Channel Digital Transformation

De impact van het coronavirus op het bedrijfsleven én de consument is ongekend groot. Niet eerder zijn we getroffen door iets dat zoveel impact maakt als COVID-19. Het noopt bedrijven massaal om in korte tijd de transitie te maken van offline en (deels) online naar grotendeels of volledig online. Praktijkcases en achtergrondverhalen vind je in dit topic. Ook bijdragen aan dit Topic? Mail dan naar experts@emerce.nl.

More stories

Hoe bereik je het snelst een transitie in de retail?

Meer inzicht en snel kunnen reageren op motivatie en gedrag van consumenten is cruciaal om te overleven in de online retail. Hoe doe je dat?

Digital Transformation

Online groeien: Is je bedrijf in staat om digitaal te transformeren?

Wat zijn de laatste trens en ontwikkelingen in de Nederlandse en internationale retail-markt als het gaat om de digitale transformatie?

Digital Transformation

René Kock (everywhereIM): ‘De zorg meetbaar maken’

De digitale zorg is vol in beweging. René Kock, oprichter van everywhereIM, ontwikkelt apps voor de medische wereld om de zorg meetbaar en beter te maken.

Digital Transformation

Inloggen met biometrie: Doen of niet?

Inloggen of jezelf identificeren via biometrische gegevens: 49% doet het. Maar er zijn verschillen in gebruik en (deels terechte) zorgen over de veiligheid.

Digital Transformation

De kracht van silo’s voor digitale transformatie

De grootste misvatting bij digitale transformatie is dat alle silo’s weg moeten; soms werken die gewoon beter dan alles maar samen te voegen.

Digital Transformation

Digitale Transformatie op Schiphol

Hoe transformeer je een organisatie in cultuur, werkwijze en mogelijkheden voor de toekomst? Schiphol deelt haar ervaringen.

Digital Transformation

De toekomst van security: Alle wegen leiden naar de cloud

Steeds meer gebeurt in de cloud, op steeds meer apparaten, door steeds meer medewerkers. Hoog tijd om ook de beveiliging écht vanuit de cloud te benaderen.

Cloud

De ‘business of experience’ als de weg vooruit in commerce

Voor een echt goede customer journey moet het voor klanten lijken alsof alle contactmomenten speciaal voor hen zijn ingericht. De klant bepaalt de tools.

Customer Experience

De schoonheid van onzekerheid

Wetenschap. De kunst van het te weten komen. Ik zie wetenschappers als ware kunstenaars die de lege plekken van onze kennis inkleuren of overschilderen met de frisse kleuren van nieuwe inzichten.

Digital Transformation

Overheidstrends 2021: De weg naar een naadloze dienstverlening

Overheden zetten steeds meer in op digitale dienstverlening. Een brede blik op de wereldwijde huidige trends, voorbeelden en cijfers, en de toekomst.

Digital Transformation

De toekomst

Op deze plek heb ik jarenlang mijn meningen gedeeld over innovatie, media, e-commerce en heel veel andere zaken, maar onlangs betrapte ik mezelf erop dat ik in herhaling dreigde te vallen en dus is het tijd om afscheid te nemen.

Digital Transformation

Hyperautomation: houd controle (5/5)

Hyperautomation heeft veel potentie maar controle is cruciaal. Governance, verantwoordelijkheid, privacy en transparentie: dat zijn de sleutelprincipes.

Digital Transformation

Column: Hoge bomen

Natuurherstel met start-upmentaliteit kan dat? Het lijkt van wel. Verschillende start-ups proberen snel veel bomen te planten en natuur te herstellen.

Innovatie

Hoe de reisbranche kan profiteren van data-inzichten

Profijt van data-analyse: ook de horeca analyseert recensies, koopt efficiënter in en optimaliseert prijzen dankzij data. De principes en wat praktijkvoorbeelden.

Travel

Hoe modemerk NA-KD dankzij slimme warehousing haar beoogde groei realiseert

Het Zweedse modemerk NA-KD faciliteerde stormachtige groei dankzij robotisering van haar magazijn. De voordelen en positieve neveneffecten volgens medeoprichter Oscar von Konow. 

Fashion