Channel Digital Transformation

De impact van het coronavirus op het bedrijfsleven én de consument is ongekend groot. Niet eerder zijn we getroffen door iets dat zoveel impact maakt als COVID-19. Het noopt bedrijven massaal om in korte tijd de transitie te maken van offline en (deels) online naar grotendeels of volledig online. Praktijkcases en achtergrondverhalen vind je in dit topic. Ook bijdragen aan dit Topic? Mail dan naar experts@emerce.nl.

More stories

Zet slimme tools in om het beste uit je virtual teams te halen

Covid-19 heeft ons laten zien dat veel van onze werkzaamheden heel goed op afstand gedaan kunnen worden. Welke uitdagingen brengt het hybride werken met zich mee en welke tools kun je inzetten?

B2B Digital

Klantrelaties en meer dan winst: ongekende verschuivingen in klantverwachting

Empathie, personalisatie en gebruiksgemak zijn cruciaal voor klantrelaties blijkt uit de vierde editie van het State of the Connected Customer-onderzoek.

Customer Experience

Tech-leiders moeten ook verantwoordelijkheid durven dragen

Innovatie vergt meer dan alleen opstaan en eigenaarschap claimen. Wie het maximale uit technologietrends wil halen moet verantwoordelijkheid durven dragen.

Strategy

Leiderschapslessen uit de wereld van Sneeuwwitje

Disney boekte in 2020 een abonnee-groei van 263%. Hoe doen ze dat? Het antwoord geeft Disney-CEO Robert Iger in zijn boek The Ride of a Lifetime. 

Strategy

Maersk: Digitale transformatie in een zeer traditionele B2B-industrie

Hoe containertransportbedrijf Maersk is omgevormd van aanbodgerichte moloch naar de ‘integrator of container logistics’ die het nu is.

B2B Digital

Manutan: van “Tuut tuut – dat is snel” naar “All you need. With Love”

Manutan gaat over op een groeps-marketingstructuur. Daarvoor is nodig dat alle medewerkers nieuwe modellen, technologieën en werkwijzen omarmen.

B2B Digital

Hoe organiseer je een effectieve online workshop?

De lessons learned van een jaar lang vol online workshops: wat werkt wel? En wat werkt niet? Acht tips en tools voor een effectieve workshop op afstand. 

Communicatie

TomTom: navigatie van B2C naar B2B

Hoe een ijzersterk consumentenmerk zijn focus verlegt naar de zakelijke markt: lead generation met een verhaal over de toekomst.

B2B Digital

Arno Otto (Talpa): ‘Dat gebruikers overal worden geregistreerd en geïdentificeerd, is abnormaal’

Arno Otto startte begin 2020 als Chief Transformation Officer bij Talpa Network. Een interview over de verbinding tussen radio, tv en social.

Contentmarketing

Wat kan B2B leren van B2C? De e-commerce strategy van Destil

Hoe een nieuwe e-commercestrategie van ijzerwarengroothandel DESTIL een datagedreven bedrijf maakte waar de klant centraal blijft staan.

B2B Digital

Zorgen over de digitale weerbaarheid van Nederland

Recent zijn veel bedrijven en organisaties in Nederland gehackt. Nederland blijkt aanzienlijk slechter voorbereid op cybercriminaliteit dan andere landen.

Security

Digitaliseren voor internationale fabrikanten – de lessen van Atlas Copco

Als je wereldwijd gereedschap en apparatuur levert, vereist de aanschaf en implementatie van een nieuw e-commerceplatform een goede strategie. De lessons learned van marktleider Atlas Copco.

Digital Transformation

‘Gast, waar is mijn vitrinekast’: B2B-commerce in de evenementenindustrie

Een scrumteam stampte voor de RAI een geheel nieuwe, intuïtief te begrijpen klantenportal uit de grond, terwijl de business gewoon doorging.

Agile

Man & Machine: hoe ‘digital’ je salesorganisatie verder helpt

Eén digitale architectuur voor het Quote-to-Cashproces waarin offline en online verkoop zo snel mogelijk worden samengebracht bespaart tot 30% aan kosten.

B2B Digital

Een model om maximaal te profiteren van het groeipotentieel dat B2B e-commerce biedt

Krijg inzicht in een model voor optimale digitale transformatie van groothandels dat ontwikkeld is door de B2B-expertgroep van De Nieuwe Zaak en PostNL.

B2B Digital