1500 procent meer aandacht online korting rond feestdag
Timing is een steeds belangrijker ingrediënt voor een succesvolle coupon of kortingscampagne. Wat is het effect en wat maakt een kortingscampagne succesvol?
Timing is een steeds belangrijker ingrediënt voor een succesvolle coupon of kortingscampagne. Wat is het effect en wat maakt een kortingscampagne succesvol?
Amazon heeft er tijdens de feestdagen 3 miljoen nieuwe leden voor zijn Amazon Prime programma bijgekregen. Voor 99 dollar per jaar krijgen klanten bestellingen gratis thuisgestuurd.
Zoals veel andere banken verkent ook de grootste bank van Canada de mogelijkheden van de blockchain – technologie achter cryptomunten als de Bitcoin. Het eerste experiment zou wel eens een loyaliteitsprogramma kunnen zijn op basis van die techniek.
Nextail, de online organisatie van Blokker Holding, heeft een online winactie georganiseerd voor al zijn webshops, waaraan bijna een half miljoen mensen hebben meegedaan.
Kassa app Cashr biedt voortaan de mogelijkheid om digitale stempels van een klantenspaarsysteem in te lezen. Bij inwisseling van digitale punten kan bijvoorbeeld een korting, een gratis kop koffie of een twee-in-één-actie worden gegeven.
Datalekken zijn, niet verrassend, desastreus voor het klantenvertrouwen. Blijkt ook weer uit een recent onderzoek met als titel ‘Broken Trust: Tis the Season to Be Wary’. 64 procent van de ondervraagden zegt nooit meer te zullen winkelen bij een website die informatie laat lekken. En dat gebeurt vaker dan je zou verwachten: 34 procent van de consumenten is daarvan al eens het slachtoffer geworden.
De nationale kadobon voor e-commerce, de giftcard van de VVV, heeft in de vorm van fonQ een nieuwe grote acceptant aangesloten.
Dagelijks lopen duizenden mensen winkels in en weer uit. Wie die klanten zijn blijft veel retailers onbekend. En dat terwijl die bedrijven willen werken aan loyaliteit. Hoe wordt dat opgelost?
Travel was tien jaar geleden de eerste branche waarvoor online een belangrijk kanaal werd. Inmiddels stelt de consument zijn reis steeds gemakkelijker zelfstandig samen, en dreigen reisaanbieders te veranderen in inwisselbare ticketmachines. Hoe stimuleer je in zo’n situatie de klantloyaliteit?
Detailhandel Nederland wil consumenten en de detailhandel gaan voorlichten over nepwaardebonnen die zogenaamd namens bekende ketens via e-mail worden aangeboden. De organisatie spreekt over een ware ‘plaag’.
De wereld keek onlangs verbijsterd toe hoe Chinese consumenten alle aankooprecords verbroken tijdens Singles Day. Met successen als Black Friday in het achterhoofd proberen steeds meer retailers een graantje mee te pikken van grote online salesacties. Daar schuilt echter ook een aantal belangrijke risico’s in.
Misschien wel het bekendste loyaliteitsprogramma van Nederland staat aan de vooravond van een innovatieslag. Ongeveer een half jaar geleden trad Jacques Hoendervangers daarom aan als algemeen directeur van Loyalty Management Netherlands, het bedrijf achter Air Miles.
Het gaat Nederlandse shoppers niet alleen om de beste deals. Ook gemak, verzendkosten en loyaliteitsprogramma’s hebben een grote impact op waar we onze boodschappen doen. Zo is maar liefst 57 procent van de Nederlanders lid van een loyaliteitsprogramma.
Jumbo, BCC, Media Markt, Gamma, Praxis en de Keukenconcurrent. Je kunt een lange lijst maken met bedrijven die hun klanten een laagsteprijsgarantie geven. Continu stappen weer nieuwe bedrijven in en beginnen met deze vorm van prijspromotie.
Een kleine bekentenis: het aantal bedrijven waaraan ik mij loyaal durf te noemen is gering. Hoe dat toch komt? Loyaliteitsmarketing moet zich sneller en hoognodig doorontwikkelen.