Channel Digital Transformation

De impact van het coronavirus op het bedrijfsleven én de consument is ongekend groot. Niet eerder zijn we getroffen door iets dat zoveel impact maakt als COVID-19. Het noopt bedrijven massaal om in korte tijd de transitie te maken van offline en (deels) online naar grotendeels of volledig online. Praktijkcases en achtergrondverhalen vind je in dit topic. Ook bijdragen aan dit Topic? Mail dan naar experts@emerce.nl.

More stories

Omgaan met hypes in e-commerce

Er is veel innovatie in de wereld van de digitale retail. Maar hoe herken je echte innovatie, en wat is hype in e-commerce?

Digital Transformation

Personalisatie in de spare parts industrie – B2B niet hetzelfde als B2C

Hoe ziet e-commerce in B2B eruit? Hoe verschilt het van e-commerce in B2C en hoe personaliseer je succesvol voor zakelijke […]

B2B Digital

Hoe zet je livestreams in bij online verkoop? – Inspiratie uit China

China is koploper als het gaat om het inzetten van livestreams bij online verkoop. Wat zijn de belangrijkste lessen tot nu toe?

Customer Experience

Customer insights en vijf andere pijlers van e-commerce

De digitale transformatie gaat sneller dan ooit en vraagt om een serieuze inspanning van organisaties. Stella Fietsen deelt haar ervaringen.

B2B Digital

Case: app voorkomt lege binnenvaartschepen

De binnenvaart is vaak nog erg traditioneel ingesteld, met veel leegvaart tot gevolg. Een app om vraag en aanbod te koppelen bracht daar verandering in. 

Digital Transformation

Digitalisering educatieve uitgever brengt flexibel studieboek dichterbij

Educatieve uitgeverij Coutinho investeert in digitalisering en kan zo onderwijsinstellingen voorzien van nieuwe vormen van studiemateriaal. Een mogelijke opmaat naar hybride educatie.

Digital Transformation

Drie factoren die je digitale transformatie zeker laten mislukken

Het doorlopen van een digitale transformatie is geen eenvoudige opgave. Het kennen én begrijpen van de valkuilen die een succesverhaal kunnen breken is essentieel.

Digital Transformation

Digitaal dna

Er zijn nog mensen die tech geen verrijking van hun leven vinden. Retailers die lijden onder e-commerce, olieboeren die niet in duurzame energie willen, bankiers die maar niet kunnen geloven in cryptocurrencies.

Digital Transformation

Vijf tips voor datagedreven marketing die echt werken

Bij datagedreven marketing is belangrijk dat marketeers voortdurend op de hoogte blijven van de laatste trends. Vijf tips die het verschil maken bij het genereren van meer leads én omzet. 

B2B Digital

Zet slimme tools in om het beste uit je virtual teams te halen

Covid-19 heeft ons laten zien dat veel van onze werkzaamheden heel goed op afstand gedaan kunnen worden. Welke uitdagingen brengt het hybride werken met zich mee en welke tools kun je inzetten?

B2B Digital

Klantrelaties en meer dan winst: ongekende verschuivingen in klantverwachting

Empathie, personalisatie en gebruiksgemak zijn cruciaal voor klantrelaties blijkt uit de vierde editie van het State of the Connected Customer-onderzoek.

Customer Experience

Tech-leiders moeten ook verantwoordelijkheid durven dragen

Innovatie vergt meer dan alleen opstaan en eigenaarschap claimen. Wie het maximale uit technologietrends wil halen moet verantwoordelijkheid durven dragen.

Strategy

Leiderschapslessen uit de wereld van Sneeuwwitje

Disney boekte in 2020 een abonnee-groei van 263%. Hoe doen ze dat? Het antwoord geeft Disney-CEO Robert Iger in zijn boek The Ride of a Lifetime. 

Strategy

Maersk: Digitale transformatie in een zeer traditionele B2B-industrie

Hoe containertransportbedrijf Maersk is omgevormd van aanbodgerichte moloch naar de ‘integrator of container logistics’ die het nu is.

B2B Digital

Manutan: van “Tuut tuut – dat is snel” naar “All you need. With Love”

Manutan gaat over op een groeps-marketingstructuur. Daarvoor is nodig dat alle medewerkers nieuwe modellen, technologieën en werkwijzen omarmen.

B2B Digital