Creatieve bureaus openen hun deuren op ADNIGHT
Op vrijdag 6 oktober openen meer dan vijftig creatieve bureaus tijdens Amsterdam eWeek hun deuren zodat belangstellenden er kunnen grasduinen.
Op vrijdag 6 oktober openen meer dan vijftig creatieve bureaus tijdens Amsterdam eWeek hun deuren zodat belangstellenden er kunnen grasduinen.
Nederlander Bas Ording, die aan de wieg stond van de iPhone, is een van de sprekers op het Digital Dinner Amsterdam.
Publicis.Sapient en Capgemini krijgen van McDonald’s meerdere jaren de tijd om de multinational door een digitale transformatie heen te laveren. De opdracht brengt technologische en wellicht ook organisationele veranderingen met zich mee.
Joost Bröker, hoofd UX Design van online retailer Bol.com, stapt over naar ABN AMRO. Hij wordt per 1 september 2017 de nieuwe Director Design bij ABN AMRO Digital Banking.
Thijs Biersteker maakt interactieve installaties en producten, met als doel de wereld beter te maken. Hoe dat te bereiken? “Door technologie en praktische oplossingen. Daarom besloot ik om dingen te gaan maken die mensen inspireren en ze verder laten denken.” We spreken Biersteker over zijn idealen, het gebruik van technologie in de creatieve sector en het belang van een goed businessplan.
Vrijdag 6 oktober 2017 is de tweede editie van Emerce Dare. In een serie blogartikelen bijt dagvoorzitter Alain Dujardin (Greenberry) zich vast in een aantal onderwerpen en spreekt alvast enkele sprekers. In deel 1 ‘Is de beste interface een conversational interface?’ is dat Murat Ozmerd van Flow.ai.
Bij elke website-optimalisatie hoort standaard het advies: maak je website responsive! De term responsive webdesign is dan ook niet weg te denken uit het internetjargon. Daar kan tegenwoordig ook de term adaptive webdesign aan toegevoegd worden. Een term die aan populariteit wint, maar tot de dag van vandaag nog steeds niet duidelijk geformuleerd is. Staat het gelijk aan responsive webdesign, zijn het tegenpolen of hebben ze een andere relatie?
Colours heeft branchegenoot Mangrove uit Rotterdam overgenomen. De bedrijven zijn reeds samengevoegd. De afzonderlijke namen en marktpositioneringen blijven gehandhaafd.
Technologiebedrijf Usabilla opent drie nieuwe kantoren in het buitenland om de lokale klanten beter te kunnen bedienen. Vorige maand ging Berlijn live, vorige week Londen en volgende maand Sydney.
Zesentwintig Red Dot Awards gaan dit jaar naar Nederlandse designs. Tot de winnaars behoren onder meer de bureaus Achtung, Uselab, Born05 en Cleverfranke.
De aandeelhouders van bureau Guapa E-commerce nemen het eveneens Groningse designbureau Concept7 over. Hierdoor kan Guapa het element human-centered digital design toevoegen aan zijn eigen producties.
Nederlandse webwinkels zitten te springen om personeel. Ze zitten vooral verlegen om hoogopgeleide mensen met expertise op het gebied van online marketing en data-analyse.
Digitale creatie is nog te vaak een restproduct van een ‘offline‘ concept. Wanneer je als adverteerder écht impact wilt maken over alle kanalen heen, dan zal dit moeten gaan veranderen!
Driehonderd internationale bezoekers kwamen vorige week langs in de Nederlandse stand van de Embassy of Dutch Creativity, de verzamelde Nederlandse vertegenwoordiging op Cannes Lions.
Het Lions Festival in Cannes is dé plek om de transformatie van tegen elkaar aan schurende werelden van dichtbij te bekijken. In een tijdperk waarin we duidelijk in een shift zitten van traditionele advertising via traditionele kanalen als TV, print en radio naar marketing via customer experience en digital touchpoints.