Drie factoren die je digitale transformatie zeker laten mislukken
Het doorlopen van een digitale transformatie is geen eenvoudige opgave. Het kennen én begrijpen van de valkuilen die een succesverhaal kunnen breken is essentieel.
De impact van het coronavirus op het bedrijfsleven én de consument is ongekend groot. Niet eerder zijn we getroffen door iets dat zoveel impact maakt als COVID-19. Het noopt bedrijven massaal om in korte tijd de transitie te maken van offline en (deels) online naar grotendeels of volledig online. Praktijkcases en achtergrondverhalen vind je in dit topic. Ook bijdragen aan dit Topic? Mail dan naar experts@emerce.nl.
Het doorlopen van een digitale transformatie is geen eenvoudige opgave. Het kennen én begrijpen van de valkuilen die een succesverhaal kunnen breken is essentieel.
Er zijn nog mensen die tech geen verrijking van hun leven vinden. Retailers die lijden onder e-commerce, olieboeren die niet in duurzame energie willen, bankiers die maar niet kunnen geloven in cryptocurrencies.
Bij datagedreven marketing is belangrijk dat marketeers voortdurend op de hoogte blijven van de laatste trends. Vijf tips die het verschil maken bij het genereren van meer leads én omzet.
Covid-19 heeft ons laten zien dat veel van onze werkzaamheden heel goed op afstand gedaan kunnen worden. Welke uitdagingen brengt het hybride werken met zich mee en welke tools kun je inzetten?
Empathie, personalisatie en gebruiksgemak zijn cruciaal voor klantrelaties blijkt uit de vierde editie van het State of the Connected Customer-onderzoek.
Innovatie vergt meer dan alleen opstaan en eigenaarschap claimen. Wie het maximale uit technologietrends wil halen moet verantwoordelijkheid durven dragen.
Disney boekte in 2020 een abonnee-groei van 263%. Hoe doen ze dat? Het antwoord geeft Disney-CEO Robert Iger in zijn boek The Ride of a Lifetime.
Hoe containertransportbedrijf Maersk is omgevormd van aanbodgerichte moloch naar de ‘integrator of container logistics’ die het nu is.
Manutan gaat over op een groeps-marketingstructuur. Daarvoor is nodig dat alle medewerkers nieuwe modellen, technologieën en werkwijzen omarmen.
De lessons learned van een jaar lang vol online workshops: wat werkt wel? En wat werkt niet? Acht tips en tools voor een effectieve workshop op afstand.
Hoe een ijzersterk consumentenmerk zijn focus verlegt naar de zakelijke markt: lead generation met een verhaal over de toekomst.
Arno Otto startte begin 2020 als Chief Transformation Officer bij Talpa Network. Een interview over de verbinding tussen radio, tv en social.
Hoe een nieuwe e-commercestrategie van ijzerwarengroothandel DESTIL een datagedreven bedrijf maakte waar de klant centraal blijft staan.
Recent zijn veel bedrijven en organisaties in Nederland gehackt. Nederland blijkt aanzienlijk slechter voorbereid op cybercriminaliteit dan andere landen.
Als je wereldwijd gereedschap en apparatuur levert, vereist de aanschaf en implementatie van een nieuw e-commerceplatform een goede strategie. De lessons learned van marktleider Atlas Copco.