Channel Digital Transformation

De impact van het coronavirus op het bedrijfsleven én de consument is ongekend groot. Niet eerder zijn we getroffen door iets dat zoveel impact maakt als COVID-19. Het noopt bedrijven massaal om in korte tijd de transitie te maken van offline en (deels) online naar grotendeels of volledig online. Praktijkcases en achtergrondverhalen vind je in dit topic. Ook bijdragen aan dit Topic? Mail dan naar experts@emerce.nl.

More stories

Digitale transformatie is geen doel

De digitale transformatie wordt vaak als doel gesteld. De reden: we missen de kansen die nieuwe technologie biedt.

Digital Transformation

Radicaal veranderend klantgedrag overleven met digitale transformatie

Het klantgedrag is de afgelopen maanden radicaal veranderd door toedoen van de coronapandemie. Hoe overleef je dat?

Digital Transformation

Het mkb kan langdurig profijt halen uit digitalisering

Het Nederlandse mkb heeft de afgelopen maanden een ware inhaalslag gemaakt op het gebied van digitalisering.

Digital Transformation

Wat is de volgende nieuwe stap in digitale transformatie? Connected Brands!

Digital transformatie. Hét thema dat niet weg te denken is geweest van de management agenda’s en de gesprekken in de boardroom.

Digital Transformation

Asana wil naar de beurs

Asana, een bedrijf dat werken op afstand faciliteert, wil naar de beurs in de VS. De onderneming van een mede-oprichter van Facebook Dustin Moskovitz wordt op zeker vijf miljard dollar gewaardeerd.

Venture

Innoveer jezelf in vier stappen de crisis uit

Door innovatie effectief te structureren, is het gelukkig mogelijk met minder middelen in korte tijd toch meer waarde te creëren. 

Digital Transformation

Succesfactor van alle veranderingstrajecten is je eigen medewerker

Bedrijven die momenteel al slim en effectief werken aan hun digitale transformatie worden de winnaars van morgen

Digital Transformation

Digitalisering van verkoop en diensten is juist nu belangrijk

Vaak zijn al meerdere pogingen gedaan om shops en digitale tools te introduceren voor klanten en partners, maar succes wordt maar mondjesmaat geboekt.

Digital Transformation

E-commerce is plotseling in een hyperacceleratie beland

Spraken we eerder nog van een digitale transformatie, hyperacceleratie is sinds de coronacrisis een betere omschrijving.

Digital Transformation

Maak je organisatie wendbaar door het democratiseren van data

Naast veel uitdagingen brengt deze periode ook een versnelling met zich mee op het gebied van de digitale transitie bij veel organisaties.

Digital Transformation

Digitale transformatie: een heldere aanpak voor een bewezen model

Het maken van een goed plan voor digitale transformatie dat je op een beheersbare, stapsgewijze manier kunt volgen is best lastig.

Digital Transformation

Stabiele e-commerce? Stop dan (nu) met versnipperde data

Door de coronacrisis hebben veel extra mensen het genot van online shoppen ontdekt. Ook nu de maatregelen wat losser zijn en de fysieke winkels weer aardig draaien, blijft e-commerce veelal in de lead.

Data

Nieuwe digitale verdienmodellen voor de creatieve industrie

Digitale transformatie was voor een lange tijd het gesprek in de boardrooms van corporate Nederland. Sinds dit jaar kan echter geen enkel bedrijf er nog omheen.

Digital Transformation

Een digitaletransformatiestrategie ontwikkelen? Gebruik het flywheel model van Hubspot

Google “digitale transformatie” en de vierde suggestie is “digitale transformatie corona”. Het onderwerp digitale transformatie stond al jaren hoog op de managementagenda van organisaties. Nu de transitie naar online pure noodzaak is geworden (de reden is bekend), zijn sommige bedrijven compleet verrast. Daarnaast heeft iedereen een idee van wat ‘digitale transformeren’ inhoudt. Voor sommige merken is het niet meer dan het uploaden van hun catalogus. Anderen hebben nieuwe klanten gevonden door online marketing en door online te adverteren. Deze whitepaper is een interactief handboek gemaakt voor de moderne marketeer.

Digital Transformation

MDM voor de maakindustrie: De rol van data in digitale transformatie voor de post-COVID wereld

Met wereldwijde toeleveringsketens en een complex landschap van leveranciers en verkopers heeft de COVID-19 pandemie de industriële sector hard geraakt. Hun grootste uitdaging is niet het in evenwicht brengen van vraag en aanbod maar de voorbereiding op de post-COVID digitale wereld en het digitaal transformeren van hun organisatie. Als aanjager van digitale transformatie laat MDM fabrikanten tastbare bedrijfswaarde creëren met hun data. Voor fabrikanten betekent digitale transformatie het verbeteren van de supply chain, snellere time-to-market en het creëren van betere klantervaringen. De gemeenschappelijke drijfveer in de grootste digitale trends zijn data, het meest waardevolle bezit voor bedrijven van vandaag.

Coronacrisis