Hoe bereik je het snelst een transitie in de retail?
Meer inzicht en snel kunnen reageren op motivatie en gedrag van consumenten is cruciaal om te overleven in de online retail. Hoe doe je dat?
De impact van het coronavirus op het bedrijfsleven én de consument is ongekend groot. Niet eerder zijn we getroffen door iets dat zoveel impact maakt als COVID-19. Het noopt bedrijven massaal om in korte tijd de transitie te maken van offline en (deels) online naar grotendeels of volledig online. Praktijkcases en achtergrondverhalen vind je in dit topic. Ook bijdragen aan dit Topic? Mail dan naar experts@emerce.nl.
Meer inzicht en snel kunnen reageren op motivatie en gedrag van consumenten is cruciaal om te overleven in de online retail. Hoe doe je dat?
Wat zijn de laatste trens en ontwikkelingen in de Nederlandse en internationale retail-markt als het gaat om de digitale transformatie?
De digitale zorg is vol in beweging. René Kock, oprichter van everywhereIM, ontwikkelt apps voor de medische wereld om de zorg meetbaar en beter te maken.
Inloggen of jezelf identificeren via biometrische gegevens: 49% doet het. Maar er zijn verschillen in gebruik en (deels terechte) zorgen over de veiligheid.
De grootste misvatting bij digitale transformatie is dat alle silo’s weg moeten; soms werken die gewoon beter dan alles maar samen te voegen.
Hoe transformeer je een organisatie in cultuur, werkwijze en mogelijkheden voor de toekomst? Schiphol deelt haar ervaringen.
Steeds meer gebeurt in de cloud, op steeds meer apparaten, door steeds meer medewerkers. Hoog tijd om ook de beveiliging écht vanuit de cloud te benaderen.
Voor een echt goede customer journey moet het voor klanten lijken alsof alle contactmomenten speciaal voor hen zijn ingericht. De klant bepaalt de tools.
Wetenschap. De kunst van het te weten komen. Ik zie wetenschappers als ware kunstenaars die de lege plekken van onze kennis inkleuren of overschilderen met de frisse kleuren van nieuwe inzichten.
Overheden zetten steeds meer in op digitale dienstverlening. Een brede blik op de wereldwijde huidige trends, voorbeelden en cijfers, en de toekomst.
Op deze plek heb ik jarenlang mijn meningen gedeeld over innovatie, media, e-commerce en heel veel andere zaken, maar onlangs betrapte ik mezelf erop dat ik in herhaling dreigde te vallen en dus is het tijd om afscheid te nemen.
Hyperautomation heeft veel potentie maar controle is cruciaal. Governance, verantwoordelijkheid, privacy en transparentie: dat zijn de sleutelprincipes.
Natuurherstel met start-upmentaliteit kan dat? Het lijkt van wel. Verschillende start-ups proberen snel veel bomen te planten en natuur te herstellen.
Profijt van data-analyse: ook de horeca analyseert recensies, koopt efficiënter in en optimaliseert prijzen dankzij data. De principes en wat praktijkvoorbeelden.
Het Zweedse modemerk NA-KD faciliteerde stormachtige groei dankzij robotisering van haar magazijn. De voordelen en positieve neveneffecten volgens medeoprichter Oscar von Konow.