More stories

Financials ontdekken blockchain voor cadeau- en loyaliteitskaart

Zoals veel andere banken verkent ook de grootste bank van Canada de mogelijkheden van de blockchain – technologie achter cryptomunten als de Bitcoin. Het eerste experiment zou wel eens een loyaliteitsprogramma kunnen zijn op basis van die techniek.

Financials

Bijna half miljoen deelnemers aan online wedstrijd Blokker

Nextail, de online organisatie van Blokker Holding, heeft een online winactie georganiseerd voor al zijn webshops, waaraan bijna een half miljoen mensen hebben meegedaan.

Customer Loyalty

Cashr en Walnut Loyalty laten horecabezoekers digitaal sparen

Kassa app Cashr biedt voortaan de mogelijkheid om digitale stempels van een klantenspaarsysteem in te lezen. Bij inwisseling van digitale punten kan bijvoorbeeld een korting, een gratis kop koffie of een twee-in-één-actie worden gegeven.

Customer Loyalty

Datalek is slecht voor consumentenvertrouwen (infographic)

Datalekken zijn, niet verrassend, desastreus voor het klantenvertrouwen. Blijkt ook weer uit een recent onderzoek met als titel ‘Broken Trust: Tis the Season to Be Wary’. 64 procent van de ondervraagden zegt nooit meer te zullen winkelen bij een website die informatie laat lekken. En dat gebeurt vaker dan je zou verwachten: 34 procent van de consumenten is daarvan al eens het slachtoffer geworden.

Customer Loyalty

VVV Giftcard ook besteedbaar bij fonQ

De nationale kadobon voor e-commerce, de giftcard van de VVV, heeft in de vorm van fonQ een nieuwe grote acceptant aangesloten.

Retail

Retail en CRM: zo maak je offline klanten loyaal

Dagelijks lopen duizenden mensen winkels in en weer uit. Wie die klanten zijn blijft veel retailers onbekend. En dat terwijl die bedrijven willen werken aan loyaliteit. Hoe wordt dat opgelost?

Customer Loyalty

Hoe verhoog je de klantloyaliteit in de self service reisbranche?

Travel was tien jaar geleden de eerste branche waarvoor online een belangrijk kanaal werd. Inmiddels stelt de consument zijn reis steeds gemakkelijker zelfstandig samen, en dreigen reisaanbieders te veranderen in inwisselbare ticketmachines. Hoe stimuleer je in zo’n situatie de klantloyaliteit?

Customer Loyalty

Detailhandel Nederland verklaart oorlog aan nepwaardebonnen

Detailhandel Nederland wil consumenten en de detailhandel gaan voorlichten over nepwaardebonnen die zogenaamd namens bekende ketens via e-mail worden aangeboden. De organisatie spreekt over een ware ‘plaag’.

Online events: mooie kansen, maar een groot afbreukrisico

De wereld keek onlangs verbijsterd toe hoe Chinese consumenten alle aankooprecords verbroken tijdens Singles Day. Met successen als Black Friday in het achterhoofd proberen steeds meer retailers een graantje mee te pikken van grote online salesacties. Daar schuilt echter ook een aantal belangrijke risico’s in.

Air Miles vernieuwt: op weg naar jonger en mobiel publiek

Misschien wel het bekendste loyaliteitsprogramma van Nederland staat aan de vooravond van een innovatieslag. Ongeveer een half jaar geleden trad Jacques Hoendervangers daarom aan als algemeen directeur van Loyalty Management Netherlands, het bedrijf achter Air Miles.

Customer Loyalty

Onderzoek: Nederlander kiest niet altijd voor goedkoopste retailer

Het gaat Nederlandse shoppers niet alleen om de beste deals. Ook gemak, verzendkosten en loyaliteitsprogramma’s hebben een grote impact op waar we onze boodschappen doen. Zo is maar liefst 57 procent van de Nederlanders lid van een loyaliteitsprogramma.

Customer Loyalty

Laagsteprijsgarantie versus korting: waarvoor te kiezen?

Jumbo, BCC, Media Markt, Gamma, Praxis en de Keukenconcurrent. Je kunt een lange lijst maken met bedrijven die hun klanten een laagsteprijsgarantie geven. Continu stappen weer nieuwe bedrijven in en beginnen met deze vorm van prijspromotie.

Loyaliteitsmarketing moet nieuwe waarde bieden: zo doen anderen dat

Een kleine bekentenis: het aantal bedrijven waaraan ik mij loyaal durf te noemen is gering. Hoe dat toch komt? Loyaliteitsmarketing moet zich sneller en hoognodig doorontwikkelen.

Customer Loyalty

‘Cashback actie vergroot onafhankelijkheid fabrikant van retailer’

Het principe van cashback als onderdeel van de marketingstrategie is in de FMCG-branche al zo oud als de weg naar Rome. Maar door de digitalisering zijn cashbacks inmiddels niet alleen meer bedoeld voor de verkoopdoelstellingen, maar maakt het de fabrikant vooral onafhankelijk van de retailer.

Airbnb krijgt eigen klantenkaart

Airbnb begint een loyaliteitsprogramma. Volgens TechCrunch komt het Amerikaanse bedrijf met een eigen klantenkaart Experience Card, een prepaid MasterCard creditcard met een tegoed van 1000 dollar.

Customer Loyalty