Amazon.nl verlengt retourtermijn bestellingen
De Duitse en Nederlandse Amazon winkels hebben vanwege de coronavirus de retourtermijn van verkochte producten verlengd.
De Duitse en Nederlandse Amazon winkels hebben vanwege de coronavirus de retourtermijn van verkochte producten verlengd.
Vrijwel elke organisatie heeft een vorm van productinformatie-management (PIM). Bij veel bedrijven is productinformatie verspreid over verschillende afdelingen. Het gevolg hiervan is dat medewerkers tijd verspillen aan het zoeken naar de juiste productinformatie. Na verloop van tijd vinden deze medewerkers wel de benodigde informatie, maar zijn ze er niet van bewust dat de informatie oud en onjuist is. Daardoor verschijnt op verkooppunten verkeerde informatie. Hoe voorkom je dit?
Retailers spelen met de vraag wat dit voor hen betekent, zodat zij niet alleen tijdens maar ook na de coronacrisis kunnen inspelen op het veranderend koopgedrag.
De angst voor het coronavirus vertaalt zich in veranderend betaalgedrag. In Duitsland zijn meer mensen contactloos gaan betalen. Ze laten het muntgeld in de jaszak.
Veel webwinkels communiceren inmiddels op hun websites dat er sprake is van langere levertijden en vragen klanten om begrip. Nadat PostNL al waarschuwde voor vertragingen, doet ook Thuiswinkel.org dat.
Online Vleeswinkel Bollensteak.nl heeft zich, door de overval van het coronavirus, in een vloek en zucht ontwikkeld van een niche shop voor bbq-fanaten in een landelijk opererende vleeswinkel voor gezinsmaaltijden.
Last mile startup Packaly opent zijn bezorgplatform volgende week in Eindhoven en Rotterdam en Den Haag volgen spoedig daarna. Winkeliers kunnen online orders binnen een uur naar de klant laten fietsen.
Onlineverkoop heeft sportschoenenfabrikant Nike het afgelopen kwartaal aan een groeiende omzet geholpen van 10,1 miljard dollar. Online groeide zelfs met 36 procent, zo blijkt uit de kwartaalcijfers over het gebroken boekjaar dat 29 februari eindigde.
De Nederlandse webwinkel in Lego en ander speelgoed Bricks2play is failliet. Het staat los van de coronacrisis, vorig jaar werd het bedrijf al geherstructureerd en werden onderdelen verkocht.
Nog niet zo lang geleden werd ‘showrooming’ gezien als een van de vier ruiters van de zogenaamde retail-apocalypse.
De app Local Heroes, waarmee lokale ondernemers producten online kunnen bestellen, is vervroegd live gegaan in Amsterdam West.
De angst dat het coronavirus wordt overgedragen via pakketten van e-commerce bedrijven lijkt stellig overdreven. Dat zeggen diverse experts nadat het New England Journal of Medicine een dezer dagen concludeerde dat het virus tot vier uur op koper zou kunnen leven, tot een dag op karton en tot drie dagen op plastic en roestvrij staal.
Het beeld dat e-commerce partijen flink zullen verdienen als gevolg van de coronacrisis, moet sterk worden genuanceerd. Uit het onderzoek van Ecommerce Europe onder meer dan 25 nationale e-commerce-associaties en hun leden komt naar voren dat 65 procent van de respondenten verwacht dat de pandemie over de gehele breedte zal leiden tot een daling van de online verkopen.
Er wordt minder online bestelde mode geretourneerd dan in het verleden. Deze categorie, traditiegetrouw verantwoordelijk voor de meeste retouren, daalde met 7 procent in Nederland vergeleken met een jaar eerder. Dat blijkt uit de E-Shopper Barometer van pakketbezorger DPD.
Een nepwebsite waarmee oplichters geld aftroggelden van slachtoffers wereldwijd die mondkapjes wilde kopen als bescherming tegen het corona-virus is uit de lucht gehaald.