Datamanagement en cultuurverandering: Taak voor de héle organisatie
Cultuurverandering doorvoeren is lastig, ook rond datamanagement. Alleen een plan is niet genoeg: van de top tot de werkvloer, iedereen moet meedoen.
Cultuurverandering doorvoeren is lastig, ook rond datamanagement. Alleen een plan is niet genoeg: van de top tot de werkvloer, iedereen moet meedoen.
Wendbaarheid en intelligentie is een must voor succes in e-commerce. Dat kan niet zonder automation en data democratisering.
Privacyvriendelijke analytics: hoe doe je dat? Vier zaken zijn essentieel: controle, transparantie, gegevensbescherming als standaard en goede beveiliging.
In opkomst: het headless Customer Data Platform. Een duidelijk overzicht van de voor- en nadelen en waar je op moet letten bij het maken van een keuze.
Hoe kun je on- en offline touchpoints naadloos op elkaar aan laten sluiten? En op welke moment van de klantreis heeft dit de meeste impact?
Kunstmatige intelligentie: de data die je in een model stopt bepalen wat eruit komt. En dat is soms racistisch of bevooroordeeld. Een groot probleem.
Voor een goed inzicht in je klanten komt de inzet van marketingtechnologie (MarTech) goed van pas. Zes handvatten voor een succesvolle MarTech-stack.
Google neemt bid-management en keywords over, maar dat betekent ook minder inzicht. Kijk goed welke data je aanlevert en krijg toch belangrijke inzichten.
Een datastrategie is niet een op zichzelf staand document. Het moet direct gekoppeld zijn aan de bedrijfsstrategie. Dit whitepaper geeft een dosis nieuwe inspiratie om zelf aan de slag te gaan met een datastrategie.
Met het Google Merchant Center kun je inzicht krijgen in hoe je producten in de markt staan. Zo kun je je aanbod en/of de prijzen slim aanpassen.
Ondanks de pandemie bleven de consumentenbestedingen aan non-food in Nederland op peil. Maar dat geldt niet voor fashion.
Het e-commerce-landschap op het gebied van productdata wordt steeds complexer. Hoe doorbreek je de digitale muren?
Prachtige nieuwe tool: problemen opgelost! Helaas niet. Dit zijn de zes grootste valkuilen bij de implementatie van nieuwe CRM & Sales software.
Cybercriminaliteit is internationaal en dus lastig te bestrijden. Samenwerking is essentieel. Het goede nieuws: daarin zijn er positieve ontwikkelingen.
Data zijn dé basis van marketing vandaag de dag. Haal er het maximale uit: minder fragmentatie, duidelijke metrics, samenwerking met IT, en meer.