More stories

Technologie moet loyaliteit aan MKB of franchiser verzilveren

Fanly – de Nederlandse startup in loyaliteitsmarketing – kondigde deze zomer aan in hoger tempo door te willen groeien. Het bedrijf haalde een half miljoen euro aan kapitaal op om met het platform consumenten te verbinden rondom spaarprogramma’s. Wat kunnen lokale ondernemingen en franchisers met loyaliteitsmarketing?

Customer Loyalty

Misleidende waardebon-winacties nu ook op Facebook en Instagram

De misleidende waardebon-winacties waarmee Nederlandse consumenten via de mail worden lastiggevallen, breiden zich uit naar Facebook en Instagram. Dat meldt TROS Radar vanavond. In een geval is een Facebookpagina van Albert Heijn helemaal nagemaakt.

Customer Loyalty

Coupons vervangen door samenwerking voor exclusieve deals

Zo’n beetje iedere organisatie heeft de coupon als lokmiddel wel ontdekt. Wil je nog opvallen met extraatjes in ruil voor loyaliteit dan is er meer inventiviteit nodig.

Premium

Starbucks: 21 procent transacties mobiel betaald

Een op de vijf transacties in Starbucks in Amerika wordt afgerekend met de mobiele app van de koffieschenker. De app draagt bij aan de winst en blijft een vehikel voor vernieuwing.

Payment

’41 miljoen leden voor Amazon Prime’

Een op de vijf Amerikaanse huishoudens heeft een abonnement op Amazon Prime, dat zijn er in totaal 41 miljoen. Alleen al vorig jaar zijn er 10 miljoen bijgekomen, schat Cowen & Co.

Customer Loyalty

T-Mobile wil klanten letterlijk binden

T-Mobile introduceert op 1 februari een nieuwe loyaliteitsdienst: T-Mobile Samen. Klanten kunnen dan zelf een groep van personen samenstellen met wie zij onbeperkt willen bellen.

Customer Loyalty

Woolworths slaat flater met spaarprogramma: de lessen op een rij

De Australische supermarktketen Woolworths introduceerde onlangs een verandering in het spaarprogramma en kreeg de deksel flink op eigen neus. De actie ging viraal, klanten en media spraken er schande van. Wat is er te leren van deze flater?

Customer Loyalty

Etos komt met eigen bonuskaart en app

Etos lanceert een eigen bonuskaart en app voor zijn winkels. Dat vertelt Etos topman Jan Derek Groenendaal aan het AD. De bonuskaart van Albert Heijn heeft als inspiratie gediend.

Customer Loyalty

Webshop geeft korting op V&D cadeaubonnen

De Eindhovense webshop 4Launch accepteert V&D-cadeaukaarten voor korting op aankopen. Dat gaat tot een waarde van maximaal 50 euro.

Customer Loyalty

De alternatieven voor prijspromotie

In de FMCG-branche wordt de concurrentie steeds heviger. De toenemende promotiedruk zorgt voor uitholling van de marge, terwijl A-merken zich juist meer zouden moeten bezig houden met de innovatie van hun distributiekanalen en het vergroten van de betrokkenheid van de consumenten bij hun merk. Prijspromoties zijn dan niet het juiste instrument. Hieronder ga ik in op drie alternatieven voor prijspromotie: verkooppromotie, korte-termijnspaaracties en loyaliteitsprogramma’s.

Customer Loyalty

Media Markt heeft 60.000 leden voor Media Markt Club

Een maand na de informele lancering heeft Media Markt met zijn Media Markt Club al 60.000 registraties binnengehaald. Met een lijst van meer dan 600.000 ontvangers van nieuwsbrieven verwacht de retailer een grote clubledenlijst op te bouwen. De officiële lancering is deze week.

Customer Loyalty

Mentos: van activatie naar loyaliteitsprogramma

Op zoek naar een invulling voor zijn volgende campagne, koos Mentos niet voor een activatie maar voor een loyaliteitsprogramma. Het spaarprogramma Mentos More werd afgelopen september gelanceerd. We praten met Carla Smeets, Brand Manager Mentos Benelux en Robert van Ginneken, product manager Mentos Benelux, over hun first learnings in het opzetten van een loyaliteitsprogramma.

Customer Loyalty

BarDoggy brengt Tech in de horeca

Zowel de horeca-ondernemer zelf als de fabrikant waarvan hij de drankjes verkoopt hebben een probleem: ze hebben geen idee wie hun klanten zijn en hoe die zijn te bewegen om meer (of anders) geld uit te geven. Tim de Kraker van uitgaansplatform BarDoggy: ‘Als een van de latere sectoren moet ook de horeca digitaal op de schop.’

Premium

1500 procent meer aandacht online korting rond feestdag

Timing is een steeds belangrijker ingrediënt voor een succesvolle coupon of kortingscampagne. Wat is het effect en wat maakt een kortingscampagne succesvol?

3 miljoen nieuwe abonnees voor Amazon Prime

Amazon heeft er tijdens de feestdagen 3 miljoen nieuwe leden voor zijn Amazon Prime programma bijgekregen. Voor 99 dollar per jaar krijgen klanten bestellingen gratis thuisgestuurd.