More stories

De tien geboden van mobiele loyaliteit (2/2)

Het mobiele kanaal was in het eerste kwartaal van 2015 goed voor meer dan een derde van alle wereldwijde eCommerce aankopen [1}. In diezelfde periode boden de apps stores van IOS en Android gezamenlijk meer dan 2,5 miljard mobiele apps aan. Consumenten besteden inmiddels meer tijd met deze apps dan met het gebruik van de desktop of het mobiele web.

Customer Loyalty

Klantloyaliteit bestaat niet meer. Wat nu?

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: klantloyaliteit bestaat niet meer. De vraag is zelfs, heeft het eigenlijk ooit bestaan?

Customer Loyalty

Internet shoppers dol op coupons (infographic)

Digitale coupons werken, stellen onderzoekers. Shoppers met coupons besteden 56,5 procent meer dan shoppers zonder. Een op de drie shoppers maakt wel eens gebruik van zijn coupon en coupons zorgen dat consumenten terugkomen. De meeste coupons halen shoppers bij sociale media en die worden vaak besteed aan voeding, gezondheid en huishoudelijke apparatuur. Meer cijfers in deze infographic van Voucherbin.co.uk.

Is er strijd tussen mobiel betalen en loyaliteit?

Terwijl een hoop organisaties druk zijn met het introduceren van een mobiel loyaliteitsprogramma zijn er ook marketeers die een andere overtuiging hebben: niet zo’n programma, maar mobiel betalen is de techniek waarmee toekomstige klantdata worden verzameld.

Opera Mediaworks koopt gaming marketingspecialist Yvolver

Opera Mediaworks, onderdeel van browsermaker Opera, heeft het Amerikaanse bedrijf Yvolver overgenomen voor een onbekend bedrag. De startup is gespecialiseerd in online loyaliteitsprogramma’s voor gaming.

Customer Loyalty

Betalen voor een loyaliteitsprogramma: klanten zijn ertoe bereid

Over het algemeen kost het de klant niets om deel te nemen aan een loyaliteitsprogramma. Toch zijn er bedrijven die succes hebben met een betaald programma. Er is een groep klanten die best wat overheeft voor de extra privileges.

Customer Loyalty

Zo blijft Starbucks voorop lopen met de mobiele klantervaring

Koffieketen Starbucks staat erom bekend mobiele oplossingen onderdeel te maken van de klantervaring. Hoe loopt het bedrijf voorop en wat kunnen anderen van Starbucks leren?

Customer Experience

Marketingdatabedrijf iQU neemt Nederlandse branchegenoten over

Marketingdata- en analyticsbedrijf iQU uit Haarlem heeft voor een onbekend bedrag twee andere Nederlandse marketingbedrijven TinyLoot en Target Gamers overgenomen. Beide zijn actief op het gebied van mobiele gaming.

Customer Loyalty

Purchase loyalty: Consistente kwaliteit over alle beschikbare kanalen is de sleutel tot succes

De essentie van purchase loyalty is doodsimpel: geef je klanten wat ze willen, en ze blijven terugkomen. Daarbij gaat het om de totaalervaring van prijs, presentatie en service. De complexiteit ligt onder meer in het enorme scala aan mogelijkheden dat de moderne retailer kan inzetten om die totaalervaring in te vullen.

Starbucks vergroot loyaliteit door samenwerking met NY Times

Als één van de meest vooruitstrevende merken op loyaltygebied, komt Starbucks in de VS nu met een nieuw en hoogst relevant privilege voor de ruim tien miljoen leden van My Starbucks Rewards. Zij krijgen in de 7.000 Starbucks-filialen via hun app gratis toegang tot artikelen van The New York Times en verdienen Stars als ze een abonnement op de (digitale) krant afsluiten.

Customer Loyalty

McDonald’s hoopt mobiele inhaalslag te maken met coupons

Sinds 2013 duiken er geregeld berichten op over McDonald’s dat zou werken aan een mobiele strategie. Inmiddels twee jaar later lopen verschillende Amerikaanse fastfoodketens op de troepen vooruit en probeert McDonald’s een inhaalslag te maken.

Loyaliteitsprogramma’s: wat moet je er in hemelsnaam mee? (video)

Lance Walker is CEO van Loyalty NZ, een bedrijf achter een van de succesvolste loyaliteitsprogramma’s van Nieuw Zeeland, Fly Buys. In een TED Talk spreekt Walker over de veranderingen in de markt: loyaliteitsprogramma’s worden mobiel, real-time, onderhoudender en persoonlijker. De fundamenten van een loyaliteitsprogramma’s mogen echter niet worden vergeten: leer je klant goed kennen, zoals in het verre verleden de winkeleigenaar al zijn klanten bij de naam kende.

Customer Loyalty

Shazam zet in op marketing met coupons

De mobiele app Shazam – die gebruikers helpt bij het herkennen van muziek – heeft de mogelijkheden voor marketeers uitgebreid. Het bedrijf maakt een opvallende beweging: het zet in op marketing met coupons en kortingscodes.

Dragen loyaliteitsprogramma’s onderaan de streep nog wel bij?

Hoe groot is het effect van een loyaliteitsprogramma onderaan de streep? Een studie en artikel van de consultants van McKinsey maken duidelijk dat dit effect nogal verschilt per sector. Wat vooral nodig blijkt, is een loyaliteitsprogramma dat onderdeel is van de (mobiele) experience.

Customer Loyalty

De coupon: na conversiemiddel nu een mobiele vereiste

Als iets de storm der digitalisering in ouderwetse vorm overleeft, is het de coupon wel. De evolutie naar een digitale […]