Channel Digital Transformation

De impact van het coronavirus op het bedrijfsleven én de consument is ongekend groot. Niet eerder zijn we getroffen door iets dat zoveel impact maakt als COVID-19. Het noopt bedrijven massaal om in korte tijd de transitie te maken van offline en (deels) online naar grotendeels of volledig online. Praktijkcases en achtergrondverhalen vind je in dit topic. Ook bijdragen aan dit Topic? Mail dan naar experts@emerce.nl.

More stories

Technologie als brug tussen de offline- en online wereld

Online inspireren en converteren: dat is waar het heengaat met e-commerce. Met technologie sla je de brug tussen de offline- en online wereld.

Digital Transformation

Non-fungible tokens: Hoe influencers en merken samen kunnen optrekken

De eerste tweet voor miljoenen verkocht: non-fungible tokens zijn hot. Een eerste blik op de kansen voor samenwerkingen tussen merken en influencers.

Digital Transformation
Premium

Natural Language Processing: GPT-3 en andere ontwikkelingen

Computers die ‘gewone’ menselijke teksten begrijpen, aanvullen, en zelfs uit het niks produceren: de beste modellen kunnen het al fenomenaal goed.

Artificial Intelligence

Succesvol werken op afstand als IT-bedrijf

Thuis en verspreid werken gebeurt steeds meer. Er zijn goede redenen om dat te stimuleren. Pak het goed aan en zowel bedrijf als medewerkers profiteren.

Digital Transformation

Dit kopen we anno 2021 online, wat vroeger écht onmogelijk was

Groeiende omzet e-commerce: bekend. Maar net zo opvallend is dat steeds meer producten en diensten online worden aangeboden. Wat is er in 10 jaar veranderd?

Digital Transformation

Dit zijn de nieuwste sociale-technologietrends

Shoppen met een avatar, shared navigation shopping/cobrowsing & live streaming. Dat zijn de laatste trends in digital fashion.

Digital Transformation

De toekomst van fysieke boetieks: van offline focus naar online strategie

Als lokale boetieks willen overleven anno 2021 zullen zij de focus moeten verplaatsen van offline naar online. Hoe bepaal je je strategie?

Digital Transformation

Amber Jae Slooten (The Fabricant): ‘Digitale kleding wordt belangrijk deel online identiteit’

The Fabricant is een digitaal modehuis: alleen digitale kleding. De start-up heeft recent VC-investering opgehaald. Lees (en beluister) hier meer.

Virtual reality

Duurzaamheid in fashion: van niche tot gemeengoed?

Supply chain traceability, blockchain en een circulair fashion-systeem – de consument stelt steeds hogere eisen aan verantwoord ondernemen.

Digital Transformation

Begin je eigen digitale transformatie in de fashionindustrie

We staan aan de vooravond van de digitale transformatie in de fashionindustrie. Organisaties houden zich vooral nog bezig met oriënteren.

Customer Experience

De comeback van de fysieke winkel: Drie tips voor een geslaagde heropening

De ondergang van de fysieke winkel lijkt soms in zicht. Dat is niet zo. Drie tips om fysieke winkels relevant en aantrekkelijk te houden in de toekomst.

Customer Engagement

Overheidstrends 2021: Locatievrijheid en flexibele werkplekken binnen de overheid

COVID-19 heeft de manier waarop de publieke sector denkt over werken op afstand veranderd. Wat blijkt? Mensen kunnen goed of zelfs beter werken vanuit huis.

Digital Transformation

De balans tussen branding en performance

Door verbinding te zoeken tussen branding en performance kunnen organisaties online groeien en blijvende impact hebben.

Digital Transformation

Cybersecurity: Met een security mesh bouw je stapsgewijs een vangnet

Cybersecurity is essentieel. Een deel is zelf te doen. Andere zaken zijn lastiger, maar ook daarvoor komen steeds meer gebruiksvriendelijke oplossingen.

Security

Data waren nog nooit zo belangrijk: Haal er dus het maximale uit

Data zijn dé basis van marketing vandaag de dag. Haal er het maximale uit: minder fragmentatie, duidelijke metrics, samenwerking met IT, en meer.

Data