More stories

Winkelier heeft steeds meer mogelijkheden voor locatiegebaseerde marketing

Met het najaar en de winter in aantocht, breekt ook de periode van winkelen voor de feestdagen aan. Groot verschil met vorig seizoen – internationaal gezien – is de verdere doorbraak van location based marketing. Technieken die op basis van de mobiele locatie winkelend publiek bijvoorbeeld met kortingsacties kunnen verleiden tot een aankoop.

Ruim een half miljoen euro voor uitgaansplatform BarDoggy

Uitgaansplatform BarDoggy, dat in maart 2015 gelanceerd, heeft ruim een half miljoen euro aan groeikapitaal opgehaald. De injectie is onderdeel van een gestapelde investeringsronde van 1 miljoen euro waarmee oprichter Tim de Kraker het platform wil uitbouwen naar een belangrijk loyaliteitsplatform voor bars en (eet)cafés in Nederland.

Customer Loyalty

GfK: ‘Loyalty is dood, convenience neemt het over’

Harde historische cijfers laten het zien: de tijd van de loyaltyprogramma’s is voorbij, evenals mensen die zich emotioneel binden aan merken en ketens. Convenience, daar draait het in de toekomst om.

Customer Loyalty

500.000 Cashback aanvragen via Scoupy verwerkt

Het Nederlandse Scoupy heeft in minder dan zeven maanden 500.000 Cashback-aanvragen verwerkt via het mobiele platform. Met de dienst kunnen fabrikanten via de smartphone in de supermarkt eenvoudig geld-terug-acties opzetten.

Customer Loyalty

Beacons in de taxi: lokale marketing verspreidt zich door de stad

Met de voorzichtige eerste experimenten met beacons nemen ook de mogelijkheden voor lokale promotie toe. Op basis van iemand zijn locatie zijn nu nog nauwkeuriger coupons en gepersonaliseerde aanbiedingen toe te sturen.

Zalando komt met loyaltyprogramma

Zalando krijgt een klantenbindingsprogramma onder de naam Z-Stars. Wanneer het loyaltyprogramma daadwerkelijk op de markt komt is niet bekend.

Retail

Partnerships zorgen voor betere loyaliteitsmarketing

De consument begrijpt dat zijn informatie waardevol is: deelt die zijn informatie met een organisatie dan wordt dit gezien als een transactie. In ruil daarvoor wordt korting of een aanbieding verwacht die werkelijk tot de verbeelding spreekt. Maar kan het ook anders?

Customer Loyalty

Groupon zet mes in organisatie: 1100 banen weg

Groupon ontslaat niet minder dan 1100 werknemers en sluit kantoren in zes landen. De meeste ontslagen vallen buiten de VS.

Microsoft Cortana kan nu ook coupons tonen

Cortana, het spraakhulpje van Microsoft in onder meer Windows 10, kan voortaan ook coupons tonen in zijn Edge browser wanneer consumenten sites van retailers bezoeken.

Customer Loyalty

Korting voor loyaliteit: moeten bedrijven het spaarprogramma vergeten?

Het loyaliteitsprogramma van Amazon geldt al jaren als een van de succesvollere. Recent heeft het bedrijf zonder er al te veel aandacht aan te geven de opzet van het programma gewijzigd. Een standaard korting als beloning voor loyaliteit. Het zou wel eens een aanzet kunnen zijn tot verandering bij meer bedrijven.

Pre-purchase tools waar je klanten blij van worden

Pre-purchase is een essentieel element in elke aankoopervaring. Merken die begrijpen waar hun klanten op dat moment behoefte aan hebben, leggen de rode loper uit voor de telkens weer terugkerende klanten.

Onderzoek: e-cadeaubon is in opmars

Cadeaubonnen blijven een populair én gewenst cadeau. Zo kreeg en gaf een grote meerderheid van de mensen vorig jaar een cadeaubon. Maar de papieren of plastic bon wordt wel steeds vaker vervangen door een e-versie.

Belgische ING lijft start-up Qustomer in

ING België lijft de Belgische start-up Qustomer in voor een onbekend bedrag. Het bedrijf levert digitale klantenkaarten.

Customer Loyalty

Moeten zelfs prijsstunters als Lidl aan de loyaliteitsmarketing?

Voor prijsstunters blijken de prijzen alleen lang niet meer voldoende om voor loyaliteit te zorgen onder klanten. Supermarktketen Lidl verkent – zij het met een heel kleine eerste stap – de principes van loyaliteitsmarketing. In de hoop de grotere supermarktbedrijven bij te kunnen houden, houdt Lidl voor het eerst een proef met plastic kortingskaarten.

Help! De digitale consument vergeet alles

Vanuit het oogpunt van de marketeer is één van de grotere uitdagingen om consumenten te helpen onthouden dat ze moeten onthouden. Vroeger vond je nog eens een papieren coupon terug in je portemonnee, vandaag de dag moet iedereen zelf maar zien hoe zich de juiste aanbieding te herinneren. Wat te doen?