Meevaller voor retailers: Afhalen winkels mag
Er is toch nog een lichtpuntje voor de winkels die vanaf morgen dicht moeten: consumenten kunnen hun bestellingen bij de winkel ophalen. Dat geldt ook voor de horeca.
Er is toch nog een lichtpuntje voor de winkels die vanaf morgen dicht moeten: consumenten kunnen hun bestellingen bij de winkel ophalen. Dat geldt ook voor de horeca.
In plaats van de samenleving volledig op slot zetten moet het kabinet kiezen voor intelligentere maatregelen in haar corona-aanpak. Dan kan de maatschappij blijven doordraaien, vindt brancheorganisatie INretail.
Bij 1 op de 5 WooCommerce-webshops is nog steeds sprake van een kritiek beveiligingslek uit juli 2021. Hoe houd je je webshop veilig tegen hackers?
Met ingang van deze maand start Leen Bakker met de verkoop van een deel van haar assortiment via bol.com.
De Engelse zuster van Thuisbezorgd.nl, Just Eat, wordt flitsbezorger voor supermarktketen Asda.
Vertraging in leveringen uit Aziatische landen en teruglopende vraag waren de belangrijkste oorzaak van het faillissement van webwinkel LEDDirect, zo blijkt uit het faillissementsverslag van de curator.
Na recordjaar 2020 groeide het aantal webwinkels in Nederland toch nog een keer met ruime dubbele cijfers, zo laten cijfers van het CBS zien.
Zalando heeft vandaag het eerste pakketje naar een klant verstuurd vanuit zijn nieuwe fulfillmentcentrum in Nederland. Niet alle dozen komen meer vanuit Duitsland.
Het beantwoorden van de zoekintentie is belangrijk voor SEO, maar hoe je dat effectief in de praktijk toepast, daar worstelen veel organisaties mee.
Als 140 jaar oude fabrikant van voedingsmiddelen meedraaien in de constant veranderende online wereld, hoe doe je dat? Omer Waysman van Danone verklapt het op Emerce Digital Marketing.
Speelgoedketen Intertoys zet volgend jaar vol in op lastmile bezorging vanuit de winkel. Dat kan betekenen: afhalen binnen een uur na bestelling, maar ook met de fiets thuisbezorgd.
Duurzaam same-day delivery platform StoreShippers lanceert met cosmeticamerk Rituals een netwerk van zogenoemde dark-stores voor snelle en duurzame leveringen.
Leasen neemt toe: waar het in Nederland eerst vooral bij auto’s gebeurde, kun je nu al allerlei andere producten leasen, o.a. witgoed, fietsen en matrassen.
Wist je dat slechts 9% van de Amerikaanse shoppers hun online zoektocht begint op de website van een merk? Waar beginnen de meeste van hen dan wel? Dat lees je in dit whitepaper.
Rondom Sinterklaas is ook in 2021 door bedrijven ruim besteed aan advertenties: meer dan 24,5 miljoen euro. Bol.com staat hierbij verreweg bovenaan; de webgigant heeft bijna 5,3 miljoen euro uitgegeven aan offline advertenties (op radio, tv, bladen en buitenreclame), zo blijkt uit onderzoek naar deze bruto mediabestedingen van monitoring bedrijf Adfact.