Overheidstrends 2021: De weg naar een naadloze dienstverlening
Overheden zetten steeds meer in op digitale dienstverlening. Een brede blik op de wereldwijde huidige trends, voorbeelden en cijfers, en de toekomst.
De impact van het coronavirus op het bedrijfsleven én de consument is ongekend groot. Niet eerder zijn we getroffen door iets dat zoveel impact maakt als COVID-19. Het noopt bedrijven massaal om in korte tijd de transitie te maken van offline en (deels) online naar grotendeels of volledig online. Praktijkcases en achtergrondverhalen vind je in dit topic. Ook bijdragen aan dit Topic? Mail dan naar experts@emerce.nl.
Overheden zetten steeds meer in op digitale dienstverlening. Een brede blik op de wereldwijde huidige trends, voorbeelden en cijfers, en de toekomst.
Op deze plek heb ik jarenlang mijn meningen gedeeld over innovatie, media, e-commerce en heel veel andere zaken, maar onlangs betrapte ik mezelf erop dat ik in herhaling dreigde te vallen en dus is het tijd om afscheid te nemen.
Hyperautomation heeft veel potentie maar controle is cruciaal. Governance, verantwoordelijkheid, privacy en transparentie: dat zijn de sleutelprincipes.
Natuurherstel met start-upmentaliteit kan dat? Het lijkt van wel. Verschillende start-ups proberen snel veel bomen te planten en natuur te herstellen.
Profijt van data-analyse: ook de horeca analyseert recensies, koopt efficiënter in en optimaliseert prijzen dankzij data. De principes en wat praktijkvoorbeelden.
Het Zweedse modemerk NA-KD faciliteerde stormachtige groei dankzij robotisering van haar magazijn. De voordelen en positieve neveneffecten volgens medeoprichter Oscar von Konow.
B2B-organisaties erkennen het belang van online verkoop. Sommige doen al meer, andere nog weinig. Alle beseffen: traditionele salesrollen gaan veranderen.
Algoritmes en AI vinden steeds meer toepassingen in procesautomatisering: een overzicht met concrete voorbeelden, voordelen, maar ook aandachtspunten.
Chatbots zijn bekend. Bij hyperautomation gaat het om meer: zet Conversational AI niet slechts in voor één kanaal maar voor een omni-channel-strategie.
Het ontwikkelen applicaties gebeurt steeds vaker direct vanuit de cloud. De eisen aan de beveiliging veranderen mee: een meer holistische kijk is vereist.
Documenten sorteren? Informatie extraheren en verwerken? Automatische documentverkwerking is een van de meest bruikbare toepassingen van hyperautomation. (Deel 2 van 5)
Bankieren met een app is gemeengoed, maar wat gebeurt er achter de schermen? Een video-interview met Roland Booijen van ABN AMRO’s Tikkie.
Verzekeren saai en traag? Deels waar, maar er zijn allerlei ontwikkelingen gaande, met name op tech-gebied. Vijf trends in insurtech op een rij.
In het e-book ‘Versnel uw digitale transformatie in 2021’ kijken we hoe bedrijven over de hele wereld technologie hebben ingezet om tegenslagen om te zetten in kansen en zo een frisse start te maken.
Deloitte brengt 9 transformatieve trends bij de overheid in kaart. Meer dan pilots en wereldwijd te zien: dit zijn de ontwikkelingen die echt zijn ingezet.