More stories

Acht ingrediënten voor de optimale customer journey

Elk merk houdt zich bezig met de optimale digitale klantbeleving. In de praktijk blijken acht trends en ontwikkelingen van groot belang bij het ontwerpen, realiseren en managen van de customer journey.

Customer Engagement

Customer experience moet verantwoordelijkheid directie worden

Te veel bedrijven denken customer-centric te zijn zonder dat ze ooit een klant hebben gesproken. Over de klant nadenken is toch echt iets anders dan hem vragen naar zijn ervaringen. En dat maakt het verschil tussen een succesvol project en weggegooid geld.

Customer Experience

Klantdialoog robotiseren: goed voor klant en medewerker

Alle interacties waar een dialoog aan te pas komt, kunnen worden geautomatiseerd met behulp van robots. Hoever je daarin gaat, hangt af van het doel en hoe snel je de investering wilt terugverdienen.

Singularity

Iedereen volgt Stitch Fix: machine learning en mens samen in fashion

Stitch Fix is de naam die iedereen volgt. Ook in de fashionindustrie landt namelijk het idee dat machine learning voor grote verandering zal zorgen. Dit kledingbedrijf laat zien welke rol algoritmes kunnen hebben, maar blijft die combineren met menselijke input.

Customer Experience

‘Rijenradar’ laat bezoekers Amsterdamse musea wachttijden zien

Amsterdam City Marketing is samen met de gemeente Amsterdam een proef gestart met het tonen van wachttijden voor populaire attracties in de metropoolregio. De zogeheten Rijenradar is te vinden op de site van IAmsterdam.

Travel

Hoe machine learning de digitale klantervaring verandert

Machine learning is bezig aan een snelle opmars in het bedrijfsleven. Zeker voor het verbeteren van de digitale klantervaring kun je er bijna niet meer omheen. De e-commerce-sector was de eerste die deze technologie op grote schaal inzette om door middel van personalisatie de verkopen op te stuwen.

Customer Experience

Hoe je klantcontact persoonlijker maakt met robots

Tussen het moment dat je een lead genereert en het punt waarop je die tot klant maakt zitten heel veel contactmomenten. Robots zijn bij uitstek geschikt om die te benutten zonder dat het enorm veel manuren kost.

Customer Experience

TUI: minder ‘reclamebureau denken’, focus op klantbetrokkenheid

Nu TUI een eigen ‘digitaal hart’ heeft, is het in staat klanten beter te volgen en ze te betrekken bij organisatie. Dat vertelt Edwin Hof, verantwoordelijk voor de e-commerce en digitale marketing bij de reisorganisatie. “We hebben externe bureaus meer losgelaten en silo’s doorbroken. Klantbetrokkenheid en het genereren van user generated content spelen daardoor een steeds grotere rol.”

Customer Engagement

KLM: geen papieren kranten meer in economy

Met ingang van het zomerseizoen op 26 maart a.s. deelt KLM geen papieren kranten meer uit in de economy class. Passagiers zijn daar aangewezen op de KLM Media App, waarin twintig titels worden aangeboden.

Travel

Wat kunnen marketeers met reviews?

Beoordelingen zijn een belangrijk onderdeel van de marketingmix. Als je ze juist inzet, leiden reviews tot een hogere doorklikratio, een grotere kans op een aankoop en meer kwalitatieve traffic. In deze blog geven we tips om dit te bereiken.

Customer Experience

UX-onderzoekscentrum voor ANWB: ‘Elk onderzoek beter dan geen onderzoek’

Zo’n drie jaar geleden richtte de ANWB een intern ‘UX Center’ op voor onderzoek. Het verving daarmee de gebruiksonderzoeken die door externe bureaus werden verricht. Waarom deed de organisatie dat? En wat levert zoiets op?

Customer Experience

De Stiho Groep opent eigen internetbureau

De Stiho Groep heeft een eigen internetbureau opgericht om de bouwleverancier te begeleiden door de digitale transitie van de hele organisatie. “Onze twee labels Stiho en Baars & Bloemhoff zijn de enige klanten”, licht Nanne Batelaan toe.

Strategy

bol.com opent ‘publieke’ testomgeving shoppers

bol.com heeft een publieke beta-site geopend waar belangstellenden nieuwe foefjes in de interface en functies van de webwinkel kunnen uitproberen.

Retail

SxSW NL pitchcompetitie: de gemene deler van de deelnemers

De grote gemene deler die ik als juryvoorzitter heb gezien in de pitchcompetitie van New Dutch Wave op SXSW 2017, is dat de 15 Nederlandse startups zonder uitzondering allemaal een waanzinnig goede customer experience bieden. Het legt de lat hoog. Hoe kunnen bedrijven overleven in een markt die de consumenten ondertussen al warm heeft laten lopen voor de customer experience van bijvoorbeeld de GAFA’s?

SxSW

Jacada: bespaar miljoenen met een digitale klantenservice

‘We zien dat je internet eruit ligt, dit probleem zal binnen 45 minuten opgelost worden.’ Zulke serviceberichten worden steeds gewoner. Jacada doet meer met ‘outbound engagement’, dat zij omarmen in hun nieuwste project Contact Hub. “Proactief naar buiten zijn, zie ik als beste manier om een binnenkomend telefoontje te voorkomen”, zegt Chris du Toit, Chief Marketing bij Jacada.

Customer Service