More stories

Premium

Nieuwe CEO voor TUI

Financieel directeur Sebastian Ebel wordt de nieuwe CEO van reisorganisatie TUI. Zijn aanstelling werd zojuist bekendgemaakt.

Travel

Amazon meer pay to play. En nu?

Door het enorme aanbod op Amazon is de concurrentie groot en ben je als externe verkoper steeds meer aangewezen op advertenties. Of kan het anders?

E-commerce
Premium

‘Amazon-verkopers in het nauw door stijgende kosten’

Onafhankelijke verkopers betalen anno 2022 inmiddels vaak een commissiepercentage van ruim 19 procent per verkocht product bij Amazon. Naast de 15 procent commissie betalen zij gemiddeld ongeveer 4 procent aan advertenties voor hun producten. In 2017 waren de advertentiekosten nog minder dan de helft hiervan, krap 2 procent. Dat blijkt uit onderzoek van FiveX, aanbieder van een business-management tool voor verkopers op online marktplaatsen.

Marketplaces
Premium

Transatlantische containers blijven vertraagd

Containervervoer tussen Amerika en Europa blijft vertraagd en het ziet ernaar uit dat tientallen afvaarten komende maand worden geannuleerd.

Logistics
Premium

Bobex neemt sectorgenoot Verbouwkosten over

Bobex, één van de grootste vergelijkingssites voor offertes bij bouw- en renovatiebedrijven in de Benelux, neemt Verbouwkosten BV over. Met de acquisitie versterkt Bobex naar eigen zeggen zijn positie in Nederland.

B2B Digital
Premium

‘Consument wil duurzaam online winkelen, maar weet niet hoe’

De meeste consumenten vinden duurzaam online winkelen belangrijk, maar ze weten niet altijd hoe ze dat moeten doen. Ze zijn wel bereid om hun gedrag aan te passen. Zo zegt 84 procent bewust te kiezen tijdens de aankoop zodat er geen producten retour gezonden hoeven te worden. Iets meer dan een derde van de consumenten is bereid om meer te betalen voor een duurzame bezorging. Dat blijkt uit de Thuiswinkel Duurzaamheid Monitor, die in opdracht van Thuiswinkel.org wordt uitgevoerd door Stakeholderwatch.

Sustainability
Premium

Zalando waarschuwt voor slechte marktomstandigheden

Zalando geeft een winstwaarschuwing af nu de macro-omstandigheden verder verslechteren. Het tweede kwartaal is winstgevend, maar ‘zwakker dan verwacht’.

Fashion
Premium

Emerce Retail: Lenovo wil scherpschieten

Pc-fabrikant Lenovo wil scherpschieten, zegt hoofd marketing Benelux Marjolijn van Dingenen bij de videocollectie Emerce Retail. “Ons marketingbudget werd altijd erg fragmentarisch ingezet, nu kiezen we bewust voor mid-funnel en daaronder. We gaan voor de conversie.”

Retail
Premium

Emerce Retail: Philips huishoudelijke producten nu echt ‘digital first’

Het merk dat in het verleden grotendeels was aangewezen op de fysieke retail, is sinds de verzelfstandiging vorig jaar nu digital first. Dat zegt Trix van der Vleuten, Global Sr Director Brand Creation & Planning van Philips Domestic Appliances, bij Emerce Retail Video Collection.

E-commerce
Premium

Emerce Retail: Kamera Express neemt klant bij de hand

Kamera Express overweegt uitbreiding naar Oostenrijk. Dat vertellen Soraya de Meijer en Lydia van Dijk van de cameraretailer in Emerce Retail Video Colllection.

E-commerce
Premium

Franse eigenaar voor Bakker.com

Bakker.com, gespecialiseerd in planten- en tuinartikelen, komt in Franse handen. Het bedrijf wordt overgenomen door branchegenoot Willemse France. Dat bevestigt de curator tegenover Retailtrends.

E-commerce
Premium

Emerce Retail: ‘Je bent niet getrouwd met je tools’

Vendor lock-ins en monolithische IT-systemen kunnen de e-commercestrategie van een organisatie hinderen op middellange en lange termijn. De flexibiliteit om op de markt te reageren verdwijnt.

E-commerce
Premium

Consumentenomzet Wehkamp naar 783 miljoen dankzij Kleertjes.com

De consumentenomzet van Wehkamp in het boekjaar 2021-2022 kwam uit op 783 miljoen euro, een groei van 7,3 procent. Die groei heeft het concern te danken aan de acquisitie van kleertjes.com, al wordt de omzet van het onderdeel niet apart vermeld.

E-commerce
Premium

Emerce Retail: ‘Met chat kun je online heel goed bedden verkopen’

Online bedden verkopen, dat was lange tijd eigenlijk not done. Fabrikanten eisten dat er voor de verkoop een fysiek kanaal aanwezig is. Maar Alex Wolfswinkel van Sleepfast, zelf gepokt en gemazeld in de beddenzaak van zijn ouders, wilde bedden ook online verkopen. “In een beddenzaak praat je al gauw een uur met klanten over slaapvoorkeuren, dat kun je ook online,” zo vertelt hij bij Emerce Retail Video Collection.

Retail
Premium

Thuisbezorgd.nl verhoogt commissie voor restaurants

Thuisbezorgd.nl verhoogt de commissie voor restaurants. Vanaf 24 juli moeten horecaondernemers geen 13 maar 14 procent van de bruto omzet aan commissie aan de bezorgdienst. Ook in het buitenland verhoogt moederbedrijf Just Eat Takeaway de commissie.

Food