Digitale transformatie is geen doel
De digitale transformatie wordt vaak als doel gesteld. De reden: we missen de kansen die nieuwe technologie biedt.
De impact van het coronavirus op het bedrijfsleven én de consument is ongekend groot. Niet eerder zijn we getroffen door iets dat zoveel impact maakt als COVID-19. Het noopt bedrijven massaal om in korte tijd de transitie te maken van offline en (deels) online naar grotendeels of volledig online. Praktijkcases en achtergrondverhalen vind je in dit topic. Ook bijdragen aan dit Topic? Mail dan naar experts@emerce.nl.
De digitale transformatie wordt vaak als doel gesteld. De reden: we missen de kansen die nieuwe technologie biedt.
Het klantgedrag is de afgelopen maanden radicaal veranderd door toedoen van de coronapandemie. Hoe overleef je dat?
Het Nederlandse mkb heeft de afgelopen maanden een ware inhaalslag gemaakt op het gebied van digitalisering.
Digital transformatie. Hét thema dat niet weg te denken is geweest van de management agenda’s en de gesprekken in de boardroom.
Asana, een bedrijf dat werken op afstand faciliteert, wil naar de beurs in de VS. De onderneming van een mede-oprichter van Facebook Dustin Moskovitz wordt op zeker vijf miljard dollar gewaardeerd.
Door innovatie effectief te structureren, is het gelukkig mogelijk met minder middelen in korte tijd toch meer waarde te creëren.
Bedrijven die momenteel al slim en effectief werken aan hun digitale transformatie worden de winnaars van morgen
Vaak zijn al meerdere pogingen gedaan om shops en digitale tools te introduceren voor klanten en partners, maar succes wordt maar mondjesmaat geboekt.
Spraken we eerder nog van een digitale transformatie, hyperacceleratie is sinds de coronacrisis een betere omschrijving.
Naast veel uitdagingen brengt deze periode ook een versnelling met zich mee op het gebied van de digitale transitie bij veel organisaties.
Het maken van een goed plan voor digitale transformatie dat je op een beheersbare, stapsgewijze manier kunt volgen is best lastig.
Door de coronacrisis hebben veel extra mensen het genot van online shoppen ontdekt. Ook nu de maatregelen wat losser zijn en de fysieke winkels weer aardig draaien, blijft e-commerce veelal in de lead.
Digitale transformatie was voor een lange tijd het gesprek in de boardrooms van corporate Nederland. Sinds dit jaar kan echter geen enkel bedrijf er nog omheen.
Google “digitale transformatie” en de vierde suggestie is “digitale transformatie corona”. Het onderwerp digitale transformatie stond al jaren hoog op de managementagenda van organisaties. Nu de transitie naar online pure noodzaak is geworden (de reden is bekend), zijn sommige bedrijven compleet verrast. Daarnaast heeft iedereen een idee van wat ‘digitale transformeren’ inhoudt. Voor sommige merken is het niet meer dan het uploaden van hun catalogus. Anderen hebben nieuwe klanten gevonden door online marketing en door online te adverteren. Deze whitepaper is een interactief handboek gemaakt voor de moderne marketeer.
Met wereldwijde toeleveringsketens en een complex landschap van leveranciers en verkopers heeft de COVID-19 pandemie de industriële sector hard geraakt. Hun grootste uitdaging is niet het in evenwicht brengen van vraag en aanbod maar de voorbereiding op de post-COVID digitale wereld en het digitaal transformeren van hun organisatie. Als aanjager van digitale transformatie laat MDM fabrikanten tastbare bedrijfswaarde creëren met hun data. Voor fabrikanten betekent digitale transformatie het verbeteren van de supply chain, snellere time-to-market en het creëren van betere klantervaringen. De gemeenschappelijke drijfveer in de grootste digitale trends zijn data, het meest waardevolle bezit voor bedrijven van vandaag.