatform Sinch koopt de Amerikaanse e-mailspecialist Pathwire voor twee miljard dollar.

Venture

Waarom een Customer Data Platform belangrijk is voor e-commerce? Personalisatie

Simpel: met een CDP en personalisatie verhoog je de kans op conversies. Lees hier de uitgangspunten en resultaten uit een concrete case.

Customer Engagement

Communicatieplatform Sinch koopt Duitse branchegenoot

Communicatieplatform Sinch uit Zweden heeft zijn Duitse tegenhanger MessengerPeople overgenomen voor 48 miljoen euro.

Venture

Optimaliseer je omnichannel contentstrategie met een headless CMS

Een hybride headless CMS helpt je om de meest relevante content per klant te creëren en om data te gebruiken voor verdere websiteoptimalisatie.

Online marketing

Bereid je voor op het aanstaande shoppingseizoen: Introductie (1/4)

Najaar, shoppingseizoen. Wacht niet en begin nu met voorbereiden. In de eerste plaats: oriënteer je op je doelgroep en denk na over de klantreis.

Customer Engagement

Honderd miljoen nieuw werkkapitaal voor CM.com

Het Nederlandse techbedrijf CM.com haalt honderd miljoen euro nieuw werkkapitaal op om zijn groei te versnellen.

Venture

31 miljoen groeigeld voor Utrechts Trengo

De Nederlandse scale-up Trengo haalt 31 miljoen euro venture capital op bij Insight Partners en Peak. De leverancier van het gelijknamig omnichannel communicatieplatform investeert in groeiversnelling.

Venture

Zo brengt Eneco de duurzaamheidsambitie en nieuwe visie op digital bijeen

Eneco wil van groen naar klimaatneutraal. Dat valt samen met een nieuwe kijk op ‘digital’. Die afdeling gaat versmelten met andere commerciële teams.

Customer Engagement

Door corona weten we het weer: Retail is mensenwerk

Fysieke retail heeft heel wat tegenslagen gezien: stijgende huurprijzen, dalende bestedingen en online concurrentie. Maar retail blijft mensenwerk.

Customer Engagement

De comeback van de fysieke winkel: Drie tips voor een geslaagde heropening

De ondergang van de fysieke winkel lijkt soms in zicht. Dat is niet zo. Drie tips om fysieke winkels relevant en aantrekkelijk te houden in de toekomst.

Customer Engagement

De weg van Hunkemöller naar een volledig gepersonaliseerde klantreis

Welke weg legde Hunkemöller af naar een volledig gepersonaliseerde customer journey? Neem een kijkje in de keuken.

Customer Engagement