More stories

Benchmark: De belangrijkste marketingtactieken in e-commerce

Het jaarlijkse trendrapport van dotdigital kijkt naar de tactieken die e-commerce merken zouden moeten toepassen om belangrijke marketinguitdagingen het hoofd te bieden. Verspreid over drie continenten en twaalf landen, hebben zij honderd merken gescoord op basis van criteria variërend van best practices voor e-mail tot omnichannel-acceptatie en gebruikerservaring. Elk merk werd willekeurig geselecteerd en objectief gescoord, afhankelijk van hun toepassing van deze tactieken.

Contentmarketing

Swiss Sense: customer journey blijven verbeteren 

Directeur Customer Experience Joey Janssen vertelt hoe Swiss Sense de marketing cloud- en service cloud-systemen gebruikt om de klant te begrijpen.

Customer Experience

Hoe kun je als organisatie een beter beeld krijgen op wat je klanten echt denken?

Door het meten van klanttevredenheid proberen organisaties zich een beeld te vormen van de emoties die een – potentiële of bestaande – klant voelt tijdens het informatie- en bestelproces.

Customer Experience

In vijf stappen naar een gepersonaliseerde customer journey in financials

Zijn de financiële instellingen klaar om nieuwe technologieën te omarmen en hun aanbod en communicatie aan te passen aan de unieke persoonlijke behoeften van hun klanten? Pas sinds kort zijn banken begonnen met het ontwikkelen van gepersonaliseerde customer journeys. Banken lijken niet echt een keuze te hebben, ze moeten andere B2C-spelers zoals retailers en serviceproviders volgen. De digitale consumenten verwacht een hoge mate van relevantie en gepersonaliseerde ondersteuning. Lees in deze whitepaper hoe je een klantgerichte journeys kunt creëren en bankdiensten in een digitale omgeving kunt personaliseren.

Customer Experience

De online klantervaring deel 1: een unieke ervaring

Consumenten laten zich tegenwoordig leiden door meer invloeden dan alleen de kreten van verkopers, ook is een groot deel van de retail van het fysieke naar het digitale verhuisd.

Customer Experience

De taken van een UX expert in een CRO-proces

Binnen het CRO-werkveld en specifiek bij A/B testen, zet men graag user experience experts in. Zij vormen een brug tussen data en psychologie.

Customer Experience

Een goed gesprek over de ultieme customer experience: zorg die verder gaat

Freek Oldenhuis Arwert van Oracle bespreekt met marketing automation-specialist Jory Leenen van zorgverzekeraar CZ de dementie-campagne bij de zorgverzekeraar.

Customer Experience

Marketing in recessie: investeer juist nu in eenvoud

Onze economie is abrupt verandert door COVID-19. Markten liggen stil, consumenten zijn onrustig. Sommige bedrijven varen goed bij de komst van het virus.

Customer Experience

Esmond Berkout (DeGiro): ‘Vertrouwen blijft cruciaal, zeker in onze business’

Zonder vernieuwing geen koppositie en zonder kwaliteit geen vertrouwen en geen groei, aldus DeGiro-CEO Esmond Berkhout in podcast OnBrandScan.

Customer Experience

Facebook Messenger krijgt zakelijke inbox

Facebook Messenger wordt verrijkt met een zakelijke postbus in de Android en iOS app. Daarmee wordt een belangrijk bezwaar van […]

Customer Service

Zorg voor een optimale product experience in het digitale schap

Tien jaar aan digitale ontwikkeling in twee maanden tijd. We maken het mee. Waar oorspronkelijk ongeveer 85% van elke euro in traditionele retail werd uitgegeven, zien merken door de uitbraak van het coronavirus nu “double digit” groei in online omzet.

Customer Experience

Werken met digitale customer journeys – drie pijlers voor succes

Overstappen van papieren customer journeys naar interactieve digitale versies is een uitdaging, maar wie gestructureerd te werk gaat legt de basis voor een slimme, wendbare en effectieve bedrijfsvoering.

Customer Experience

Focus op een effectief KPI-framework, waarbij de klant centraal staat

De tijden van gedachteloos de backlog van de HiPPO wegwerken zijn voorbij. Alles draait om meetbaarheid en data verzamelen.

Customer Experience

Het effect van een headless CMS en single page application voor marketing professionals

Als marketeer kun je plotseling te maken krijgen met een headless CMS en single page application (SPA) als lichtgewicht front-end. Hoe?

Customer Experience

Het Nieuwe Normaal: Hoe maak je als Retailer nog een draai?

Langzaam, heel langzaam aan zetten we stappen de 1,5 meter economie in. Veel retailers openen hun deuren weer. Bezoekersstromen zijn sterk teruggelopen en de verwachting is ook niet dat hier snel verandering in komt. Met uitzondering van de ‘vitale’ winkels komen er veel te weinig klanten. Ook de online consument vertoont ‘crisis’gedrag. Nieuwe inkomstenstromen zijn hard nodig. Retailers hebben zich in de afgelopen decennia al vaker opnieuw moeten uitvinden door onder andere leegloop van fysieke winkelstraten en een steeds veeleisendere digitale klant. In dit webinar ”Het Nieuwe Normaal: Hoe maak je als Retailer nog een draai?” gaat Krijn Schuurman in gesprek met Lori van Waes (Crossmarks) en Rik Riezebos (EURIB).

Coronacrisis