Sendcloud over Black Friday: 134 procent meer pakketten
Een drukkere week heeft e-commerce in de Nederlandse geschiedenis niet gekend, maar toch signaleert Sendcloud geen wezenlijke problemen bij pakketvervoerders. […]
Een drukkere week heeft e-commerce in de Nederlandse geschiedenis niet gekend, maar toch signaleert Sendcloud geen wezenlijke problemen bij pakketvervoerders. […]
Bolt, een Amerikaanse leverancier van virtuele kassasystemen, heeft het Zweedse Tipser overgenomen.
Onderzoek van Google onder meer dan 1000 consumenten in Nederland tonen het huidige winkelgedrag: vijf trends en bij iedere trend een concrete retailtip.
De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) waarschuwt opnieuw voor de aanwezigheid van de schadelijke stof DNP op de Nederlandse markt.
De online omzet was in oktober 3,4 procent hoger dan in oktober 2020. Webwinkels hebben 2,1 procent meer omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers), groeide volgens het CBS met 5,1 procent.
De deuren werden niet enkel bij de grote webwinkels platgelopen tijdens Black Friday. Ook de tienduizenden kleinere shops moesten alle zeilen bijzetten.
Zeven concrete strategieën die je direct kunt toepassen om voor eens en voor altijd af te rekenen met kanaalconflicten.
Social commerce biedt merken en marketeers een nieuwe manier om via livestreams onder de aandacht te komen bij hun doelgroep en in te spelen op impulsaankopen.
Een Zwitsers onderzoeksrapport beschuldigt de populaire kledingapp Shein van moderne slavernij. Werknemers in Chinese fabrieken draaien werkweken van 75 uur tegen een hongerloon.
Kanessa claimt de eerste kledinglijn ter wereld te zijn die zogenoemde NFT-tokens lanceert van diverse kunstuitingen van hun sport- en loungekledingcollectie. Een NFT is een Non-Fungible Token: onvervangbaar digitaal eigendomscertificaat.
Hoewel de fysieke winkels niet werden platgelopen en er ook minder aanbod was, lagen volgens betaalverwerker Klarna de Nederlandse online verkopen op Black Friday (afgelopen vrijdag) 23 procent hoger dan een jaar geleden. Dit begon al tijdens het eerste uur van Black Friday, toen er een groei van 780 procent was ten opzichte van een gemiddelde koopdag.
Nederlanders zijn een stuk bewuster geworden over cadeaus; 75 procent van de consumenten wenst een op ervaring gebaseerd cadeau boven ‘meer spullen’ en 62 procent van de consumenten wil liever cadeaus krijgen die op hun verlanglijstje stonden dan surprises. Dat blijkt uit het Holiday Shopping Trends 2021-rapport.
Het depot van PostNL in het Belgische Wommelgem dat sinds maandag door het gerecht was gesloten wegens sociale inbreuken, is vrijdag weer vrijgegeven. Het bedrijf zal wel enkele voorwaarden moeten naleven, meldt de VRT.
Nederland slaat dit jaar iets minder hard aan op elektronicakoopjes dan vorig jaar. Het lijkt er ook op dat webwinkels minder voorraad apart legden voor acties in de Black Friday-periode.
De Amerikaanse online omzet rond Thanksgiving en Cyber Monday zal dit jaar met een bescheiden 5,9 procent groeien, voorspelt Digital Commerce 360. Vorig jaar was er nog sprake van 20,6 procent groei en een jaar eerder van 17,7 procent.