More stories

Het einde van de cookies: Eigen schuld, dikke bult (en kunnen we dezelfde fout vermijden?)

Het einde van het cookie hebben we aan onszelf te wijten: teveel eigenbelang en te weinig vanuit de consument gedacht. Maken de oplossingen dezelfde fout?

Marketing

Product as a Service: Zijn consumenten er klaar voor? (4/4)

Wie kiest er nu al voor PaaS? Wat zijn de motivaties of de twijfels? En wat is bekend over het daadwerkelijke gebruik? De (eerste) antwoorden.

Disruptie

Hoe bouw je een nieuw sterk merk in een traditionele markt?

Een nieuw merk lanceren in de statische markt van juridische dienstverlening aan particulieren, is al snel disruptief.

B2B Digital

Wesley de Kruijff (Anyways): Flexibel rijden voor vrijwel iedereen

Aan een private leasecontract voor een auto, zit je al snel 36 maanden vast. Wesley De Kruijff van Anyways zoekt het in flexibele abonnementen. 

Start-ups

Product as a Service: voor welke producten is PaaS interessant? (2/4)

Bij PaaS worden producten geen eigendom maar als dienst aangeboden: Product as a Service. Grote potentie, maar welke producten zijn het meest kansrijk?

Sustainability

GO Sharing breidt uit naar Duitsland

GO Sharing gaat vandaag van start in Duitsland. Het bedrijf heeft de Saarbrückse deelscooterdienst TRIBe overgenomen en begint met 100 elektrische deelscooters in de Saarlandse hoofdstad, voordat het bedrijf uitbreidt naar andere Duitse steden.

Disruptie

Tracking Prevention bij Apple: de impact op adverteerders en publishers

Apple gaat tracking cookies in apps vanaf iOS 14.5 beperken. Wat zijn de gevolgen en hoe kun je gebruikers overtuigen met cookies in te stemmen?

Tech

Infographic: vijf jaar ParkBee

Het parkeerplatform ParkBee bestond afgelopen maand vijf jaar en vierde dit jubileum met het openen van de 250ste Nederlandse parkeerlocatie.

Disruptie

Uber-concurrent Bolt nu ook actief in Den Haag

Uber-rivaal Bolt is sinds vandaag actief in Den Haag. De dienst lanceerde afgelopen juli in Amsterdam en Haarlem en is sindsdien uitgebreid naar ‘t Gooi en Almere en sinds drie weken ook beschikbaar in Rotterdam. In Den Haag start Bolt met enkele honderden chauffeurs.

Disruptie

Growth hacking stap voor stap: experimenteren, testen en leren

Tips & tricks voor growth hacking: groeibedrijven zien het belang van experimenteren, snel testen en feedback uit data.

Agile

Digital commerce voor échte helden: de basis van een disruptieve strategie

Een nauwkeurig stappenplan voor een toekomstbestendige disruptieve strategie en tips om die te vertalen naar je eigen business.

B2B Digital

Grote belangstelling voor elektrische auto van maker iPhone

Bijna honderd bedrijven hebben interesse getoond in het platform van Foxconn dat het ‘Android voor elektrische auto’s’ moet worden. De auto-industrie en branchevreemden investeren honderden miljarden euro’s.

Disruptie

‘Voor een grootschalige inzet van AI is meer transparantie broodnodig’

De mogelijkheden van AI zijn zo fenomenaal dat een breed debat over de inzet van AI hard nodig is. Bij bij bedrijven, maar ook in de maatschappij.

Disruptie

ING: Assurantieadviseur richt zich nog onvoldoende op digitale millennial

Door verdergaande digitalisering kunnen twintigers en dertigers steeds vaker en makkelijker zelf verzekeringen online afsluiten. Het online platform wordt daardoor een veel geduchtere concurrent voor de traditionele verzekeringsagent dan nu het geval is. De assurantieadviseur moet zich daarom opnieuw uitvinden om ook in de toekomst bestaansrecht te houden, zo blijkt uit een nieuwe studie van het ING Economisch Bureau over assurantietussenpersonen.

Disruptie

Strategisch succes vraagt om constante innovatie

Bij succesvolle innovaties moeten digital en technologie verweven zijn in het DNA van een organisatie, en niet alleen als losse […]

Disruptie