More stories

Scoupy vernieuwt cashback-app

Scoupy heeft zijn app vernieuwd. Die maakt het nog gemakkelijker voor consumenten om producten te proberen en via cashbackacties geld terug te krijgen. Fabrikanten kunnen op hun beurt data vergaren van consumenten en hen gemakkelijk benaderen voor een herhalingsaankoop.

Loyaliteitsprogramma’s dood? Betrokkenheid is springlevend

De tijd van loyaliteitsprogramma’s is voorbij. Sterker: loyaliteit is hartstikke dood. Of toch niet?

Customer Loyalty

Walgreens start loyaliteitsprogramma via Apple Pay

Drogist Walgreens start als eerste een loyaliteitsprogramma via Apple Pay. Zo’n 85 miljoen deelnemers aan het Balance Rewards-programma kunnen Apple Pay gebruiken op hun iPhone of Apple Watch.

Customer Loyalty

De mobiele consument: hoe koopt en betaalt hij, en waar doet hij dat?

Consumenten gaan massaal mobiel. Uitgebreid onderzoek onder ruim 2000 Engelse mobiele consumenten toont hoe zij aankopen doen, betalen en wat zij van retail apps verwachten.

Mobile

Dealmaker app Yippie! geeft consument ‘macht in handen’

Yippie!, een van de winnaars van de Accenture Innovation Awards, lanceert vandaag zijn gratis mobiele app, waarmee ‘consumenten de macht in handen krijgen’. Na een testfase bij Media Markt in Hoofddorp is de dealmaker-app beschikbaar in de iTunes App Store (iOS) en bij Google Play (Android).

Customer Loyalty

Dagaanbiedingssite nog steeds belangrijk eerste contact

Dagaanbiedingen en speciale websites voor coupons en korting blijken nog steeds belangrijk voor het eerste contact met een merk of organisatie.

Iedereen veilig thuis met SafeDrive

Een app die alleen maar een zwart scherm geeft. SafeDrive is een app die helpt met veilig autorijden door de mobiele telefoon niet te gebruiken. “Je wordt beloond als je een rit volbrengt zonder de telefoon aan te raken”, vertelt oprichter Rob Gelissen.

Customer Loyalty

Coca-Cola partner van Android Pay

Android Pay, Googles systeem voor contactloze betalingen, gaat samenwerken voor Coca-Cola voor een loyaliteitsprogramma.

Customer Loyalty

Singles Day in China wordt dit jaar couponfeest

Zeker 180.000 winkels in 330 Chinese steden doen mee aan de Singles Day, oftewel koopjesdag, op 11 november. De grootste verkoopdag in China is bedacht door Alibaba.

Customer Loyalty

‘Slimste Organisatie van Nederland’ spreekt op Emerce Engage

De winnaar van de ‘Slimste Organisatie van Nederland’ spreekt, nog geen week na de prijsuitreiking, op 8 december op Emerce Engage.

Customer Loyalty

Starbucks tilt loyaliteit opnieuw naar volgend niveau

Starbucks bewijst dat loyaliteit steeds minder draait om spaarprogramma’s of korting als centraal gesteld instrument, maar om een totaalpakket.

Customer Loyalty

‘Prijspromoties verliezen impact’

De consument lijkt de interesse voor prijspromoties langzaam te verliezen. Loyaliteit draait steeds meer om gemak en niet om die directe cash-back of prijsreductie.

Loyaliteit bouwen met mobiele ervaringen

De mantra ‘Mobile first’ is volledig van toepassing bij een loyaliteitsprogramma: zo’n programma verbindt offline en online kanalen en is een ideaal kanaal voor het opbouwen van een een-op-een relatie. Toch wordt 80 procent van de gedownloade apps slechts één keer gebruikt en spendeert een smartphone gebruiker gemiddeld 30 uur per maand aan 27 verschillende apps (Nielsen Jury 2014). Weinig apps worden dus echt langdurig gebruikt. Wat zijn de factoren die leiden tot een goed huwelijk tussen een app en een loyaliteitsprogramma?

Customer Loyalty

Loyaliteitsmarketing en de verschillende beloningsmodellen

Consumenten zijn behoorlijk negatief over het gemiddelde loyaliteitsprogramma. De meeste programma’s zijn nauwelijks engaging en de deelnemers spreken zich over het algemeen zeer negatief uit via sociale media. Dit alles blijkt uit onderzoek van Capgemini onder 160 loyaliteitsprogramma’s.

Customer Loyalty

Winkelier heeft steeds meer mogelijkheden voor locatiegebaseerde marketing

Met het najaar en de winter in aantocht, breekt ook de periode van winkelen voor de feestdagen aan. Groot verschil met vorig seizoen – internationaal gezien – is de verdere doorbraak van location based marketing. Technieken die op basis van de mobiele locatie winkelend publiek bijvoorbeeld met kortingsacties kunnen verleiden tot een aankoop.