Het tijdperk na de third party cookies
Vanaf 2022 zullen de third party cookies ook verdwijnen uit de Google Chrome browser (marktaandeel: 56%). Hoe bereid je je hierop voor?
Vanaf 2022 zullen de third party cookies ook verdwijnen uit de Google Chrome browser (marktaandeel: 56%). Hoe bereid je je hierop voor?
Na het einde van de cookies worden first-party en zero-party data belangrijk. Het gebruik betekent wel dat merken hun huidige strategie moeten aanpassen.
Dankzij gedetailleerde informatie over al haar winkels en slimme automatisering kon Etos veel papier besparen en maatwerk bieden voor iedere winkel.
Cultuurverandering doorvoeren is lastig, ook rond datamanagement. Alleen een plan is niet genoeg: van de top tot de werkvloer, iedereen moet meedoen.
Wendbaarheid en intelligentie is een must voor succes in e-commerce. Dat kan niet zonder automation en data democratisering.
Privacyvriendelijke analytics: hoe doe je dat? Vier zaken zijn essentieel: controle, transparantie, gegevensbescherming als standaard en goede beveiliging.
In opkomst: het headless Customer Data Platform. Een duidelijk overzicht van de voor- en nadelen en waar je op moet letten bij het maken van een keuze.
Hoe kun je on- en offline touchpoints naadloos op elkaar aan laten sluiten? En op welke moment van de klantreis heeft dit de meeste impact?
Kunstmatige intelligentie: de data die je in een model stopt bepalen wat eruit komt. En dat is soms racistisch of bevooroordeeld. Een groot probleem.
Voor een goed inzicht in je klanten komt de inzet van marketingtechnologie (MarTech) goed van pas. Zes handvatten voor een succesvolle MarTech-stack.
Google neemt bid-management en keywords over, maar dat betekent ook minder inzicht. Kijk goed welke data je aanlevert en krijg toch belangrijke inzichten.
Een datastrategie is niet een op zichzelf staand document. Het moet direct gekoppeld zijn aan de bedrijfsstrategie. Dit whitepaper geeft een dosis nieuwe inspiratie om zelf aan de slag te gaan met een datastrategie.
Met het Google Merchant Center kun je inzicht krijgen in hoe je producten in de markt staan. Zo kun je je aanbod en/of de prijzen slim aanpassen.
Ondanks de pandemie bleven de consumentenbestedingen aan non-food in Nederland op peil. Maar dat geldt niet voor fashion.
Het e-commerce-landschap op het gebied van productdata wordt steeds complexer. Hoe doorbreek je de digitale muren?