Channel Digital Transformation

De impact van het coronavirus op het bedrijfsleven én de consument is ongekend groot. Niet eerder zijn we getroffen door iets dat zoveel impact maakt als COVID-19. Het noopt bedrijven massaal om in korte tijd de transitie te maken van offline en (deels) online naar grotendeels of volledig online. Praktijkcases en achtergrondverhalen vind je in dit topic. Ook bijdragen aan dit Topic? Mail dan naar experts@emerce.nl.

More stories

Hoe organiseer je een effectieve online workshop?

De lessons learned van een jaar lang vol online workshops: wat werkt wel? En wat werkt niet? Acht tips en tools voor een effectieve workshop op afstand. 

Communicatie

TomTom: navigatie van B2C naar B2B

Hoe een ijzersterk consumentenmerk zijn focus verlegt naar de zakelijke markt: lead generation met een verhaal over de toekomst.

B2B Digital

Arno Otto (Talpa): ‘Dat gebruikers overal worden geregistreerd en geïdentificeerd, is abnormaal’

Arno Otto startte begin 2020 als Chief Transformation Officer bij Talpa Network. Een interview over de verbinding tussen radio, tv en social.

Contentmarketing

Wat kan B2B leren van B2C? De e-commerce strategy van Destil

Hoe een nieuwe e-commercestrategie van ijzerwarengroothandel DESTIL een datagedreven bedrijf maakte waar de klant centraal blijft staan.

B2B Digital

Zorgen over de digitale weerbaarheid van Nederland

Recent zijn veel bedrijven en organisaties in Nederland gehackt. Nederland blijkt aanzienlijk slechter voorbereid op cybercriminaliteit dan andere landen.

Security

Digitaliseren voor internationale fabrikanten – de lessen van Atlas Copco

Als je wereldwijd gereedschap en apparatuur levert, vereist de aanschaf en implementatie van een nieuw e-commerceplatform een goede strategie. De lessons learned van marktleider Atlas Copco.

Digital Transformation

‘Gast, waar is mijn vitrinekast’: B2B-commerce in de evenementenindustrie

Een scrumteam stampte voor de RAI een geheel nieuwe, intuïtief te begrijpen klantenportal uit de grond, terwijl de business gewoon doorging.

Agile

Man & Machine: hoe ‘digital’ je salesorganisatie verder helpt

Eén digitale architectuur voor het Quote-to-Cashproces waarin offline en online verkoop zo snel mogelijk worden samengebracht bespaart tot 30% aan kosten.

B2B Digital

Een model om maximaal te profiteren van het groeipotentieel dat B2B e-commerce biedt

Krijg inzicht in een model voor optimale digitale transformatie van groothandels dat ontwikkeld is door de B2B-expertgroep van De Nieuwe Zaak en PostNL.

B2B Digital

Het effect van corona op retailers en e-tailers

Wat was de impact van corona op bedrijven uit meer traditionele markten? Luxaflex en Petsplace blikken openhartig terug.

Digital Transformation

Tijd voor de digitale sector om de betekenisgedreven economie aan te jagen

De behoefte aan een nieuwe welzijnseconomie groeit. Aan digitale makers en bureaus de taak om betekenisgedreven te werken in plaats van winstgedreven en om producten en diensten te ontwikkelen die een positieve impact hebben op samenleving en planeet.

Sustainability

Hoe The Rent Company de back-office digitaliseerde

Ook bij de soepelste webshop is een deugdelijke koppeling met back-office systemen een belangrijke verseiste voor zwarte cijfers. Een praktijkcase. 

B2B Digital

No Rules Rules: hoe Netflix zorgt voor de beste mensen op de juiste plek

No Rules Rules van Reed Hastings en Erin Meyer beschrijft hoe en waarom Netflix z’n HR-beleid volledig opnieuw definieerde. Een samenvatting.

Digital Transformation

Fabrikanten: word eens customer-centric!

B2B-klanten hebben meer controle over het kooptraject dan ooit. Fabrikanten zullen dus de klant centraal moeten zetten in alle bedrijfsprocessen: customer centricity.

Customer Experience

Zo blijf je door inzet van nieuwe technologie relevant voor klanten

De voorkeuren van consumenten veranderen razendsnel. Marketingdeskundige Mårten Bokedal laat zien hoe succesvolle retailers daar online op inspelen.

Customer Experience