More stories

Lessen van de Lovie Awards

De Lovie Awards zijn de jongere Europese zusjes van de Webby’s, die dit jaar voor de twintigste keer werden uitgereikt aan de beste online uitingen wereldwijd. Algemeen directeur Emily Warren deelde met Nederlandse creatieven drie belangrijke lessen voor succesvolle campagnes.

Customer Experience

Klantcontact via WhatsApp: Hype of blijvertje?

2015 is hét jaar van de grote doorbraak van WhatsApp in klantcontact in Nederland. Bijna wekelijks duiken er nieuwsberichten op waarin organisaties delen dat ze WhatsApp als communicatiekanaal inzetten. De eerste ervaringen zijn erg positief. Zowel organisaties als klanten zien dit als dé toekomst van klantcontact. Echter laat recent onderzoek van TNS NIPO ook zien dat niet iedere Nederlander hier al behoefte aan heeft. Zijn private messengers slechts een hype of is dit de toekomst van klantcommunicatie?

Dialogue Marketing

Waarom ieder bedrijf een UX-strategie nodig heeft

Hoogleraar Jaime Levy was door Eden-Spiekerman uit de VS ingevlogen voor eDay 2015, om uit te leggen waarom ieder bedrijf een UX-strategie moet hebben. En waarom data een cruciale rol spelen bij koppige klanten.

Web-design

Emerce Engage: ‘Blijf je klant iedere dag verrassen’

“Klantgerichtheid? Dat betekent dat je iedere dag een stukje beter moet willen worden en je klant verrassen”. Sydney Brouwer legt in een zin uit waar dagcongres Emerce Engage een hele dag aan wijdt.

Customer Experience

Drie technologietrends die de toekomst van travel gaan bepalen

De explosieve groei van het internet en alle daarmee verbonden digitale technologieën heeft bijna elk element van het menselijk handelen op zijn kop gezet. Dat geldt zeker ook voor de manier waarop we reizen plannen, boeken en ervaren. Reizigers hebben toegang gekregen tot een schat aan informatie en geven voor een belangrijk deel zelf invulling aan hun vakanties en trips. Consumenten oriënteren zich via verschillende kanalen – zowel online als offline – en laten zich sterk leiden door ervaringen van de mensen om hen heen en bevindingen die andere reizigers via review sites delen. De uitkomst hiervan is dat reisorganisaties niet langer in de lead zijn.

Customer Experience

One Shoe: ‘Omnichannel is een verouderd woord’

“Omnichannel is vanuit een organisatie geredeneerd. Maar eigenlijk wil die klant bepalen. Het gaat om klantrelevantie”, vertelt Krista Dirksen van One Shoe. “Iedereen kent bijvoorbeeld Linda als een online magazine en wil daar vermaakt worden. Zodra ze een artikel lezen die aanslaat bij hun behoeftes, waarom is er dan geen verkooppunt?”

Retail

Jaime Levy: ‘UX is leidend voor business’

Digitale designer Jaime Levy van JL Interactive schreef het boek UX Strategy: “Het UX design is erg belangrijk voor de business. Leer je klanten kennen voordat je begint met bouwen.

Customer Experience

Virtual Reality in mainstream opent wereld van creatieve mogelijkheden, zo zien we ook bij Digitas LBi

Virtual Reality staat op het punt mainstream consumententechnologie te worden. Dat biedt spannende mogelijkheden voor marketeers, maar ook voor product developers.

Disruptie

Servicecentra moeten dienstverlening structureel verbeteren

Flexibiliteit en digitale dienstverlening. Dat is wat de burger wil. Een ontwikkeling die grote gevolgen heeft voor servicecentra in de publieke sector. Willen de servicecentra ook in de toekomst van waarde zijn dan moeten ze hun dienstverlening structureel verbeteren.

Strategy

Onderzoek: wat voor service wil de klant?

De klantenservice bepaalt wat de consument van een merk vindt. Zo zegt maar liefst negen op de tien internetgebruikers wereldwijd dat goede service een positief gevoel over een merk geeft. Logisch. Maar de hamvraag is: wat is goed?

Customer Service

Klant staat centraal in privacy kwesties

Bedrijven hebben de waarde van Big Data ontdekt en verzamelen en masse, vaak privacygevoelige, informatie die hun klanten zelf delen. Veel mensen weten wel dat het niet verstandig is om allerlei informatie klakkeloos te delen, maar de grote innovatieve organisaties laten klanten vaak geen keuze. Ik ben ervan overtuigd dat klanten centraler staan dan ooit. Bedrijven die niet transparant zijn over welke informatie zij met welk doel verzamelen over hun klanten, zijn ten dode opgeschreven.

Customer Experience

KLM gaat klanten bedienen via Facebook Messenger

Facebook wil in de nabije toekomst ook via Facebook Messenger klanten gaan helpen. Klanten moeten op termijn alle informatie over hun vlucht, zoals de vluchtgegevens en eventuele gatewijzigingen kunnen ontvangen via Messenger.

Customer Experience

Credit Agricole: ‘Privacy is het allerbelangrijkste’

Robbert Otto van Credit Agricole vertelt over privacy en gemak in de financiële sector: “Privacy waarborgen staat voorop. Daarom heen kunnen we een hele digitale wereld bouwen, maar het mag nooit ten koste gaan van de privacy.”

Customer Experience

Ziggo: personalisatie wordt speerpunt 2016

In 2016 richt Ziggo zich op personalisatie, vertelt Maarten Stramrood van Ziggo: “Personalisatie is altijd een balans tussen privacy en relevant zijn. Wij als sector moeten proberen die balans te vinden, anders krijg je te maken met wetgeving en politiek.”

Customer Experience

Interview eWeek: Deloittes Stephen Ward over VR en IoT

In het kader van Amsterdam eWeek vond op 6 Oktober het evenement ‘IoT and VR Deloitte Digital & Adobe’ plaats. Dit evenement werd gehouden in de ‘Deloitte Digital garage’. Krijn Schuurman sprak met verschillende experts. In dit interview Stephen Ward, Partner bij Deloitte Amsterdam, over Virtual Reality en Internet of Things.

Customer Experience