More stories

Infographic: Groupon verkocht miljardste voucher

Dealsite Groupon heeft wereldwijd haar miljardste voucher verkocht. De miljardste verkochte Groupon-voucher was een deal van 11 dollar voor een waardebon van 20 dollar voor pizza en ander Italiaans eten bij Pirrone’s Pizzeria in St. Louis (VS).

Customer Loyalty

Ford bindt klanten met innovatiehubs

Autofabrikant Ford start een uitgebreid loyaliteitsprogramma, dat in Europa eerst in Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk wordt uitgerold. Ook worden wereldwijd innovatiehuis geopend. Dat vertelde CEO Mark Fields maandag op het Mobile World Congress.

Service Design

Mobiele coupon slaat brug tussen online reclame en offline verkoop

Hoe groot het effect van een online campagne is op de offline verkopen is vaak niet helemaal duidelijk. De mobiele coupon slaat nu een brug tussen die twee werelden. Met welke ingrediënten houdt de marketeer rekening?

Online marketing

Maar klein deel Ziggo klanten blijft voor Ziggo Sport

Het eind 2015 geïntroduceerde kanaal Ziggo Sport is voor 14 procent van de Ziggo-klanten een reden om bij de kabelaanbieder te blijven. Dat blijkt uit een meting van onderzoeksbureau Telecompaper.

Customer Loyalty

Media Markt breidt loyaltyprogramma uit

Na Nederland introduceert Media Markt zijn nieuwe loyaltyprogramma ook in Duitsland. Clubleden kunnen online bestellingen gratis laten bezorgen en hebben een dubbele retourperiode.

Customer Loyalty

Waardebonnenverkoper Groupactie Nederland failliet

Verkoper van waardebonnen Groupactie Nederland uit Haarlem is failliet na een korte surseance.

Customer Loyalty

Retailers moeten loyaliteitsprogramma updaten

Consumenten verliezen over het algemeen hun interesse in loyaliteitsprogramma’s, zo bleek vorig jaar uit onderzoek. Wat kunnen retailers hieraan doen? Enkele belangrijke lessen op een rij.

Customer Loyalty

Reaal laat appgebruiker punten verzamelen

Reaal lanceert een nieuwe app waarmee klanten eenvoudig verzekeringszaken regelen via hun smartphone. Klanten kunnen op ieder gewenst moment een verzekering afsluiten, noodnummers raadplegen en vragen stellen. Ook zijn er waardepunten te verzamelen.

Customer Loyalty

Consument straft organisaties voor slechte communicatie (infographic)

De Europese consument wordt overspoeld met irrelevante communicatie en junkmail. 84 procent van de Europeanen en 86 procent van de Nederlanders blijkt zelfs bereid actie te ondernemen tegen merken en organisaties die ‘ondermaats communiceren’. De grens van klantloyaliteit komt hierdoor in gevaar, volgens nieuw onderzoek in opdracht van Ricoh.

Customer Loyalty

De impact van de subscription economy voor marketeers

De subscription economy. Het fenomeen is voor de lezers van Emerce vast bekend. Wat het inhoud? Steeds meer producten worden diensten. In plaats van betalen voor het bezit betaal je voor het gebruik, niet in één keer maar in maandelijkse termijnen. Het is vast een tijd geleden dat je een CD of film gekocht hebt, je hebt immers een abonnement op Spotify en/of Netflix. De boodschappen? Je kunt je ook laten verrassen met een maaltijdbox van Hello Fresh of Albert Heijn. Er zijn ook minder voor de hand liggende voorbeelden, zoals het abonnement dat Schiphol heeft bij Philips en Cofely voor het verzorgen van licht op de luchthaven. En oh ja, dan zijn er natuurlijk ook de scheermesjes van Dollar Shave Club en Boldking.

Amazon Premium naar België

Amazon breidt zijn premium lidmaatschap uit naar België. Klanten kunnen voor 49 euro per jaar gratis bestellingen laten bezorgen en krijgen een half uur sneller toegang tot aanbiedingen.

Customer Loyalty

‘Klachtenregen over HelloFresh’

Veel consumenten klagen bij de Consumentenbond over de kleine lettertjes op de cadeaukaarten van HelloFresh en over de agressieve verkoopwijze op straat.

Mobiel betalen: de toekomst start nu! Deel 2

Het internationale betaallandschap is sterk in beweging. De digitale transformatie zet de verhoudingen op scherp. De ooit onaantastbare banken en creditcardmaatschappijen krijgen felle concurrentie van een nieuwe generatie digitale dienstverleners. Deze mobiele betaaloplossingen zijn vaak sneller, transparanter en klantgerichter dan de diensten waar uw klant nu nog gebruik van maakt.

Mobile

Retailer, pas op met al die prijsstunts

Aan al die kortingscampagnes en prijsstunts kleeft een zeker risico. Dat werd afgelopen week weer eens pijnlijk duidelijk.

’54 miljoen leden voor Amazon Prime’

Amazon Prime zou inmiddels 54 miljoen leden hebben. Dat is in elk geval de schatting van Consumer Intelligence Research Partners. Het ledental zou afgelopen jaar met 35 procent zijn gestegen.

Customer Loyalty