More stories

Customer Experience: Dit is waarom je klanten verliest!

Het jaarlijkse eCommerce trendrapport ‘Hitting The Mark’ van dotdigital heeft honderd merken waaronder HEMA, bol.com en G-Star RAW gescoord op basis van best practices voor e-mail, omnichannel-acceptatie en gebruikerservaring. Benieuwd welke tips & tricks je hieruit kunt toepassen? En hoe een optimale customer experience eruit ziet? Krijn Schuurman gaat hierover in gesprek met Niels Kolijn (dotdigital) en Michael Straathof (100%EMAIL).

B2B Digital

Connected commerce experience: een DXP als toekomstgericht fundament

Met het toenemend aantal digitale touchpoints is het complexer om een zo uniform mogelijke klantervaring te bieden.

Customer Experience
Premium

Zalando koopt mobiele bodyscanner Meepl

Zalando koopt het Zwitserse bedrijf Fision dat de bodyscanner Meepl ontwikkelde. Met twee foto’s met de mobiele telefoon weet de app exact welke kledingmaat iemand heeft en welke kleding daar bij past.

E-commerce

Verras je klanten met superieure content experiences

Online retailers moeten wendbaarder en digital-savvy worden. Hierbij staat het creëren van boeiende productbelevingen centraal. Bestaande processen moeten geoptimaliseerd voor operationele efficiëntie. Om bij te blijven moeten retailers flexibele en dynamische werkmethodieken ontwikkelen rondom producten, content en commercie. Dit webinar geeft je een kijkje in de keuken en geven Darren Hitchcock (Magnolia) en Jim Herbert (Bigcommerce) je best practices voor het creëren van superieure content experiences.

CMS

CRO met een Customer Data Platform (CDP), hoe doe je dat?

De meeste Customer Data Platforms (CDP) schermen met kant-en-klare oplossingen. Dat klinkt makkelijk, maar in de praktijk loop je al snel tegen beperkingen aan. Het is belangrijk dat een CDP selecteert die je de volledige controle over je eigen data geeft. Hierdoor wordt het toepassen van personalisatie makkelijker en efficiënter. In deze whitepaper wordt het CDP van Squeezely als uitgangspunt genomen.

B2B Digital

Hoe de juiste balans tussen technologie en mens de klantervaring verbetert

De juiste combinatie van mens en technologie kan leiden tot waardevolle efficiëntieslagen en een betere klantervaring.

Customer Experience

Customer experience benchmarking in de praktijk: Een kijkje onder de motorkap van de Digital Excellence Monitor 2020

Streven naar de allerbeste digitale klantervaring kan je op veel verschillende manieren aanpakken. De klantervaring meetbaar maken, is alvast een […]

Customer Experience

Dit is dé B2B Succes-case op het gebied van Customer Experience

Customer Experience (CX) is een nogal breed begrip, dat her en der wordt gebruikt en misbruikt. Binnen de B2C staat CX in ieder geval bijna overal centraal.

Customer Experience

Hoe Gordijnen.nl de ‘Tinder’ swipe-techniek toepast om gepersonaliseerde aanbevelingen te doen

Hoe zorg je ervoor dat de juiste content op het juiste moment in de customer journey aankomt om zo betere resultaten te behalen? Door inzet van de ‘Tinder’ swipe-techniek! Krijn Schuurman gaat hierover in gesprek met Alex Baar (Gordijnen.nl) en Martijn Bannink (Datatrics).

Customer Experience

De kracht en implementatie van een Digital Experience Platform: aandacht geven is aandacht trekken

Alsof de twee voor elkaar gemaakt zijn, zo naadloos lopen Digital Experience Platforms (DXP) en digitale transformaties in elkaar over. […]

Customer Experience

Seamless? Ga voor onderscheidend!

Creatieve communicatie heeft tot voor kort het grootste gedeelte van de verantwoordelijkheid van brand building op zich genomen

Customer Experience
Premium

Emerce B2B Digital: Manutan opent eigen CX-afdeling

Leverancier van kantoor- en magazijnartikelen Manutan opent een eigen afdeling customer experience. Dat is onderdeel van een grotere, internationale omslag van het bedrijf. Marketing- en e-commerce krijgen daarin een centrale rol.

Customer Experience

MACH: hoe weet ik of het bij mijn bedrijf past?

Microservices, API-first, Cloud-native SaaS en Headless – kortweg MACH. Dit begrip staat ineens volop in de belangstelling. Hoewel de losse concepten al geruime tijd bestaan en bekend zijn, wordt er – door de in juni 2020 opgerichte MACH Alliance – nu een paraplubegrip op deze technische visie geplakt. Is ‘MACH’ het nieuwe ‘Cloud’? Net zo invloedrijk als ‘SaaS’? Of is dat toch nog te veel eer?

Customer Experience

Een omnichannel customer experience in B2B Commerce

Moderne technologie achter e-commerce heeft de manier waarop bedrijven en consumenten zaken doen drastisch veranderd. Met name voor B2B-bedrijven is het juist nú belangrijk om e-commerce te omarmen, net zoals hun B2C-tegenhangers eerder hebben gedaan. De belangrijkste reden hiervoor is dat zakelijke kopers hun zakelijke koopervaringen vergelijken met hun consumentenervaringen, gesterkt door digitale technologieën. Ze verwachten een consistente en persoonlijke ervaring bij elke stap van hun aankooptraject.

B2B Digital

Hoe The North Face in drie stappen vertrouwen wekt door merkmissie te koppelen aan wensen bezoekers

Wanneer bezoekers op een website komen waar producten of diensten worden verkocht, zijn er twee thema’s die de meeste invloed hebben op de keuze van de bezoeker om te blijven: de affiniteit met het merk en vertrouwen in het merk achter de website.

Customer Experience