More stories

Werken met digitale customer journeys – drie pijlers voor succes

Overstappen van papieren customer journeys naar interactieve digitale versies is een uitdaging, maar wie gestructureerd te werk gaat legt de basis voor een slimme, wendbare en effectieve bedrijfsvoering.

Customer Experience

Focus op een effectief KPI-framework, waarbij de klant centraal staat

De tijden van gedachteloos de backlog van de HiPPO wegwerken zijn voorbij. Alles draait om meetbaarheid en data verzamelen.

Customer Experience

Het effect van een headless CMS en single page application voor marketing professionals

Als marketeer kun je plotseling te maken krijgen met een headless CMS en single page application (SPA) als lichtgewicht front-end. Hoe?

Customer Experience

Het Nieuwe Normaal: Hoe maak je als Retailer nog een draai?

Langzaam, heel langzaam aan zetten we stappen de 1,5 meter economie in. Veel retailers openen hun deuren weer. Bezoekersstromen zijn sterk teruggelopen en de verwachting is ook niet dat hier snel verandering in komt. Met uitzondering van de ‘vitale’ winkels komen er veel te weinig klanten. Ook de online consument vertoont ‘crisis’gedrag. Nieuwe inkomstenstromen zijn hard nodig. Retailers hebben zich in de afgelopen decennia al vaker opnieuw moeten uitvinden door onder andere leegloop van fysieke winkelstraten en een steeds veeleisendere digitale klant. In dit webinar ”Het Nieuwe Normaal: Hoe maak je als Retailer nog een draai?” gaat Krijn Schuurman in gesprek met Lori van Waes (Crossmarks) en Rik Riezebos (EURIB).

Coronacrisis

Experttips voor conversieoptimalisatie (CRO) en customer experience optimalisatie (CXO)

Verandering en het digitale tijdperk zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. De technologische innovaties, productlanceringen en software-updates volgen elkaar in razend tempo op. Voor bedrijven is ‘bijblijven’ niet genoeg, ze moeten voorop lopen. Echter zijn niet alle bedrijven geboren sprinters en is het niet altijd makkelijk om klantervaringen in hetzelfde tempo te optimaliseren als de wereld rond ons heen. Dit eBook biedt je handvatten en praktische tips voor conversie- en customer experience optimalisatie in het digitale tijdperk.

B2B Digital

Liander zet videobellen in voor klantvragen

Netbeheerder Liander maakt sinds kort gebruik van videobellen om klanten met technische vragen of storingen te helpen. Het beeldcontact zorgt ervoor dat zowel klanten als medewerkers van Liander beter weten wat er aan de hand is.

Marketing

CX in onzekere tijden: hoe houd je klantgerichtheid op de agenda?

In tijden van crisis en onzekerheid komt er vaak spanningen te staan op relaties. Zo ook de relaties met klanten. Hoe zorg je ervoor dat klanten enthousiast over je blijven in moeilijke tijden, zodat ze weer aan je denken in goede tijden? Wat kan je als manager doen om klantgerichtheid en klantbeleving op de agenda te houden? Krijn Schuurman gaat in dit webinar in gesprek met Sydney Brouwer en Arjen Banach over kansen in onzekere tijden.

Customer Experience

Onderzoek: De toekomst van personalisatie in e-commerce

Op het moment dat de personalisatiehype zijn hoogtepunt heeft bereikt, zijn de zorgen over privacy, data security en het gebruik van persoonlijke informatie ook prominenter geworden. Vooral nadat juridische en politieke incidenten en nieuwe Europese wetgeving inzake gegevensregulering (AVG) veel in het nieuws zijn geweest. Uit het onderzoek “Understanding the future of e-commerce personalization” van AB Tasty blijkt dat consumenten een eenvoudig en transparant betaalproces verwachten. Echter wil de meerderheid niet dat hun verzend- of betalingsinformatie wordt opgeslagen door e-commerce websites. Wat is de toekomst van personalisatie in e-commerce?

Customer Experience

Model voor digitale klantervaring is stuk: (merk)website en app staan niet meer centraal 

Het feit dat grote platformen de aandacht winnen, heeft grote gevolgen voor het nut van (merk)websites en apps. Want welke rol spelen die nog?

Customer Experience

HEMA heeft juist goud in handen, iets minder drama graag 

De HEMA verkeert in zwaar weer. In ieder geval sinds de start van de coronacrisis. Ook de landelijke media berichten hier sinds vorige week over

Retail

Experience economy: De customer experience transformatie van Unipart

De drie belangrijkste verwachting van de Nederlandse consumenten zijn gebruiksvriendelijkheid, een frictieloze post-aankoop beleving en herkenbaarheid. De belangrijkste ontwikkelingen in B2B Commerce zijn het aantal online aankopen neemt toe, er is behoefte aan een frictieloos bestelproces en Amazon behoort tot de belangrijkste aankoopkanalen. Hoe vertaal je deze inzichten naar een gepersonaliseerde customer experience? Hoor in dit webinar hoe de customer experience (CX) transformatie van Unipart is vormgegeven met SAP ERP en het Magento Commerce platform.

Customer Experience

Lever de ultieme klantervaring met een digitaal ecosysteem

Een sterk product of dienst biedt geen garantie meer voor groei. Tegenwoordig zijn strategieën nodig die de gehele customer journey ondersteunen

Customer Experience

Een moderne customer loyalty strategie | Tips van Vebego en SAP

Technologie is een belangrijke factor om Customer Experience initiatieven te laten slagen, aldus Gartner. Het eenduidig meten van klanttevredenheid en het verzamelen van data over verschillende systemen, is best een uitdaging. In dit webinar gaat Krijn Schuurman in gesprek met Andries van Bentum van Vebego International en Donia Ibrahimi van SAP. Zij gaan onder andere in op het meetbaar maken van customer experience, customer loyalty en het optimaliseren van je loyalty strategie.

Customer Experience

Hoe marketeers een naadloze customer experience kunnen creëren in 2020

83 procent van de CMO’s zegt dat het leveren van een naadloze en consistente omnichannel klantbeleving dé sleutel is tot toekomstig zakelijk succes. Katie Howe (UK Executive Director van Creative and Commerce bij Dentsu Aegis) legt uit: “CMO’s zien steeds vaker in dat ze hun bedrijf moeten transformeren en niet alleen datgene moeten optimaliseren wat ze vandaag de dag al hebben.” Maar hoe doe je dat? Deze whitepaper biedt handvatten en praktische tips voor hoe marketeers een naadloze customer experience marketingstrategie kunnen ontwikkelen voor 2020.

Customer Experience

Dit zijn de experience economy prioriteiten van CMO’s in 2020

Voor veel bedrijven is de term ‘experience economy’ een abstractie of zelf een metafoor. Inmiddels is de experience economy meer dan een buzzword. Het is in ieder geval zeer nuttig in het beschrijven van de machtsverschuiving van het merk naar de klant. Echter is het voor veel bedrijven al een realiteit en daarin gaan er sommige verder en sneller dan de rest. Zij stemmen hun investeringen, processen en mensen af op de ultieme klantervaring. Lees in dit trendrapport waar de prioriteiten van CMO’s in 2020 liggen op het gebied van experience economy.

B2B Digital