De toekomst van fysieke boetieks: van offline focus naar online strategie
Als lokale boetieks willen overleven anno 2021 zullen zij de focus moeten verplaatsen van offline naar online. Hoe bepaal je je strategie?
De impact van het coronavirus op het bedrijfsleven én de consument is ongekend groot. Niet eerder zijn we getroffen door iets dat zoveel impact maakt als COVID-19. Het noopt bedrijven massaal om in korte tijd de transitie te maken van offline en (deels) online naar grotendeels of volledig online. Praktijkcases en achtergrondverhalen vind je in dit topic. Ook bijdragen aan dit Topic? Mail dan naar experts@emerce.nl.
Als lokale boetieks willen overleven anno 2021 zullen zij de focus moeten verplaatsen van offline naar online. Hoe bepaal je je strategie?
The Fabricant is een digitaal modehuis: alleen digitale kleding. De start-up heeft recent VC-investering opgehaald. Lees (en beluister) hier meer.
Supply chain traceability, blockchain en een circulair fashion-systeem – de consument stelt steeds hogere eisen aan verantwoord ondernemen.
We staan aan de vooravond van de digitale transformatie in de fashionindustrie. Organisaties houden zich vooral nog bezig met oriënteren.
De ondergang van de fysieke winkel lijkt soms in zicht. Dat is niet zo. Drie tips om fysieke winkels relevant en aantrekkelijk te houden in de toekomst.
COVID-19 heeft de manier waarop de publieke sector denkt over werken op afstand veranderd. Wat blijkt? Mensen kunnen goed of zelfs beter werken vanuit huis.
Door verbinding te zoeken tussen branding en performance kunnen organisaties online groeien en blijvende impact hebben.
Cybersecurity is essentieel. Een deel is zelf te doen. Andere zaken zijn lastiger, maar ook daarvoor komen steeds meer gebruiksvriendelijke oplossingen.
Data zijn dé basis van marketing vandaag de dag. Haal er het maximale uit: minder fragmentatie, duidelijke metrics, samenwerking met IT, en meer.
Waar leer je pop en dance te produceren? Start-up Other Echo wil experts en aankomende producenten en muzikanten digitaal met elkaar in contact brengen.
Welke weg legde Hunkemöller af naar een volledig gepersonaliseerde customer journey? Neem een kijkje in de keuken.
De veiligheid van bedrijfsgegevens is afhankelijk van medewerkers. Vooral vanwege massaal thuiswerken. Wat zijn de slechte gewoontes en de oplossingen?
Schaalbaarheid, predictive ordering en personalisatie zijn belangrijke thema’s om verdere groei te realiseren. Just Eat Takeaway.com vertelt.
Hoe combineer je succesvol traditionele analoge retail met de voordelen van online winkelen? Bonprix won er een prijs mee en vertelt.
Wat zijn de belangrijkste bewegingen binnen e-commerce-technologie? Waar moet je NU op inspelen als je als retailer online wilt groeien?