Hoe organiseer je een effectieve online workshop?
De lessons learned van een jaar lang vol online workshops: wat werkt wel? En wat werkt niet? Acht tips en tools voor een effectieve workshop op afstand.
De impact van het coronavirus op het bedrijfsleven én de consument is ongekend groot. Niet eerder zijn we getroffen door iets dat zoveel impact maakt als COVID-19. Het noopt bedrijven massaal om in korte tijd de transitie te maken van offline en (deels) online naar grotendeels of volledig online. Praktijkcases en achtergrondverhalen vind je in dit topic. Ook bijdragen aan dit Topic? Mail dan naar experts@emerce.nl.
De lessons learned van een jaar lang vol online workshops: wat werkt wel? En wat werkt niet? Acht tips en tools voor een effectieve workshop op afstand.
Hoe een ijzersterk consumentenmerk zijn focus verlegt naar de zakelijke markt: lead generation met een verhaal over de toekomst.
Arno Otto startte begin 2020 als Chief Transformation Officer bij Talpa Network. Een interview over de verbinding tussen radio, tv en social.
Hoe een nieuwe e-commercestrategie van ijzerwarengroothandel DESTIL een datagedreven bedrijf maakte waar de klant centraal blijft staan.
Recent zijn veel bedrijven en organisaties in Nederland gehackt. Nederland blijkt aanzienlijk slechter voorbereid op cybercriminaliteit dan andere landen.
Als je wereldwijd gereedschap en apparatuur levert, vereist de aanschaf en implementatie van een nieuw e-commerceplatform een goede strategie. De lessons learned van marktleider Atlas Copco.
Een scrumteam stampte voor de RAI een geheel nieuwe, intuïtief te begrijpen klantenportal uit de grond, terwijl de business gewoon doorging.
Eén digitale architectuur voor het Quote-to-Cashproces waarin offline en online verkoop zo snel mogelijk worden samengebracht bespaart tot 30% aan kosten.
Krijg inzicht in een model voor optimale digitale transformatie van groothandels dat ontwikkeld is door de B2B-expertgroep van De Nieuwe Zaak en PostNL.
Wat was de impact van corona op bedrijven uit meer traditionele markten? Luxaflex en Petsplace blikken openhartig terug.
De behoefte aan een nieuwe welzijnseconomie groeit. Aan digitale makers en bureaus de taak om betekenisgedreven te werken in plaats van winstgedreven en om producten en diensten te ontwikkelen die een positieve impact hebben op samenleving en planeet.
Ook bij de soepelste webshop is een deugdelijke koppeling met back-office systemen een belangrijke verseiste voor zwarte cijfers. Een praktijkcase.
No Rules Rules van Reed Hastings en Erin Meyer beschrijft hoe en waarom Netflix z’n HR-beleid volledig opnieuw definieerde. Een samenvatting.
B2B-klanten hebben meer controle over het kooptraject dan ooit. Fabrikanten zullen dus de klant centraal moeten zetten in alle bedrijfsprocessen: customer centricity.
De voorkeuren van consumenten veranderen razendsnel. Marketingdeskundige Mårten Bokedal laat zien hoe succesvolle retailers daar online op inspelen.