Channel Digital Transformation

De impact van het coronavirus op het bedrijfsleven én de consument is ongekend groot. Niet eerder zijn we getroffen door iets dat zoveel impact maakt als COVID-19. Het noopt bedrijven massaal om in korte tijd de transitie te maken van offline en (deels) online naar grotendeels of volledig online. Praktijkcases en achtergrondverhalen vind je in dit topic. Ook bijdragen aan dit Topic? Mail dan naar experts@emerce.nl.

More stories

Het effect van corona op retailers en e-tailers

Wat was de impact van corona op bedrijven uit meer traditionele markten? Luxaflex en Petsplace blikken openhartig terug.

Digital Transformation

Tijd voor de digitale sector om de betekenisgedreven economie aan te jagen

De behoefte aan een nieuwe welzijnseconomie groeit. Aan digitale makers en bureaus de taak om betekenisgedreven te werken in plaats van winstgedreven en om producten en diensten te ontwikkelen die een positieve impact hebben op samenleving en planeet.

Sustainability

Hoe The Rent Company de back-office digitaliseerde

Ook bij de soepelste webshop is een deugdelijke koppeling met back-office systemen een belangrijke verseiste voor zwarte cijfers. Een praktijkcase. 

B2B Digital

No Rules Rules: hoe Netflix zorgt voor de beste mensen op de juiste plek

No Rules Rules van Reed Hastings en Erin Meyer beschrijft hoe en waarom Netflix z’n HR-beleid volledig opnieuw definieerde. Een samenvatting.

Digital Transformation

Fabrikanten: word eens customer-centric!

B2B-klanten hebben meer controle over het kooptraject dan ooit. Fabrikanten zullen dus de klant centraal moeten zetten in alle bedrijfsprocessen: customer centricity.

Customer Experience

Zo blijf je door inzet van nieuwe technologie relevant voor klanten

De voorkeuren van consumenten veranderen razendsnel. Marketingdeskundige Mårten Bokedal laat zien hoe succesvolle retailers daar online op inspelen.

Customer Experience

Zo begin je als werkgever met remote onboarding van nieuwe collega’s

Door de lockdowns is online onboarden in één klap uitgegroeid tot onmisbaar HR-ingrediënt. Wat zijn de belangrijkste stappen?

Recruitment

CarePay digitaliseert de Afrikaanse gezondheidszorg via de smartphone

Verrassend veel zaken worden in Afrika geregeld via de smartphone. Het Nederlandse CarePay digitaliseert het zorgstelsel in Oost Afrika via mobiele technologie. Twaalf vragen aan founders Onno Schellekens en Kees van Lede. 

Payment

Case: digitaal spelbord helpt jeugdhulpverleners bij de besluitvorming

Jaarlijks worden zo’n 40.000 kinderen (tijdelijk) uit huis geplaatst. De gemeente Amsterdam probeert dat, ondere andere door de inzet van data, te voorkomen.

Digital Transformation

Boost je B2B-marketing met IoT

De inzet van IoT kan bij B2B-marketing goed van pas komen. Zeven kansen om de personalisatie en experience van zakelijke klanten te verbeteren.

Digital Transformation

De toekomst van gaming

Hoe zullen games zich verder ontwikkelen? En hebben we straks allemaal met games te maken? Een rondgang langs vijf toonaangevende mixed game-experts. 

Digital Transformation

B2B-Marketing in 2021 – online blijft belangrijk, ook na de lockdowns

B2B-marketeers over de impact van de coronacrisis op hun marketingactiviteiten én hun verwachtingen voor dit jaar. 

Online marketing

De voordelen van een omnichannel-aanpak voor B2B

In de B2B-wereld zijn omnichannel strategieën nog schaars. Zonde! Juist voor B2B kan een omnichannel-aanpak veel voordelen opleveren en minder rompslomp.

Digital Transformation

De doorbraak van EdTech: wat kunnen we nog meer verwachten?

EdTech heeft zich -ook als gevolg van alle lockdowns- definitief in het onderwijs genesteld. Wat zijn de trends en ontwikkelingen?

Digital Transformation

Dit zijn dé e-commerce- en online marketingtrends voor 2021

In dit webinar kijkt online marketingstrateeg Sander Lems van ISM eCompany terug op de belangrijkste online marketingontwikkelingen van het afgelopen jaar en de lessen die je daaruit moet trekken. Maar hij kijkt vooral vooruit, want door nu al te anticiperen op de belangrijkste online marketingtrends kun je met je organisatie of merk dit jaar het verschil maken.

Coronacrisis