More stories

KLM grote winnaar van SpinAwards 2017

KLM is met vijf prijzen, waaronder Grand SpinAward, de grote winnaar van dit jaar. In totaal werden er 34 prijzen uitgereikt voor digitale voor creatieve concepten. Top-DJ Hardwell werd uitgeroepen tot meest innovatieve artiest.

Creative

Tientallen bedrijven met Embassy of Dutch Creativity naar Cannes

Vijfenveertig bedrijven hebben zich tot nu toe aangemeld om deel te nemen aan de Embassy of Dutch Creativity, het initiatief dat Nederlandse creatieve bedrijven een gezicht moet geven op het reclamefestival in Cannes half juni.

Digital Agencies

Gezocht: Beste design- en techprofessionals

Emerce is op zoek naar de beste design- en tech-professionals om te bejubelen bij de Dutch Interactive Awards. Nomineer jouw topper tot en met deze vrijdag 21 april.

Digital Agencies

Gevestigde freelancers vormen designbureau Ronin Amsterdam

Een aantal van Nederlands betere freelance designers vormen het nieuwe productiebureau Ronin Amsterdam.

Digital Design

Kaliber: ‘Experimenteer. Los niet-bestaande problemen op’

Een interactief skatepark, de wekker die je alleen uit kunt zetten door ernaar te glimlachen en een slimme koelkast die uit zichzelf paniek-GIFjes stuurt via de mail: het is een greep uit de ‘uitvindingen’ van Kaliber Interactive. Je moet het experiment omarmen, vertelt de eigenaar van het interactieve bureau Ronald van Schaik op The Social Conference. ‘Je leert er veel van om niet bestaande problemen op te lossen. En wat we van ver halen passen we met realiteitszin toe op de echte vraagstukken.’

Digital Design

Nominaties Dutch Interactive Awards 2017 bekend

De nominaties van de achtste jaarlijkse Dutch Interactive Awards (#dia17) zijn bekendgemaakt. Op 1 juni wordt bekend welke bureaus in dertien categorieën het mooiste, beste werk van afgelopen jaar hebben geleverd.

Digital Agencies

Nieuwe rol voor UX designers? Zo ziet die eruit

Moeten designers zich nog wel bezighouden met vormgeving, vroegen twee bekende UX-auteurs zich af in hun vooruitblik op dit jaar. Het werk van de UX designer verandert namelijk in hoog tempo. Hoe laat het designwerk zich in de nabije toekomst het beste beschrijven?

Web-design

Dawnbot: bot tegen reclameclichés

Het Amsterdamse bureau Dawn heeft een bot gebouwd die in een paar stappen een campagne voor je maakt. De Dawnbot is een statement tegen het kopieergedrag van reclamebureaus en marketeers.

Digital Design

Derde Nederlandse creatieve handelsmissie naar Cannes Lions

De Embassy of Dutch Creativity organiseert voor de derde keer een handelsmissie naar de Cannes Lions. Tientallen Nederlandse creatieve bureaus werken samen om Nederland internationaal op de kaart te zetten als natie van creatie.

Digital Agencies

Nieuwe design director bij BLiS

Jan-Paul Koudstaal is per januari begonnen als Design Director bij BLiS uit Barendrecht. Hij werkte daarvoor als senior designer bij Mangrove.

Digital Agencies

Nieuwe technologie doet automatisch bannercreatie

Adcombi en Bannerwise gaan nieuwe technologie ontwikkelen die in een programmatic omgeving automatisch banners op maat kan creëren. Hiervoor krijgen ze financiële steun van de overheid.

Creative

‘Progressive is de nieuwe standaard’

Hoog genoteerd op vele trendlijstjes dit jaar: progressive web apps. Hoe kansrijk is zo’n mobiele site die zich als native app gedraagt?

Web-design

Redkiwi vergroot belang in Afdeling Online

Internetbureau Redkiwi heeft zijn belang in Afdeling Online vergroot. Redkiwi heeft bovendien zijn propositie veranderd en richt zich op werk voor grotere organisaties.

Digital Agencies

Dutch Interactive Awards open voor inschrijvingen

Op 1 juni worden voor de achtste keer de prijzen uitgereikt voor Nederlands beste interactieve werk tijdens de Dutch Interactive Awards (#dia17). De deur staat nu open om te nomineren.

Digital Agencies

Technical debt: investeer en voorkom faillissement

Een gewaagde uitspraak die ik de afgelopen jaren een paar keer voorbij heb horen komen. Toch ben ik het er in zekere zin mee eens. Ik ben een developer en ben van mening dat een klant de ontwikkelkosten van zijn applicatie kan verlagen door vaker extra te investeren in de modernisering ervan. Dat klinkt tegenstrijdig: extra geld uitgeven en goedkoper uitkomen. Toch is het zo. Ik zal je uitleggen hoe dat komt door je een kijkje te gunnen in de keuken van de developer.

Digital Design