Marley Spoon groeit in Europa tot 10 miljoen euro
De verzender van luxe maaltijdboxen Marley Spoon zag zijn omzet in Europa met 83 procent groeien tot tien miljoen euro. In totaal boekte het 69 miljoen euro, een plus van 109 procent.
De verzender van luxe maaltijdboxen Marley Spoon zag zijn omzet in Europa met 83 procent groeien tot tien miljoen euro. In totaal boekte het 69 miljoen euro, een plus van 109 procent.
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft webwinkel We Love Musthaves de een last onder dwangsom opgelegd. Hiermee dwingt de ACM het bedrijf om te voldoen aan de regels die consumenten beschermen bij online aankopen.
Fulfillmentspecialist Active Ants opent een nieuwe locatie in Roosendaal en vergroot daarmee zijn capaciteit van drie naar op termijn elf miljoen pakketjes. Directeur Jeroen Dekker breidt zijn activiteiten volgend jaar uit naar België en daarna Duitsland.
De online omzet in Nederland was in september 34,8 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels (als hoofdactiviteit verkoop via internet) hebben 29,6 procent meer omgezet. Dat meldt het CBS vandaag.
Een goede voorbereiding is het halve werk. Dat is een waarheid als een koe, maar dit gezegde drukt je ook met de neus op de feiten. Want wat is een goede voorbereiding? Natuurlijk draait het bij de voorbereiding op een piekperiode in de e-commerce om voldoende voorraad op het juiste moment beschikbaar hebben. Maar als dat de enige focus is, laat je toch een paar mooie kansen liggen om de omzet te verhogen. Juist tijdens piekmomenten kun je de verwachting van klanten overtreffen en ze zo binden aan jouw merk.
Online juwelier Blue Nile is van plan om nog eens 50 showrooms te openen in de komende drie jaar. Ook wordt flink geinvesteerd in virtuele presentaties.
De waarde van de winkelomzetten via e-commerceplatform Shopify verdubbelde afgelopen jaar tot 30,9 miljard dollar. Beleggers belonen het resultaat met een koersstijging van 3 procent, mede omdat Shopify eindelijk nettowinst boekt.
Vanaf 1 november kunnen klanten in alle 34 reguliere vestigingen van ALLSAFE Mini Opslag pakketten van PostNL ophalen en verzenden.
TikTok en e-commerceplatform Shopify gaan samenwerken om vooral jongeren met e-commerce te bereiken. Binnen de TikTok app kunnen (Amerikaanse) bedrijven allerlei producten aanbieden.
De vrees dat cybercriminelen hun technische benodigdheden heel makkelijk op ondergrondse marktplaatsen kunnen kopen, blijkt niet te kloppen. Er zijn nog steeds aanzienlijke drempels voor aspirant cybercriminelen, concludeert onderzoeker Rolf van Wegberg van de TU Delft. Hij promoveerde deze week op dit onderwerp.
Onder leiding van Ronald ter Voert (Emerce) gaan Huub Vermeulen (bol.com) en Alexander Graf (Spryker) met elkaar in gesprek over e-commerce platforms in de nabije toekomst. Zij geven antwoord op de belangrijkste vragen. Hoe ziet het B2B-landschap eruit in termen van platformen? En over 5 tot 10 jaar? Zal het landschap volledig veranderen? Hoe kunnen retailers en platformen samen groeien? Hoe kunnen marktplaatsen worden ingebed in een succesvolle kanaalstrategie? Is er ruimte voor meerdere platformen in één markt. En wat is er in Nederland veranderd door de markttoegang van Amazon? Hoe kun je relevant blijven voor je lokale klanten en partners?
Uber Eats is vanaf vandaag beschikbaar in Leeuwarden, Nieuwegein, Den Helder, Alphen a/d Rijn en Gouda. De keuze voor deze steden is gebaseerd op data die laat zien dat er veel interesse is in de bezorg-app.
B2B-e-commerce zit in de lift; het percentage van de werkzame beroepsbevolking dat in de afgelopen twaalf maanden een zakelijke online bestelling heeft geplaatst, groeide ten opzichte van vorig jaar met negen procentpunt naar 48 procent. Dit blijkt uit de vandaag gepubliceerde B2B E-commerce Markt Monitor 2020, een grootschalig onderzoek naar het gedrag en de voorkeuren van zakelijke online bestellers dat Multiscope in opdracht van Thuiswinkel.org, PostNL, De Nieuwe Zaak en Currence uitvoerde onder 3.899 Nederlandse werknemers.
Wie erover denkt om één of meerdere marketplaces in te zetten voor de verkoop, stuit op een aantal belangrijke vragen en keuzes.
De markt voor online boodschappen in Nederland kan volgend jaar met bijna 25 procent groeien als consumenten dan nog steeds te maken krijgen met maatregelen rond corona. Dat zegt onderzoeksbureau IRI Nederland.