Hoe The Rent Company de back-office digitaliseerde
Ook bij de soepelste webshop is een deugdelijke koppeling met back-office systemen een belangrijke verseiste voor zwarte cijfers. Een praktijkcase.
De impact van het coronavirus op het bedrijfsleven én de consument is ongekend groot. Niet eerder zijn we getroffen door iets dat zoveel impact maakt als COVID-19. Het noopt bedrijven massaal om in korte tijd de transitie te maken van offline en (deels) online naar grotendeels of volledig online. Praktijkcases en achtergrondverhalen vind je in dit topic. Ook bijdragen aan dit Topic? Mail dan naar experts@emerce.nl.
Ook bij de soepelste webshop is een deugdelijke koppeling met back-office systemen een belangrijke verseiste voor zwarte cijfers. Een praktijkcase.
No Rules Rules van Reed Hastings en Erin Meyer beschrijft hoe en waarom Netflix z’n HR-beleid volledig opnieuw definieerde. Een samenvatting.
B2B-klanten hebben meer controle over het kooptraject dan ooit. Fabrikanten zullen dus de klant centraal moeten zetten in alle bedrijfsprocessen: customer centricity.
De voorkeuren van consumenten veranderen razendsnel. Marketingdeskundige Mårten Bokedal laat zien hoe succesvolle retailers daar online op inspelen.
Door de lockdowns is online onboarden in één klap uitgegroeid tot onmisbaar HR-ingrediënt. Wat zijn de belangrijkste stappen?
Verrassend veel zaken worden in Afrika geregeld via de smartphone. Het Nederlandse CarePay digitaliseert het zorgstelsel in Oost Afrika via mobiele technologie. Twaalf vragen aan founders Onno Schellekens en Kees van Lede.
Jaarlijks worden zo’n 40.000 kinderen (tijdelijk) uit huis geplaatst. De gemeente Amsterdam probeert dat, ondere andere door de inzet van data, te voorkomen.
De inzet van IoT kan bij B2B-marketing goed van pas komen. Zeven kansen om de personalisatie en experience van zakelijke klanten te verbeteren.
Hoe zullen games zich verder ontwikkelen? En hebben we straks allemaal met games te maken? Een rondgang langs vijf toonaangevende mixed game-experts.
B2B-marketeers over de impact van de coronacrisis op hun marketingactiviteiten én hun verwachtingen voor dit jaar.
In de B2B-wereld zijn omnichannel strategieën nog schaars. Zonde! Juist voor B2B kan een omnichannel-aanpak veel voordelen opleveren en minder rompslomp.
EdTech heeft zich -ook als gevolg van alle lockdowns- definitief in het onderwijs genesteld. Wat zijn de trends en ontwikkelingen?
In dit webinar kijkt online marketingstrateeg Sander Lems van ISM eCompany terug op de belangrijkste online marketingontwikkelingen van het afgelopen jaar en de lessen die je daaruit moet trekken. Maar hij kijkt vooral vooruit, want door nu al te anticiperen op de belangrijkste online marketingtrends kun je met je organisatie of merk dit jaar het verschil maken.
De verwachtingen rond AI zijn enorm. Een rondgang langs negen AI-experts. Wat is er al bereikt en wat kunnen we nog verwachten?
De derde digitaliseringsgolf komt eraan. Bedrijven zullen digitale middelen niet langer proces- en output-, maar waardegedreven moeten inzetten.