More stories

Hoe banken kunnen helpen bij de optimalisatie van je customer journey

Hoe helpt PSD2 banken om bij te dragen aan oplossingen die het gemak van de retailer vergroten en de customer journey verbeteren?

Customer Experience
Premium

TikTok en Shopify gaan samenwerken

Winkelen in de TikTok app lijkt realiteit te worden nu het Chinese bedrijf een samenwerking is aangegaan met e-commerce platform Shopify.

E-commerce

Hoe zet je Paid, Earned, Shared & Owned Media optimaal in om op te vallen?

Tot voor kort maakten marketeers gebruik van drie communicatiekanalen: Paid, Earned en Owned Media. Shared Media is het nieuwste kanaal.

E-commerce
Premium

Joep Hutschemakers aangesteld als Benelux-baas Deliveroo

Joep Hutschemakers is door Deliveroo aangesteld als Benelux-baas om het bedrijf door het constant veranderden landschap van horeca en retail te laveren.

Food
Premium

Na zeven jaar nog steeds klachtenstroom over boekingssite eDreams

Zeven jaar nadat de ACM al waarschuwde voor het Spaanse reisbedrijf regent nog steeds klachten over boekingssite eDreams. Dat blijkt uit het programma Max Vakantieman.

Travel
Premium

Wunderman Thompson Commerce koopt AI-specialist

WPP-onderdeel Wunderman Thompson Commerce koopt AI-specialist Satalia.

E-commerce
Premium

Veertien procent pakketjes op verkeerde dag bezorgd

Pakketbezorgers als PostNL en DHL bezorgen veertien procent van de pakketjes op de verkeerde dag. Daar staat tegenover dat de eigen bezorgdiensten van winkels zoals Coolblue of Albert Heijn bijzonder nauwkeurig hun beloftes nakomen. Ze zijn 95 procent nauwkeurig.

Logistics
Premium

Klarna van start in Polen

Betaalbedrijf Klarna start operaties in Polen, een e-commercemarkt met meer dan dertig online consumenten waar het tot op heden niets deed.

E-commerce

Collaborative ads: Samenwerken in sociale media en SEA

Collaborative ads: retailers en merken werken samen. Onder andere op Google, Facebook en Instagram. Hoe gaat het in zijn werk en wat zijn de best practices?

Online advertising
Premium

Flitbezorger eSupply naar Antwerpen en Gent

Na een jaar proefdraaien in studentenstad Leuven, slaat de Vlaamse flitsbezorgbedrijf eSupply de vleugels uit naar Antwerpen en Gent.

Food
Premium

Resultaten JD.com beter dan verwacht

De omzet van de Chinese e-commercereus JD.com is in het tweede kwartaal met 26 procent gestegen naar 39,3 miljard dollar. […]

E-commerce
Premium

IKEA gaat groene stroom verkopen

IKEA wil binnenkort groene stroom gaan verkopen. De Zweedse meubelwinkel heeft een abonnement ontwikkeld genaamd Strömma voor in eerste instantie de Zweedse markt.

E-commerce

Tips voor het gebruik van Distinctive Brand Assets in digital marketing

Bouwen aan je merk met digitale kanalen? Het kan niet zonder Distinctive Brand Assets (DBA’s). Wat zijn het, waarom zijn ze belangrijk, hoe zet je ze in?

Online marketing
Premium

Flink flitsbezorger met hoogste ambities Nederland

De flitsbezorger Flink zit in acht Nederlandse steden en zoekt actief uitbreiding in nog eens negentien. Daarmee is het veruit de meest ambitieuze start-up in dit segment.

E-commerce
Premium

Lydi Siebers (HelloFresh): ‘Jaren vooruitdenken is niet relevant’

Geholpen door een onvoorspelbaar jaar zag HelloFresh belangrijke bezwaren om een maaltijdbox te bestellen ineens wegvallen. En is daarmee op een blijvende gedragsverandering getrakteerd, stelt Chief Marketing Officer Benelux Lydi Siebers. Of online food inderdaad zo complex is? “Het ligt maar net aan je vertrekpunt.”

E-commerce