Spaarpunten of cashback?
De inzet van spaarpunten of cashback hangt af van de fase waarin de klant-merkrelatie zich bevindt. Die basisregel negeren, kan grote gevolgen hebben. Zo merkte ook het Australische Woolworth.
De inzet van spaarpunten of cashback hangt af van de fase waarin de klant-merkrelatie zich bevindt. Die basisregel negeren, kan grote gevolgen hebben. Zo merkte ook het Australische Woolworth.
Dit zou wel eens het jaar kunnen worden van de mobiele loyaliteit. Hoewel de aandacht hiervoor vorig jaar al gestaag toenam is er een nieuwe impuls aanstaande: de opkomst van mobiel betalen.
Dealsite Groupon heeft wereldwijd haar miljardste voucher verkocht. De miljardste verkochte Groupon-voucher was een deal van 11 dollar voor een waardebon van 20 dollar voor pizza en ander Italiaans eten bij Pirrone’s Pizzeria in St. Louis (VS).
Autofabrikant Ford start een uitgebreid loyaliteitsprogramma, dat in Europa eerst in Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk wordt uitgerold. Ook worden wereldwijd innovatiehuis geopend. Dat vertelde CEO Mark Fields maandag op het Mobile World Congress.
Hoe groot het effect van een online campagne is op de offline verkopen is vaak niet helemaal duidelijk. De mobiele coupon slaat nu een brug tussen die twee werelden. Met welke ingrediënten houdt de marketeer rekening?
Het eind 2015 geïntroduceerde kanaal Ziggo Sport is voor 14 procent van de Ziggo-klanten een reden om bij de kabelaanbieder te blijven. Dat blijkt uit een meting van onderzoeksbureau Telecompaper.
Na Nederland introduceert Media Markt zijn nieuwe loyaltyprogramma ook in Duitsland. Clubleden kunnen online bestellingen gratis laten bezorgen en hebben een dubbele retourperiode.
Verkoper van waardebonnen Groupactie Nederland uit Haarlem is failliet na een korte surseance.
Consumenten verliezen over het algemeen hun interesse in loyaliteitsprogramma’s, zo bleek vorig jaar uit onderzoek. Wat kunnen retailers hieraan doen? Enkele belangrijke lessen op een rij.
Reaal lanceert een nieuwe app waarmee klanten eenvoudig verzekeringszaken regelen via hun smartphone. Klanten kunnen op ieder gewenst moment een verzekering afsluiten, noodnummers raadplegen en vragen stellen. Ook zijn er waardepunten te verzamelen.
De Europese consument wordt overspoeld met irrelevante communicatie en junkmail. 84 procent van de Europeanen en 86 procent van de Nederlanders blijkt zelfs bereid actie te ondernemen tegen merken en organisaties die ‘ondermaats communiceren’. De grens van klantloyaliteit komt hierdoor in gevaar, volgens nieuw onderzoek in opdracht van Ricoh.
De subscription economy. Het fenomeen is voor de lezers van Emerce vast bekend. Wat het inhoud? Steeds meer producten worden diensten. In plaats van betalen voor het bezit betaal je voor het gebruik, niet in één keer maar in maandelijkse termijnen. Het is vast een tijd geleden dat je een CD of film gekocht hebt, je hebt immers een abonnement op Spotify en/of Netflix. De boodschappen? Je kunt je ook laten verrassen met een maaltijdbox van Hello Fresh of Albert Heijn. Er zijn ook minder voor de hand liggende voorbeelden, zoals het abonnement dat Schiphol heeft bij Philips en Cofely voor het verzorgen van licht op de luchthaven. En oh ja, dan zijn er natuurlijk ook de scheermesjes van Dollar Shave Club en Boldking.
Amazon breidt zijn premium lidmaatschap uit naar België. Klanten kunnen voor 49 euro per jaar gratis bestellingen laten bezorgen en krijgen een half uur sneller toegang tot aanbiedingen.
Veel consumenten klagen bij de Consumentenbond over de kleine lettertjes op de cadeaukaarten van HelloFresh en over de agressieve verkoopwijze op straat.
Het internationale betaallandschap is sterk in beweging. De digitale transformatie zet de verhoudingen op scherp. De ooit onaantastbare banken en creditcardmaatschappijen krijgen felle concurrentie van een nieuwe generatie digitale dienstverleners. Deze mobiele betaaloplossingen zijn vaak sneller, transparanter en klantgerichter dan de diensten waar uw klant nu nog gebruik van maakt.