More stories

Het tijdperk na de third party cookies

Vanaf 2022 zullen de third party cookies ook verdwijnen uit de Google Chrome browser (marktaandeel: 56%). Hoe bereid je je hierop voor?

B2B Digital

Zero-party data steeds belangrijker in een cookieloze wereld

Na het einde van de cookies worden first-party en zero-party data belangrijk. Het gebruik betekent wel dat merken hun huidige strategie moeten aanpassen.

Data

Automatisering bij Etos: Meer data en meer maatwerk leiden tot 30% minder papier

Dankzij gedetailleerde informatie over al haar winkels en slimme automatisering kon Etos veel papier besparen en maatwerk bieden voor iedere winkel.

Sustainability

Datamanagement en cultuurverandering: Taak voor de héle organisatie

Cultuurverandering doorvoeren is lastig, ook rond datamanagement. Alleen een plan is niet genoeg: van de top tot de werkvloer, iedereen moet meedoen.

Strategy

Data democratisering is de toekomst voor e-commerce

Wendbaarheid en intelligentie is een must voor succes in e-commerce. Dat kan niet zonder automation en data democratisering.

B2B Digital

Privacyvriendelijke analytics, hoe pak je dat aan?

Privacyvriendelijke analytics: hoe doe je dat? Vier zaken zijn essentieel: controle, transparantie, gegevensbescherming als standaard en goede beveiliging.

Data

Het headless Customer Data Platform: De voor- en nadelen op een rij

In opkomst: het headless Customer Data Platform. Een duidelijk overzicht van de voor- en nadelen en waar je op moet letten bij het maken van een keuze.

Data

Hoe je de klant centraal zet met slimme data

Hoe kun je on- en offline touchpoints naadloos op elkaar aan laten sluiten? En op welke moment van de klantreis heeft dit de meeste impact?

Customer Experience
Premium

Het ‘bias’-monster: AI en het probleem van vooroordelen

Kunstmatige intelligentie: de data die je in een model stopt bepalen wat eruit komt. En dat is soms racistisch of bevooroordeeld. Een groot probleem.

Artificial Intelligence

Haal het maximale uit je marketingtechnologie: 6 handvatten voor een MarTech-stack

Voor een goed inzicht in je klanten komt de inzet van marketingtechnologie (MarTech) goed van pas. Zes handvatten voor een succesvolle MarTech-stack.

Customer Experience

Een nieuwe kijk op Smart Shopping-campagnes: Naar kwalitatief PPC-management

Google neemt bid-management en keywords over, maar dat betekent ook minder inzicht. Kijk goed welke data je aanlevert en krijg toch belangrijke inzichten.

Online advertising

Van exponentiële datagroei naar waardegedreven datastrategie

Een datastrategie is niet een op zichzelf staand document. Het moet direct gekoppeld zijn aan de bedrijfsstrategie. Dit whitepaper geeft een dosis nieuwe inspiratie om zelf aan de slag te gaan met een datastrategie.

Data

Gebruik marktinzichten uit het Google Merchant Center

Met het Google Merchant Center kun je inzicht krijgen in hoe je producten in de markt staan. Zo kun je je aanbod en/of de prijzen slim aanpassen.

Strategy

Wat is de impact van de coronapandemie op de fashionindustrie?

Ondanks de pandemie bleven de consumentenbestedingen aan non-food in Nederland op peil. Maar dat geldt niet voor fashion. 

Data

Hoe doorbreek je de digitale muren in e-commerce?

Het e-commerce-landschap op het gebied van productdata wordt steeds complexer. Hoe doorbreek je de digitale muren?

Data